یوان چین به پایین‌ترین حد در 7 ماه گذشته رسید

اقتصادی چین

یوان سرزمین اصلی چین با بیش از 500 پیپ در برابر دلار تضعیف شد و به 7.2339 در هر دلار رسید و به پایین ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید. این کاهش مطابق با یوان فراساحلی بود که نزدیک به 7.2347 در هر دلار معامله شد.

بانک خلق چین (PBOC) نرخ میانی را 7.2056 به ازای هر دلار آمریکا تعیین کرد که ضعیف تر از اصلاح قبلی است که نشان دهنده تحمل ضعف یوان است.

یوان چین با قیمت 7.2049 در هر دلار باز شد و در ظهر با 7.2132 معامله شد، 311 پیپ ضعیف تر از پایان جلسه قبل و 0.11 درصد ضعیف تر از نقطه میانی. نرخ نقطه ای می تواند در محدوده 2٪ بالاتر یا پایین تر از تعیین رسمی نوسان داشته باشد.

رویکرد قوی تر توسط بانک چین PBOC نشان می دهد که بانک مرکزی از نزدیک حرکت ارز یوان را به ویژه پس از شکستن سطح 7.2 زیر نظر دارد.

یوان فراساحلی با 7.2152 دلار در هر دلار معامله شد که کمی ضعیف تر از نقطه خشکی است.

کاهش ارزش یوان به کاهش رشد اقتصادی چین و تفاوت نرخ بهره بین ایالات متحده و چین نسبت داده می شود.

کاهش متوسط نرخ بهره به تنهایی نمی تواند تقاضای ضعیف خانوارها را بدون اقدامات حمایتی مالی اضافی تحریک کند.

فعالان بازار برای شواهد بیشتر از مداخله بالقوه مقامات، نرخ ثابت را از نزدیک مشاهده خواهند کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص جهانی دلار اندکی کاهش یافت، در حالی که به دلیل نگرانی از شورش ناموفق در روسیه، دلار در برابر ارزهای اصلی نزدیک به بالاترین حد یک هفته ای خود باقی ماند.

اطلاعات مهم منتشر شده در این هفته شامل سود صنعتی در ماه مه و شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی و غیر تولیدی (PMI) در ماه ژوئن است که بینشی از وضعیت اقتصاد چین ارائه می دهد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید