تورم سالانه بریتانیا در ماه مه در 8.7 درصد ثابت ماند – انتظار بازار کاهش به 8.4 درصد بود

GBP/USD پوند دلار

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) در روز چهارشنبه، شاخص قیمت مصرف کننده سالانه (CPI) در بریتانیا در ماه می 8.7 درصد افزایش یافته است که با نرخ رشد مشاهده شده در آوریل مطابقت دارد. این مقدار کمی بالاتر از اجماع بازار با افزایش 8.4 درصدی بود. شاخص CPI اصلی، که اقلام غذایی و انرژی نوسان را در نظر نمی گیرد، در ماه می 7.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، در مقایسه با افزایش 6.8 درصدی در آوریل، که بیش از انتظارات برای افزایش 6.8 درصدی بود.

ارقام ماهانه نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا در ماه مارس 0.7 درصد افزایش یافته است که از افزایش مورد انتظار 0.5 درصد و رقم قبلی 1.2 درصد فراتر رفته است. شاخص CPI اصلی انگلستان در ماه می، بدون احتساب انرژی، غذا، الکل و تنباکو، افزایش ماهانه 0.8 درصدی را ثبت کرد.

علاوه بر این، شاخص قیمت خرده‌فروشی بریتانیا در ماه می رشد ماهانه 0.7 درصد و افزایش سالانه 11.3 درصدی را تجربه کرد که در هر دو بازه زمانی از انتظارات فراتر رفت.

جرمی هانت، وزیر دارایی بریتانیا، در مورد داده های تورم اظهار داشت که تورم بالا بر خانواده ها و مشاغل در سراسر کشور تأثیر منفی می گذارد. وی تعهد دولت را برای حمایت از تلاش های بانک مرکزی انگلیس برای کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد ابراز کرد.

پوند به دلار GBP/USD

در پاسخ به داده‌های CPI بریتانیا، واکنش اولیه در بازار ارز مشاهده شد، به طوری که جفت GBP/USD برای مدت کوتاهی تقریباً 40 پیپ افزایش یافت و به 1.2800 رسید و سپس اندکی به 1.2790 رسید، جایی که در حال حاضر باقی مانده است. این جفت در حال حاضر 0.19 درصد در روز افزایش یافته است.

منبع: fxstreet.com
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید