پس از سیگنال های فدرال رزرو برای افزایش دوباره نرخ بهره، دلار افزایش یافت

رئیس فدرال رزرو پاول

پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که در اواخر سال دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد، دلار آمریکا در معاملات آسیا افزایش یافت. این امر باعث شد تا شاخص دلار به 103.35 صعود کند و از پایین ترین سطح چهار هفته گذشته خود بازگردد.

شاخص دلار امریکا DXY

بانک مرکزی اروپا قرار است تصمیم بعدی خود را برای نرخ اعلام کند، در حالی که بازارها پیش بینی می کنند این نرخ در ماه جولای 25 واحد پایه افزایش یابد و پس از یک افزایش دیگر در ماه ژوئیه به دنبال آن متوقف شود.

یورو به دلار EUR/USD

بانک مرکزی ژاپن نیز در حال برگزاری یک جلسه سیاست گذاری است و انتظار می رود که موضع فوق العاده و تنظیمات کنترل منحنی بازدهی خود را حفظ کند.

یورو در برابر دلار آمریکا 0.12 درصد کاهش یافت اما در برابر ین ژاپن 0.71 درصد افزایش یافت.

ارزش ین ژاپن به میزان قابل توجهی در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به ضعیف ترین سطح خود از نوامبر رسید.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

دلار نیوزیلند پس از آن که داده ها نشان داد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول وارد رکود فنی شده است، 0.52 درصد سقوط کرد و افزایش بیشتر نرخ بهره را با تردید مواجه کرد.

یوان چین 0.05 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به ضعیف ترین سطح خود از نوامبر رسیده است. بانک خلق چین اخیراً برای اولین بار در 10 ماه گذشته هزینه های استقراض برای وام های سیاست میان مدت خود را کاهش داده است و تحلیلگران انتظار دارند اقدامات محرک بیشتری انجام شود.

به طور کلی، توجه بازار بر تصمیمات بانک مرکزی متمرکز شده است و به نظر می رسد دلار آمریکا در کوتاه مدت به دلیل سیگنال های فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در آینده حمایت می شود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید