اخبار فارکس

افزایش دلار قبل از نشست هفته آینده فدرال رزرو و انتشار داده های تورم

اسکناس 1 دلاری

روز جمعه، در حالی که فعالان بازار منتظر داده های مربوط به تورم و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند و به دنبال سرنخ هایی در مورد مسیر آینده افزایش نرخ بودند، دلار از پایین ترین سطح دو هفته ای خود بازگشت. در حالی که انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست ژوئن خود نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد، احتمالاً موضع تندروانه خود را حفظ خواهد کرد و از افزایش احتمالی نرخ در ماه جولای خبر می‌دهد.

واسیلی سربریاکوف، استراتژیست فارکس در UBS، خاطرنشان کرد که فدرال رزرو احتمالاً “نرخ نقطه به نقطه” خود را در مورد انتظارات نرخ و پیش بینی تورم بالاتر اصلاح می کند، که نشان دهنده ادامه لحن تندروانه است. پیش‌بینی می‌شود که داده‌های تورمی که در روز سه‌شنبه انتظار می‌رود، افزایش نرخ تورم کل را با نرخ سالانه 4.1 درصد در ماه می نشان دهد، با افزایش 5.2 درصدی قیمت‌های اصلی 5.2.

یورو به دلار EURUSD

یورو در برابر دلار 0.08 درصد کاهش یافت و در 1.0774 دلار معامله شد، در حالی که دلار آمریکا 0.32 درصد در برابر ین افزایش یافت و به 139.37 ین رسید. شاخص دلار که ارز را در برابر سبدی متشکل از شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، با 0.07 درصد افزایش به 103.37 رسید.

شاخص دلار امریکا DXY

فعالان بازار در حال حاضر منتظر سیگنال‌های واضح‌تر در مورد اینکه آیا اقتصاد ایالات متحده قدرت و فشارهای تورمی خود را حفظ خواهد کرد یا به طور بالقوه با انقباض مواجه خواهد شد، هستند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها درخواست‌های جدید مزایای بیکاری را ارائه کرده‌اند، که نشان‌دهنده ضعف بالقوه در اقتصاد ایالات متحده و رویکرد محتاطانه‌تر فدرال رزرو است.

هفته آینده، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک ژاپن (BOJ) نیز قرار است جلسات مربوطه خود را برگزار کنند. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در منطقه یورو 25 واحد افزایش دهد و به 3.50 درصد برساند، در حالی که بانک مرکزی انگلیس احتمالاً نرخ های بهره را بدون تغییر نگه دارد. بانک کانادا و بانک مرکزی استرالیا اوایل هفته با افزایش نرخ بهره برای مقابله با فشارهای تورمی سرسختانه، بازارها را شگفت زده کردند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا