نگاهی به بازارها – وال استریت وارد بازار گاوی شد و چین متوقف شده است

اقتصاد جهانی

چشم انداز بازارهای ایالات متحده و بازارهای جهانی، نشان می دهد که علیرغم رسیدن به نقطه عطف فنی افزایش 20 درصدی «بازار گاوی»، تمرکز بر سیگنال های کاهش تورم و تأثیر آنها بر تصمیم گیری بانک مرکزی باقی می ماند. برخی اقتصاددانان تأکید می کند که تعاریف فنی ممکن است در چشم انداز اقتصادی و مالی فعلی پس از همه گیری اهمیت چندانی نداشته باشند.

شاخص دلار امریکا DXY

عواملی مانند بخش پررونق فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، آمارهای درآمد و اشتغال قوی، و چشم‌انداز بانک‌های مرکزی برای رسیدن به اوج نرخ‌های بهره، سرمایه‌گذاران کم وزن را دوباره به بازار سهام جذب می‌کنند. در حالی که تورم بالاتر از هدف در بسیاری از کشورهای غربی ممکن است منجر به افزایش بیشتر نرخ‌ها شود، نشانه‌هایی از کاهش فشار قیمت‌های جهانی و کاهش شدید بازارهای کار وجود دارد که به طور بالقوه منجر به اوج‌گیری نرخ بهره در سال 2023 می‌شود.

مرتبط: قیمت لحظه ای و نمودار تحلیل تکنیکال شاخص نزدک 100 – NASDAQ

داده های اخیر نشان می دهد که شاخص قیمت گیت کارخانه چین سریع ترین کاهش را در هفت سال گذشته تجربه کرده است، در حالی که نرخ تورم قیمت مصرف کننده آن پایین تر از پیش بینی ها باقی مانده است. در ایالات متحده، ادعاهای بیکاری هفتگی به بالاترین سطح خود در 18 ماه گذشته رسید و کمی احتیاط را افزایش داد. انتشار اعداد تورم ماه مه در روز سه‌شنبه، درست یک روز قبل از تصمیم سیاست‌گذاری فدرال رزرو، از نزدیک تحت نظر خواهد بود.

معاملات آتی بازار حاکی از احتمال 25 درصدی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده است، در حالی که انتظارات به سمت افزایش نهایی در ماه جولای متمایل است. پیش‌بینی می‌شود که بانک ژاپن سیاست پولی فوق‌العاده آسان خود را حفظ کند، در حالی که بانک مرکزی اروپا احتمالاً نرخ‌ها را یک چهارم واحد افزایش خواهد داد.

در بازار ارزهای دیجیتال، نبردی بین رگولاتورهای ایالات متحده و صرافی‌های رمزنگاری در جریان است و Binance.US تعلیق سپرده‌های دلاری و ناتوانی آینده در برداشت دلار از این پلتفرم را اعلام کرد. این تصمیم به دنبال اعلام حمایت قانون‌گذاران از مسدود کردن دارایی‌های بایننس است.

در حوزه سیاست، انتظار می‌رود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، به دلیل نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده و سایر جرایم، با اتهاماتی روبرو شود که قرار است هفته آینده در دادگاه فدرال در میامی تشکیل شود.

به طور کلی، بازارها انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند، با ثبات بازار اوراق، نوسانات بازار سهام به پایین‌ترین حد پس از همه‌گیری رسیده و دلار قدرت کمی نشان می‌دهد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید