گزیده ای از هفته ای که گذشت – انعطاف پذیری اقتصاد امریکا و چالش بانک انگلیس

اقتصاد جهانی

تعطیلات آخر هفته طولانی اخیر در ایالات متحده تحت الشعاع نگرانی ها در مورد سقف بدهی قرار گرفت، زیرا توافق بر سر این موضوع نامشخص بود. این عدم اطمینان در مورد سقف بدهی چشم انداز اقتصادی کوتاه مدت را مختل کرده است. با این حال، برخی از داده های اخیر نشان دهنده انعطاف پذیری در اقتصاد واقعی است. فروش خانه های جدید و سفارشات کالاهای بادوام تثبیت شد و هزینه های شخصی واقعی شگفت زده شد.

با نگاهی به هفته آینده، برخی از شاخص‌های اقتصادی کلیدی در ایالات متحده شامل اعتماد مصرف‌کننده در روز سه‌شنبه، تولید ISM در چهارشنبه و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در جمعه است.

در سطح بین المللی، بانک انگلستان با چالش افزایش تورم مواجه است. شاخص قیمت مصرف کننده در آوریل در بریتانیا تورم اصلی را کندتر نشان داد، اما قیمت انرژی کمتر از حد انتظار کاهش یافت. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که بانک انگلستان نرخ بهره خود را در ۲۲ ژوئن و ۳ اوت افزایش دهد. علیرغم این فشار تورمی، به دلیل بهبود فعالیت های اقتصادی، چشم انداز رشد جهانی اندکی به سمت بالا تعدیل شده است. با این حال، نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چشم انداز رشد جهانی در سال جاری ممکن است شروع به کاهش کند.

از نظر رویدادهای اقتصادی بین‌المللی در هفته آینده، انتشارهای مهم شامل PMI چین در روز سه‌شنبه، تولید ناخالص داخلی هند در روز چهارشنبه و تولید ناخالص داخلی برزیل در روز پنجشنبه است.

در مورد نرخ بهره، تمرکز بر کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ایالات متحده است. FOMC در حال تلاش برای تعیین سطح مناسب نرخ بهره برای کنترل تورم است. یکی از عوامل مهمی که آنها در نظر می گیرند نرخ بهره است. تخمین‌های نرخ بهره طبیعی پس از وقفه در طول همه‌گیری از سر گرفته شده است و نشان می‌دهد که دوران نرخ بهره طبیعی پایین همچنان ادامه دارد.

در نهایت، انتشار داده های جمعیتی و خصوصیات مسکن (DHC) سرشماری 2020 در ایالات متحده نشان داد که جمعیت این کشور در حال پیر شدن است. میانگین سنی در اکثر ایالت ها بین سال های 2010 تا 2020 به دلیل کاهش نرخ زاد و ولد و مهاجرت داخلی افزایش یافته است که منجر به تغییرات جمعیتی شده است.

به طور کلی، اینها برخی از تحولات اقتصادی کلیدی هستند که چشم انداز کنونی را هم در ایالات متحده و هم در سطح بین المللی شکل می دهند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید