طلا تا نرخ 1970 دلار کاهش یافت، تمرکز روی سخنرانی بانک مرکزی امریکا

طلا در سال 2023 - XAU/USD

قیمت طلا در اوایل نشست اروپا افزایش اندکی را تجربه کرد، اما با توجه به فشار فروش در منطقه 1980 دلاری، برای حفظ حرکت خود به دردسر افتاد. دوباره به حدود 1970 دلار کاهش یافت که نشانه هایی از توقف جهش نسبت به پایین ترین سطح ماهانه هفته قبل را نشان می دهد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

عامل اصلی بازدارنده قیمت طلا، اظهارات تندروانه اخیر مقامات فدرال رزرو است که انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره را افزایش داده است. این به احتمال 30 درصدی افزایش 25 واحدی در ماه ژوئن منجر شده است و جذابیت طلای بدون بازده را کاهش می دهد. توجه بازار اکنون بر انتشار صورتجلسه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) متمرکز شده است، که می تواند بینشی از مسیر افزایش نرخ بهره در آینده ارائه دهد و بر پویایی کوتاه مدت دلار آمریکا تأثیر بگذارد و در نتیجه بر طلا تأثیر بگذارد.

با وجود باد مخالفی که طلا با آن مواجه است، عواملی وجود دارد که از قیمت آن حمایت می کند. عدم پیشرفت در مذاکرات برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده و نگرانی در مورد کندی اقتصاد جهانی به تقاضا برای دارایی امن کمک می کند. عدم دستیابی به توافق در مورد سقف بدهی، ترس از نکول بدهی ایالات متحده را افزایش می دهد و بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد. علاوه بر این، خطرات احتمالی رکود اقتصادی می تواند از فروش تهاجمی طلا جلوگیری کند.

شاخص دلار امریکا DXY

دلار صعودی آمریکا همچنین به عنوان یک باد مخالف برای طلا عمل می کند. نگرانی‌های اخیر در مورد کندی اقتصاد جهانی، که توسط شاخص‌های PMI منطقه یورو و داده‌های کلان چین با عملکرد ضعیف نشان داده شده است، احساسات صعودی اساسی در اطراف دلار آمریکا را تقویت کرده است. شاخص دلار آمریکا (DXY) نزدیک به بالاترین حد در دو ماه گذشته باقی می ماند و تقاضا برای طلا به دلار آمریکا را تضعیف می کند. معامله گران از نزدیک گزارش جلسه FOMC، مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده و بازده اوراق قرضه ایالات متحده و همچنین احساسات ریسک گسترده تر را برای فرصت های معاملاتی کوتاه مدت طلا مشاهده خواهند کرد.

بررسی فنی

از نقطه نظر فنی، حمایت قوی فوری برای طلا حدود 1955-1950 دلار است و پس از آن میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) در حدود 1935-1930 دلار قرار دارد. شکستن زیر SMA 100 روزه می‌تواند باعث حرکت نزولی شود و سطح 1900 دلار را نشان دهد. از سوی دیگر، منطقه عرضه 1980-1984 دلاری به عنوان یک مانع قوی عمل می کند. پاکسازی قاطعانه این منطقه ممکن است باعث افزایش پوشش کوتاه مدت شود و به طور بالقوه طلا را به سمت 2000 دلار و مقاومت قابل توجه بعدی در حدود 2020-2025 دلار سوق دهد. هرگونه خرید متعاقب، چشم انداز منفی کوتاه مدت را نفی می کند و سوگیری را به نفع معامله گران صعودی تغییر می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید