اخبار فارکس

ثبات دلار با وجود افزایش نگرانی سقف بدهی

اقتصاد امریکا

دلار آمریکا به دلیل ادامه مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده نزدیک به بالاترین حد در دو ماه گذشته بود. علیرغم خطرات احتمالی، سرمایه گذاران معتقدند که نکول می تواند برای اقتصاد جهانی بدتر باشد.

پس از اعلام پایان افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور، دلار نیوزلند (NZD) 1.8 درصد در برابر دلار آمریکا (USD) کاهش یافت. بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) اوج نرخ نقدی پیش بینی شده خود را در 5.5 درصد نگه داشت و نشان داد که چرخه انقباض آن به پایان رسیده است.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار (DXY) که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش همتای اصلی خود اندازه گیری می کند، در 103.5 ثابت باقی ماند، درست پایین تر از بالاترین رقم روز گذشته 103.65 که بالاترین سطح از ماه مارس بود.

بن بست مذاکرات سقف بدهی و اظهارات تند تند سیاستگذاران فدرال رزرو از دلار آمریکا حمایت کرده است. داده های اقتصادی قوی تر از حد انتظار باعث شده است که بازارها انتظارات قبلی از کاهش نرخ بهره را در اواخر سال مجددا ارزیابی کنند.

یورو به دلار EUR/USD

یورو (یورو) در برابر دلار کمی قوی‌تر شد و به 1.0786 دلار رسید، در حالی که پوند (GBP) پس از رشد اولیه بر اساس داده‌های تورم قوی‌تر از انتظار بریتانیا، به 1.24105 دلار کاهش یافت. داده ها نشان داد که یک مشکل جدی تورم در بریتانیا وجود دارد که به طور بالقوه اعتبار سیاست ها را تضعیف کرده و عملکرد پوند را تضعیف می کند.

بانک مرکزی نیوزلند نرخ های بهره را همانطور که انتظار می رفت افزایش داد، اما نشان داد که این نرخ تا ژوئن 2024 بدون تغییر باقی خواهد ماند، که از نظر بازار به عنوان یک نرخ سود تلقی می شود. این امر منجر به کاهش ارزش دلار نیوزیلند شد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

ین ژاپن (JPY) در برابر دلار در 138.63 ثابت بود و در یک شبه به پایین ترین سطح خود در 6 ماه گذشته در 138.91 رسید.

به طور کلی، دلار به دلیل مذاکرات سقف بدهی و داده های مثبت اقتصادی قوی باقی ماند، در حالی که پوند و دلار نیوزیلند به دلیل عوامل خاصی که بر اقتصاد مربوطه تأثیر می گذارد با فشار نزولی مواجه شدند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا