چرا دلار آمریکا دوباره اینقدر قوی شده است؟

اقتصاد امریکا

سرمایه گذاران عموما معتقدند که ارزش دلار آمریکا در سال جاری کاهش خواهد یافت. با این حال اخیراً ارزش دلار 2 درصد افزایش یافته است که تحلیلگران را متحیر کرده است. عوامل متعددی ممکن است در ایجاد این وضعیت نقش داشته باشد. اولاً، نگرانی‌ها در مورد مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده، سلامت بانک‌ها و چشم‌انداز اقتصاد جهانی وضعیت امن دلار را تقویت می‌کنند. هنگامی که با عدم اطمینان مواجه می شویم، سرمایه گذاران تمایل دارند دارایی های کم خطرتر مانند اوراق قرضه، طلا و دلار را خریداری کنند. علاوه بر این، نشانه هایی وجود دارد که فدرال رزرو ممکن است نیاز به افزایش مجدد نرخ بهره داشته باشد و عوامل فنی مرتبط با موقعیت سرمایه گذاران می تواند بر حرکت دلار تأثیر بگذارد.

ترس پیرامون سقف بدهی ایالات متحده توضیح قابل توجهی است که توسط استراتژیست های ارزی ارائه شده است. در حالی که دموکرات ها و جمهوری خواهان در حال نزدیک تر شدن به توافق بر سر افزایش سقف استقراض هستند، احتمال دیفالت بدهی فاجعه بار ایالات متحده، به ویژه با بانک های ضعیف، همچنان وجود دارد. در چنین شرایطی، سرمایه گذاران تمایل دارند به دنبال دارایی های امن تر مانند دلار باشند. نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهانی، از جمله اقتصاد ضعیف چین، ممکن است به تقاضا برای ارزهای امن کمک کند.

شاخص دلار امریکا DXY

با این حال، همه تحلیلگران با استدلال پناهگاه امن دلار موافق نیستند. برخی معتقدند که اگر سرمایه گذاران واقعا نگران بودند، قیمت سهام کاهش می یافت، که اینطور نیست. آنها نشان می دهند که نگرانی ها در مورد توانایی فدرال رزرو برای کنترل تورم در افزایش دلار نقش دارد. افزایش انتظارات تورمی مصرف کننده، همانطور که توسط یک نظرسنجی اخیر نشان داده شده است، منجر به افزایش بازده اوراق قرضه و تقویت دلار شده است. این تحلیلگران در مورد انتظارات کاهش شدید نرخ بهره در اواخر سال تردید دارند و پیشنهاد می کنند که نرخ های بهره ایالات متحده واقعاً ممکن است افزایش یابد.

عوامل فنی نیز در بهبود اخیر دلار نقش دارند. سرمایه گذاران موقعیت های فروش قابل توجهی را در برابر دلار باز کرده اند. به طرز متناقضی، این موقعیت می تواند باعث ایجاد رالی شود. هنگامی که دلار اندکی افزایش می یابد، برخی از معامله گران ممکن است مجبور شوند با خرید دلار، موقعیت های فروش خود را ببندند، که ارزش آن را بیشتر تقویت می کند. تحلیلگران اشاره می کنند که دلار بیش از حد فروخته شده است و کاهش مستقیم ارزش آن غیرعادی است.

به طور خلاصه، افزایش 2 درصدی اخیر در ارزش دلار آمریکا با توجه به انتظارات از کاهش آن گیج کننده است. عواملی مانند نگرانی در مورد سقف بدهی ایالات متحده، نگرانی در مورد رشد اقتصاد جهانی، تردید در مورد توانایی فدرال رزرو برای کنترل تورم، و عوامل فنی مرتبط با پوزیشن های سرمایه گذاران احتمالاً در بازگشت دلار نقش دارند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

2 دیدگاه

  • سلام استاد
    راجع به بروکر لایت فاینانس نظرتون رو بگید ممنونم .نمیدونم چرااحساس خوبی ندارم من ئر بهترین حالت بازار بودم و در کف قیمت خرید کردم و همان روز کلی سود گرفتم ولی روز بعد بلافاصله به محض باز شدن بازار همه از دست رفت در عرض چند ثانیه ..نمیدونم واقعا چی شد امیدوارم …..که کلکی تو کار نباشه . ممنون از راهنمایی شما

    • سلام و وقت بخیر
      بروکر لایت فایننس بروکر معتبری است و مشتریان زیادی در ایران دارد. اینکه چه اتفاقی در بازار افتاده و پرایس اکشن چه تغییراتی داشته رو باید توضیح بیشتر بدید تا دلیل ضرر شما در آن معامله مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید