اخبار فارکس

شاخص دلار آمریکا در تلاش برای دفاع از 102.00، پیش از داده های PMI و GDP ایالات متحده

اقتصاد امریکا
  • شاخص دلار آمریکا (DXY) نزدیک به 102.00 در حال تقلا است و خریداران در حال دفاع از اولین سود روزانه در سه روز گذشته که روز قبل در معاملات غیرفعال اوایل سه شنبه ثبت شد هستند.
  • این شاخص دیروز از تثبیت بازار استفاده کرد، البته تا زمانیکه اظهارات تندروانه مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) به داده‌های نرم‌تر آمریکا بپیوندد و فروشندگان DXY را دوباره وارد بازار کند. عقب‌نشینی شاخص دلار آمریکا می‌تواند حالت محتاطانه پیش از داده‌های کلیدی امروز، یعنی اولین قرائت‌های شاخص مدیران خرید جهانی S&P (PMI) در ژانویه باشد.
  • تعطیلات یک هفته ای سال نوی چین به ترس کاهش رکود اقتصادی ایالات متحده پیوست تا موجب تقویت شاخص دلار آمریکا در روز قبل شود. در همین راستا می‌تواند عملکرد خوش‌بینانه بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه‌داری آمریکا را نیز اضافه کرد.
  • از سوی دیگر، اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره برای مهار تورم، آخرین موردی بود که به نفع فروشندگان DXY تمام شد. با این حال، توجه عمده به پیتر کازیمیر، عضو شورای حاکم ECB معطوف شد که گفت: «من متقاعد شده‌ام که ما باید دو افزایش دیگر را با 50 واحد پایه داشته باشیم.» ایده افزایش 50 واحدی نرخ بهره چیزی بود که بسیاری از سیاست‌گذاران در روزهای اخیر از آن خودداری کرده‌اند.
  • لازم به ذکر است که به نظر می رسد مذاکرات در مورد کاهش محدودیت های فعالیت ناشی از کووید در ژاپن از ماه می 2022 نیز اخیراً به نفع احساسات بازار بوده و بر DXY تأثیر گذاشته است.
  • با نگاهی به آینده، اولین قرائت شاخص‌های PMI جهانی S&P در ژانویه برای ایالات متحده، جهت‌گیری‌های روزانه را شکل می‌دهد، در حالی که تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم ایالات متحده برای راهنمایی واضح برای این هفته بسیار مهم خواهد بود. شایان ذکر است که پیش‌بینی‌های مربوط به داده‌های کلیدی کمی ضعیف به نظر می‌رسند و از این رو نتایج واقعی برای درک بهتر در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تحلیل تکنیکال

  • خرس‌های(فروشندگان) DXY افسار را حفظ می‌کنند مگر اینکه از خط مقاومت شش هفته‌ای نزدیک به 103.30 عبور کنند. برای دریافت اطلاعات فنی بیشتر به تحلیل تکنیکال فارکس مراجعه نمایید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا