مشکلات اقتصادی در حال گسترش به بخش های گسترده تری است: Wells Fargo

wells fargo TJA
  • بخش مسکن بار عمده تلاش های فدرال رزرو برای کند کردن اقتصاد را متحمل شده است و داده های این هفته نشان داد که صنعت همچنان به چرخش خود ادامه می دهد. اما اکنون با گزارش‌های تلخ درباره فعالیت‌های خرده‌فروشی و تولید در این هفته، درد به وضوح فراتر از مسکن گسترش یافته است.
  • هفته آینده: شاخص اقتصادی پیشرو (دوشنبه)، تولید ناخالص داخلی Q4 (پنجشنبه)، درآمد و هزینه شخصی (جمعه)
  • بین الملل: بانک ژاپن سیاست پولی تطبیقی را در حال حاضر حفظ می کند

بخوانید: تحلیل هفتگی فارکس – جفت ارزهای این هفته بازار فارکس

در جلسه سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) که به طور گسترده دنبال می‌شد، بانک مرکزی در برابر انتظارات برای تعدیل بیشتر سیاست عقب‌نشینی کرد و فعلاً موضع سیاست پولی تطبیقی خود را حفظ کرد. به ویژه، BoJ هدف صفر درصدی را برای بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن را حفظ کرد. در جاهای دیگر، فعالیت چین در اواخر سال گذشته قوی‌تر از حد انتظار بود و تولید ناخالص داخلی GDP سه‌ماهه چهارم نسبت به سه‌ماهه قبل ثابت بود، و خرده‌فروشی‌ها و تولید صنعتی دسامبر نیز رشد صعودی داشتند.

  • هفته آینده: PMI منطقه یورو (سه شنبه)، CPI استرالیا (چهارشنبه)، اعلامیه سیاست بانک مرکزی کانادا (چهارشنبه)

بینش بازار اعتباری: بازده اوراق قرضه شرکتی در مرحله نهایی شدن سقف بدهی

افزایش سقف بدهی در سال 2023 رویدادی خواهد بود که بازارهای اعتباری باید از نزدیک آن را تماشا کنند. در دوره حوالی بن بست سقف بدهی در سال 2011، سطح مطلق بازده اوراق قرضه شرکتی درجه سرمایه گذاری تقریباً بدون تغییر باقی ماند. با این حال، سقوط در بازده خزانه داری به افزایش اسپرد اوراق قرضه شرکتی درجه سرمایه گذاری تبدیل شد.

موضوع هفته: تاثیر فدرال رزرو فراتر از بازار مسکن است

گزارش‌های کیفی از کتاب بژ ژانویه دیدگاه ما را تأیید می‌کند که اقتصاد در حال حاضر در رکود نیست، اما اثرات انقباض پولی شروع به تحقق در اقتصاد کلان کرده است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که رشد جمعیت به عنوان پوششی در برابر کاهش اقتصادی عمل می‌کند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید