اخبار فارکس

بانک مرکزی نیوزیلند 50 واحد نرخ را کاهش داد و بازار فارکس منتظر صورتجلسه فدرال رزرو

اخبار فارکس امروز

بازارهای مالی در اواسط هفته بی ثبات هستند زیرا سرمایه گذاران به جستجوی دلایلی برای جهت گیری بعدی هستند. تقویم اقتصادی ایالات متحده شامل داده‌های موجودی کالاهای عمده فروشی اوت است، در حالی که در اواخر روز، خزانه داری ایالات متحده یک حراج 10 ساله اسکناس را انجام خواهد داد. علاوه بر این، فدرال رزرو صورتجلسه نشست سیاستگذاری ماه سپتامبر خود را منتشر خواهد کرد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی اندازه گیری می کند، برای دومین روز متوالی در روز سه شنبه تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. صبح چهارشنبه، این شاخص اندکی افزایش یافت و در معاملات اروپا بالای 102.50 باقی ماند. به نظر می رسد که یک بازار ریسک گریز از دلار حمایت می کند. در زمان نگارش این مقاله، معاملات آتی شاخص سهام آمریکا بین 0.2 تا 0.4 درصد کاهش داشت. در همین حال، پس از گزارش رویترز مبنی بر اینکه وزارت دارایی چین قرار است بسته محرک مالی 2 تریلیون یوان را در 12 اکتبر راه اندازی کند، شاخص ترکیبی شانگهای چین نزدیک به 7 درصد کاهش یافت و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ بیش از 1 درصد کاهش یافت.

پس از جلسه سیاستگذاری ماه اکتبر، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) نرخ بهره را 50 واحد پایه (bps) کاهش داد، از 5.25٪ به 4.75٪. RBNZ در بیانیه سیاست خود خاطرنشان کرد که “اقتصاد نیوزلند اکنون در موقعیتی با ظرفیت مازاد قرار دارد و تعیین قیمت و دستمزد را تحریک می کند تا با اقتصاد با تورم پایین سازگار شود.” در نتیجه، NZD/USD در ساعات معاملاتی آسیا تحت فشار نزولی قابل توجهی قرار گرفت و به پایین‌ترین سطح خود از اواسط آگوست رسید و زیر 0.6100 معامله شد.

یورو به دلار پس از تلاش برای بازیابی روز سه‌شنبه، در وضعیت عقب باقی ماده و اوایل چهارشنبه به سمت 1.0950 عقب‌نشینی کرده است.

GBP/USD در روز سه‌شنبه افزایش‌های ملایمی را ثبت کرد، اما نتوانست موقعیت خود را بالای 1.3100 نگه دارد و تا صبح چهارشنبه، اندکی کاهش یافت و نزدیک به 1.3080 معامله شد.

USD/JPY در روز سه شنبه ثابت بسته شد اما در جلسه آسیایی روز چهارشنبه شتاب گرفت. این جفت در روز 0.3% افزایش یافت و در 148.60 معامله شد.

طلای جهانی روند نزولی خود را افزایش داد و در روز سه شنبه به کمترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته در 2600 دلار رسید. در حالی که XAU/USD برخی از ضررهای روزانه خود را در اواخر سشن ایالات متحده کاهش داد، فاقد شتاب بهبود بود. از صبح چهارشنبه، طلا همچنان در ناحیه قرمز در حدود 2610 دلار معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا