اخبار فارکس

گزارش امروز بازار فارکس – دوشنبه 7 اکتبر

گزارش بازار جهانی فارکس امروز

آنچه باید برای دوشنبه، 7 اکتبر بدانید:

شاخص دلار آمریکا (DXY) هفته گذشته بیش از 2 درصد افزایش یافت و بزرگترین افزایش هفتگی خود را در سال 2024 نشان داد. از صبح روز دوشنبه در اروپا، این شاخص در حدود 102.50 تثبیت شده است. در تقویم اقتصادی امروز، Eurostat اطلاعات خرده فروشی ماه اوت را منتشر خواهد کرد. در بعد از ظهر، تنها داده های اقتصادی ایالات متحده که منتشر می شود، تغییر اعتبار مصرف کننده در ماه اوت خواهد بود. علاوه بر این، چندین مقام فدرال رزرو، از جمله فرماندار میشل بومن، در ساعات معاملاتی ایالات متحده سخنرانی خواهند کرد.

دلار آمریکا از آمارهای قوی اشتغال منتشر شده در روز جمعه قدرت گرفت و با نزدیک شدن به آخر هفته همچنان به برتری از رقبای اصلی خود ادامه داد. اداره آمار کار ایالات متحده افزایش 254,000 حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ماه سپتامبر را گزارش کرد که به طور قابل توجهی از 140,000 مورد انتظار فراتر رفت. علاوه بر این، نرخ بیکاری از 4.2 درصد به 4.1 درصد کاهش یافته است.

EUR/USD روند نزولی خود را در روز جمعه ادامه داد و به پایین ترین حد خود از اواسط آگوست در حدود 1.0950 رسید. این جفت ارز در معاملات اولیه اروپا در روز دوشنبه تلاش می کند تا زیر قیمت 1.1000 باقی بماند.

GBP/USD بلافاصله پس از داده های بازار کار ایالات متحده به زیر 1.3100 سقوط کرد، اما توانست ضررهای خود را دوباره جبران کند تا روز را ثابت ببندد. اکنون این جفت ارز در صبح اروپا کمی بالای 1.3100 نوسان دارد.

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در گزارش سه ماهه خود که امروز منتشر شد، ارزیابی خود را برای دو منطقه از 9 منطقه ژاپن ارتقا داد و بیان کرد که “همه مناطق ژاپن شاهد بهبود متوسطی از اقتصاد بودند.” پس از افزایش بیش از 1% در روز جمعه، USD/JPY در اوایل روز دوشنبه کاهش یافت و زیر 148.50 معامله شد.

طلای جهانی هفته گذشته با وجود قدرت کلی دلار، ضررهای جزئی را تجربه کرد، زیرا این فلز گرانبها از تقاضای امن سود برد. XAU/USD هفته را با نرخ ضعیف تری آغاز می کند و زیر 2650 دلار معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا