اخبار فارکس

قبل از گزارش CPI این هفته، طلا و بیت کوین کاهش پیدا کردند

ترید ارزهای دیجیتال

در روز سه‌شنبه، با توجه سرمایه‌گذاران به گزارش تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده است، سهام افزایش یافت و در مقابل، ارزهای رمزپایه و طلا در بحبوحه احتیاط فزاینده در میان معامله گران، کاهش اندکی را تجربه کردند.

نگرانی ها در مورد رکود بالقوه پس از عقب نشینی قابل توجه 9 درصدی در بازار سهام هنگ کنگ پس از خودداری چین از اعلام هرگونه بسته محرک عمده دوباره شعله ور شد. با این حال، کاهش قیمت نفت خام تا حدودی سرمایه گذاران آمریکایی را تسکین داد و نگرانی ها در مورد ثبات اقتصادی امریکا را کاهش داد.

دیوید موریسون، تحلیلگر ارشد بازار در Trade Nation، در مورد احساسات متفاوت در بازارها اظهار داشت که: گزارش قوی غیرمنتظره حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که رشد شغلی قابل توجه و تعدیل نرخ بیکاری را نشان می داد، باعث تغییر انتظارات در مورد نرخ بهره شد. سرمایه گذاران اکنون 50 واحد دیگر کاهش نرخ را برای سال 2024 پیش بینی می کنند که از 75 واحد پایه پیش بینی شده قبل از انتشار داده های شغلی کمتر است. این تغییر انتظارات به افزایش بازدهی بلندمدت کمک کرده است، به طوری که اوراق خزانه 10 ساله برای اولین بار از اوت از 4.0 درصد فراتر رفت.

شاخص نوسانات (VIX) نیز از اوایل تابستان امسال 25 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد سرمایه گذاران محتاط تر شده اند و به دنبال حمایت نزولی هستند. پس از جهش به نزدیک به 64500 دلار، بیت کوین (BTC) پشتیبانی خود را در 62000 دلار مجدداً آزمایش کرد و احساسات نزولی در بازار ارزهای دیجیتال ظاهر شد. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با 1.8 درصد کاهش به 2.17 تریلیون دلار رسید که ناشی از کاهش ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران است.

علی‌رغم این چالش‌ها، بیت‌کوین انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد و در حال حاضر 56.9 درصد از کل ارزش بازار کریپتو را در اختیار دارد – بالاترین سهم از آوریل 2021. الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در FxPro، پیشنهاد کرد که فروش اخیر ارزهای دیجیتال می‌تواند به عنوان یک اصلاح کوتاه مدت در نظر گرفته شود. وی خاطرنشان کرد که ارقام قوی اشتغال ممکن است تقاضا برای مصرف و سرمایه گذاری را حتی در بحبوحه نگرانی های افزایش تورم افزایش دهد.

تحلیلگران Bitfinex پیش‌بینی می‌کنند که فروش 10 درصدی اخیر در سناریوی موردی اصلی آن‌ها مورد انتظار بوده است، و تأکید می‌کنند که بازار همچنان نسبت به اخبار و داده‌های اقتصادی واکنش نشان می‌دهد. آنها بر اهمیت کاتالیزورهای آینده، از جمله داده های CPI، در شکل دادن به احساسات بازار تاکید کردند.

در همین حال، برخی از تحلیلگران چشم انداز صعودی را برای بیت کوین حفظ می کنند. تحلیلگر TradingView، Xanrox پیش‌بینی کرد که بیت کوین می‌تواند طی چند هفته آینده به 73777 دلار برسد که یک رکورد جدید در تاریخ خواهد بود. او از اقدامات قبلی قیمت در محدوده 70000 تا 73000 دلار به عنوان سطح نقدینگی قابل توجهی نام برد که می تواند حجم معاملات قابل توجهی را جذب کند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 62657 دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش 1.77 درصدی در 24 ساعت گذشته است. از آنجایی که بازار برای به‌روزرسانی‌های اقتصادی مهم آماده می‌شود، معامله‌گران مراقب چشم‌انداز در حال تحول هم ارزها و هم ارزهای دیجیتال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا