بیت کویناخبار فارکس

در بحبوحه گمانه زنی ها در مورد نرخ بهره امریکا، بازار بیت کوین و کریپتو بهبود یافت

ترید ارزهای دیجیتال

بیت کوین (BTC) و بازار ارزهای دیجیتال در معاملات روز دوشنبه روند مثبتی را تجربه کردند، در حالی که بازار سهام و طلا تحت فشار باقی ماندند. این درحالی است که معامله گران انتظارات برای کاهش نرخ بهره را در نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ماه نوامبر مورد ارزیابی مجدد قرار دادند. ابزار CME FedWatch احتمال 84 درصدی کاهش نرخ 25 واحد پایه (bps) را نشان می دهد که منعکس کننده تغییر جو بازار پس از افزایش اخیر در بازده اوراق قرضه و اسناد خزانه داری ایالات متحده است.

دیوید موریسون، تحلیلگر ارشد بازار در Trade Nation، اظهار داشت که سرمایه گذاران نسبت به افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری به بالای 4.0 درصد برای اولین بار از اوایل آگوست واکنش نشان می دهند. این امر، همراه با گزارش قوی‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و کاهش جزئی نرخ بیکاری، باعث ارزیابی مجدد انتظارات بازار برای کاهش نرخ‌های آتی شد.

اکنون، سرمایه‌گذاران دو کاهش 25 واحدی را تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنند، در مقایسه با کاهش 75 واحدی قبل از گزارش های قوی اقتصادی امریکا. این باور که تورم به سمت هدف 2 درصدی فدرال رزرو حرکت می کند، به FOMC اجازه می دهد تا بر اشتغال تمرکز کند.

از آنجایی که ناظران بازار منتظر داده های تورم کلیدی این هفته هستند – شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز پنجشنبه و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در روز جمعه- گزارش نشست پولی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا FOMC در روز چهارشنبه به دقت برای سرنخ هایی در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو بررسی خواهد شد. گزارش های درآمدی از موسسات مالی بزرگ مانند JP Morgan و Wells Fargo نیز در این هفته انتظار می رود.

در حوزه کریپتو، بیت کوین 1.13 درصد رشد کرد و به نزدیک به 63520 دلار رسید. در حالی که کل بازار هفته گذشته شاهد کاهش 3 درصدی بود، بهبود قیمت بیت کوین با یافتن ارزش خریداران در سطح 60000 دلار تقویت شد. شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال، که احساسات بازار را اندازه‌گیری می‌کند، از «منطقه ترس» خارج شده است که نشان‌دهنده خوش‌بینی مجدد بازار ارزهای دیجیتال است.

با این حال، تحلیلگران بازار هشدار می دهند که بیت کوین باید حرکت خود را حفظ کند. اگر بیت کوین نتواند بالاتر از سطح حمایت کلیدی 64000 دلار بماند، ممکن است به محدوده معاملاتی قبلی خود از شش ماه گذشته بازگردد. علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به‌ویژه درگیری بین ایران و اسرائیل، می‌تواند مانع رشد بیت کوین شود و به طور بالقوه قیمت آن را به زیر 60000 دلار یا حتی 52000 دلار برساند.

با توجه به اینکه فعالان بازار نیز تحولات سیاسی ایالات متحده را تماشا می کنند، این گمانه زنی وجود دارد که پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات آتی می تواند برای دارایی های دیجیتال مطلوب تر باشد. با این حال، تحلیلگران پیشنهاد می کنند که حمایت دو حزبی از ارزهای دیجیتال به این معنی است که روند صعودی ممکن است بدون توجه به نتیجه ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا