هفته ای که در بازار فارکس گذشت: رئیس جدید مجلس نمایندگان و اعلام CPI

بازار فارکس - هفته گذشته

نکات برجسته امریکا

  • پس از پانزده دور رای گیری، کوین مک کارتی به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان انتخاب شد. با این حال، این امر بدون دادن امتیازات عمده صورت نگرفت و زمینه را برای نزاع های سیاسی بیشتر در ماه های آینده فراهم کرد.
  • تورم پایین‌تر از حد انتظار بود – ۰.۱ درصد بصورت ماهانه کاهش یافت. معیار اصلی 0.3 درصد افزایش یافت و تغییر 12 ماهه را به 5.7 درصد رساند – کندترین سرعت رشد قیمت ها در یک سال.
  • داده‌های این هفته نشان داد که بازار کار به‌طور باورنکردنی فشرده است. تعداد کسب‌وکارهای کوچک با فرصت‌های شغلی پر نشده از نظر تاریخی افزایش یافته است، در حالی که مطالبات بیکاری در ماه گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است.

نکات برجسته کانادا

  • بازارهای سهام امسال با وضعیت محکم تری آغاز شدند. قیمت‌های نفت خام نیز افزایش یافت، در حالی که بازده اوراق قرضه با سررسید طولانی‌تر با نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالت متحده کاهش یافت.
  • این یک هفته آرام برای داده های اقتصادی در کانادا بود. با این حال، هفته آینده مجموعه‌ای از داده های مهم را به همراه خواهد داشت، از جمله نظرسنجی چشم‌انداز کسب‌وکار BoC و انتظارات مصرف‌کننده، فروش خانه‌های موجود، تورم و خرده‌فروشی.
  • این آخرین داده قبل از اعلام نرخ بهره بعدی بانک کانادا در 25 ژانویه خواهد بود، جایی که انتظار داریم این نرخ 25 واحد افزایش یابد.

ایالات متحده – تورم در حال چرخش است،

  • این هفته با یک رئیس مجلس جدید و یک آمار جدید در مورد CPI آغاز شد. اولی پس از پانزده دور رای گیری و چندین امتیاز ارائه شده توسط رئیس مک کارتی صورت گرفت. از میان آن‌ها، احتمالاً بزرگ‌ترین آنها تعهد به جفت کردن افزایش سقف بدهی با کاهش هزینه‌های دولت بود. جانت یلن امنیت وزارت خزانه داری ایالات متحده به کنگره اطلاع داد که سقف بدهی ممکن است در اوایل هفته آینده برسد و خزانه داری اقدامات فوق العاده ای را آغاز خواهد کرد که انتظار می رود تا ژوئن ادامه یابد.
  • پس از گزارش حقوق و دستمزد هفته گذشته، سرمایه گذاران مشتاق بودند که قرائت دسامبر در CPI ایالات متحده را ببینند تا مسیر آینده نرخ فدرال رزرو را بهتر ارزیابی کنند. با ورود به هفته، اکثر فعالان بازار انتظار داشتند که در زمان برگزاری نشست بعدی FOMC در اوایل فوریه، سرعت افزایش نرخ بهره کاهش یابد. تورم (در نهایت) در جهت درست حرکت کرد و قیمت بازار را برای افزایش 25 واحد پایه تثبیت کرد. ارزش سهام در هفته 2 درصد افزایش یافت، در حالی که اوراق 10 ساله ایالات متحده تقریباً 10 واحد سقوط کرد و در حال حاضر در 3.45 درصد قرار دارد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید