به این دلیل لیتیوم طی دو سال 10 برابر افزایش یافت

لیتیوم فلزی است که امروزه تقریباً در تمام لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با افزایش تقاضا در دو سال گذشته که قیمت را بیش از ده برابر در این مدت افزایش داده است.

اخبار فارکس: لیتیوم فلزی است که امروزه تقریباً در تمام لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با افزایش تقاضا در دو سال گذشته که قیمت را بیش از ده برابر در این مدت افزایش داده است.

تولید این فلز تنها در چند کشور متمرکز است که 80 درصد از تولید و پالایش جهانی در چین انجام می شود. این یک چالش امنیت ملی و اقتصادی منحصر به فرد برای امریکا است.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس; نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، اعلام کرده است که لیتیوم برای امنیت اقتصادی ایالات متحده “ضروری” و برای امنیت ملی “بسیار حیاتی” است.

جاناتان ایوانز، مدیر عامل لیتیوم آمریکا در گفتگو با میشل ماکوری، سردبیر کیتکو نیوز در کنفرانس جهانی فلزات و معدن BMO، گفت که لیتیوم در همه جا وجود دارد.

«تلفن‌ها، رایانه‌ها، ابزارهای برقی شما. در هر کاری که ما انجام می دهیم، همه جا وجود دارد.»

لیتیوم آمریکا که در بورس نیویوک معامله میشود، یک شرکت اکتشاف لیتیوم با پروژه های لیتیوم در آرژانتین و ایالات متحده است.

به گفته این شرکت، پروژه Cauchari-Olaroz در آرژانتین به سمت تولید پیش می رود. ذخایر ایالات متحده این شرکت در نوادا، بزرگترین ذخایر لیتیوم شناخته شده در ایالات متحده است که مجوز فعالیت را از اداره مدیریت زمین دریافت کرده و به سمت ساخت و ساز پیش می رود.

قیمت لیتیوم در مارس 2020 با 48677 یوان/تن معامله می شد. دو سال بعد، امروز، 493500 یوان/تن معامله می شود.

بخش بزرگی از این رشد قیمت در سال‌های اخیر ناشی از صنعت خودروهای الکتریکی بوده است.

ایوانز گفت: این رشد قیمت ادامه خواهد داشت، به ویژه با توجه به اینکه انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای لیتیوم تا سال 2040 رشد 4000 درصدی داشته باشد.

قیمت‌های بالاتر در نهایت استخراج‌کنندگان لیتیوم بیشتری را در سراسر جهان فعال می‌کند و «تعادل» بیشتری را در عرضه به ارمغان می‌آورد.

ایوانز اشاره کرد که اخیراً یکی از بزرگترین شرکت‌های معدنکاری در فضای لیتیوم، ریوتینتو است.

ایوانز گفت که جنگ در اوکراین قیمت انرژی را افزایش داده است و به همین دلیل علاقه بیشتری به برقی سازس و انرژی پاک در حال بوجود آمدن است.

«قیمت انرژی افزایش یافته است. می‌توانید ببینید که در ایالات متحده، نفت بیش از 100 دلار در هر بشکه است، بنابراین یک حرکت و فشار به سمت برقی سازی بوجود آمده است.»

مرتبط: فارکس یا ارز دیجیتال، شباهت ها و تفاوت ها

ایوانز خاطرنشان کرد که افزایش قیمت لیتیوم تا حد زیادی به رشد قیمت سهام این شرکت کمک کرده است، شرکت لیتیوم آمریکا، مانند سایر شرکت‌های لیتیوم، قیمت سهام خودروهای الکتریکی را دنبال می‌کنند.

حتی با وجود رشد ۷۴ درصدی قیمت لیتیوم از ابتدای سال به امروز، قیمت سهام لیتیوم آمریکا نسبت به بالاترین سطح خود در نوامبر ۲۰۲۱، ۳۳ درصد کاهش یافت که نشان دهنده کاهش مشابه در سهام تسلا است.

LAC آخرین بار در NYSE با 24.45 دلار معامله شد.

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید