رویدادهای مهم فارکس این هفته | هفته شلوغ وال استریت

رویدادهای مهم فارکس این هفتهرویدادهای مهم فارکس این هفته

هفته پیش رو، مجموعه ای از جلسات سیاست های پولی مانند جلسات ECB، BoJ، CBRT، SARB و CBR برگزار می شود. بانک‌های مرکزی عمدتاً برای افزایش نرخ‌های بهره رقابت می‌کنند و این در حالی است که داده‌های رسمی تورم چندین برابر از نرخ های هدف فراتر رفته است. باوجود اینکه افزایش نرخ های بهره در نهایت باعث کاهش تورم می شود، اما هزینه اقتصادی در حال افزایش است.

هفته پیش رو ترکیب جالبی از رویکردهای تهاجمی بانک های مرکزی که قبلا کاری انجام نداده بودند را به ارمغان می آورد، مشکل تورم بیشتر کشورهای دنیا را دچار مشکل کرده است و این روندی رو به رشد است.

به نقل از ActionForex، این هفته بانک مرکزی امریکا سکوت میکند و سپس در نشست فدرال رزرو در 26-27 ژوئیه جنجال ها آغاز می شود ولی تا پیش از آن سیاست گذاران مجاز به صحبت علنی نیستند. فصل درآمدها در حال انجام است و داده های اقتصادی زیادی وجود دارد که میتواند همه ما را به خود مشغول کند.

مرتبط : ساعت فارکس زنده | سشن های فارکس به وقت ایران

امریکا

این هفته برای امریکا هفته شلوغی خواهد بود. پایان سفر بایدن به خاورمیانه، داده‌های اقتصادی مهم و درآمدهای شرکت ها باعث این شلوغی هستند. وال استریت کنترل بهتری در مورد سرعت تضعیف اقتصاد خواهد داشت و ممکن است این هفته شروعی باشد که تا معامله گران بیشتری در رکود قیمت گذاری کنند. ریسک پذیری معامله گران احتمالاً به درآمدهای کلیدی نتفلیکس، جی اند جی، امریکن اکسپرس، بانک آمریکا و گلدمن ساکس واکنش نشان خواهد داد.

امریکا

بازار مسکن در حال سرد شدن است، اما انتظار می‌رود داده‌های این هفته نشانه‌هایی از تثبیت شروع فروش و مسکن را نشان دهد. معامله گران از نزدیک به انتشار داده های اولیه PMI در ماه ژوئیه را که به طور خطرناکی به نشان دادن کاهش فعالیت های تولیدی نزدیک می شود، تماشا خواهند کرد. برای دنبال کردن تمام رویدادها تقویم اقتصادی فارکس را مشاهده نمایید.

اتحادیه اروپا

سخت نیست که متوجه شویم رویدادهای مهم هفته آینده در اروپا چه خواهد بود. بانک مرکزی اروپا منتظر خبرهای خوب پیش از نشست روز سه شنبه و زمانی که داده های نهایی تورم منتشر می شود، خواهد بود. متأسفانه برای بانک مرکزی، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد، به این معنی که سیاست گذاران باید بین افزایش 25 واحدی یا افزایش بسیار بزرگتر یکی را انتخاب کنند. این هفته بازارها برای افزایش 25 واحدی قیمت گذاری می کنند، اما احتمال بیشتری نیز وجود دارد. هفته با PMI های فلش در روز جمعه به پایان می رسد.

اتحادیه اروپا پرچم

تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در نورد استریم 1 همچنان یکی از نگرانی های اصلی اروپا است که در زمستان امسال با بحران انرژی مواجه است، به طوری که برخی معتقدند ممکن است طبق برنامه ریزی ها پس از اتمام این ترمیم توسط روسیه، گاز دوباره به جریان نیفتد. این امر به شدت تلاش‌ها برای پر کردن انبارها را قبل از زمستان مختل می‌کند و به طور بالقوه منجر به قیمت‌های بسیار بالاتر و قطع برق می‌شود.

بریتانیا

داده‌های اقتصادی زیادی در بریتانیا و ارز پوند وجود دارد از جمله ارویدادهای هفته آینده انگلستان میتوان به ارقام بازار کار در روز سه‌شنبه، تورم در چهارشنبه، و خرده‌فروشی و PMI در روز جمعه اشاره کرد.

بریتانیا پرچم

این در پس زمینه رقابت برای رهبری حزب محافظه کار اتفاق می افتد. تأثیر استعفای بوریس جانسون بر بازارها تاکنون بسیار کم بوده است.

روسیه

روسیه پرچم

انتظار می رود بانک مرکزی روسیه روز جمعه آینده نرخ بهره را 50 واحد پایه کاهش دهد که کمتر از نرخ قبل از بحران اکراین است، اما زمینه برای کاهش بیشتر نیز وجود دارد. ارز قوی به پشتوانه کنترل سرمایه، صادرات کالاهای قوی و واردات ضعیف به روبل روسیه فرصت داده است تا نرخ را به منظور حمایت از اقتصاد کاهش دهد. تاکنون، بانک مرکزی برای معکوس کردن افزایش قابل توجه روبل، کاری انجام نداده است.

چین

هفته پیش رو در چین هفته سبک‌تری است، تنها با تصمیم‌گیری نرخ اول وام یک و پنج ساله در روز چهارشنبه همراه خواهیم بود. با توجه به اینکه MTF در این هفته بدون تغییر باقی ماند، هرگونه کاهش، بسیار غیرمنتظره خواهد بود. یک کاهش غیرمنتظره می تواند یک تقویت فوری برای سهام شرکت های چینی باشد.

چین پرچم

سهام چین در بحبوحه نگرانی ها در مورد ثبات مالی همچنان تحت فشار قرار دارد زیرا بیشتر شهروندان چینی از پرداخت وام مسکن یا خودداری میکنند یا در پرداخت خود دیرکرد دارند. این موضوع، فشار را بر بخش توسعه دهندگان املاک که قبلاً نیز مشکل داشته است اضافه کرده است.

در جاهای دیگر، نگرانی‌های مربوط به قرنطینه و کووید ادامه دارد، در حالی که پس از فراخوانی مدیران علی‌بابا برای ملاقات با پلیس به دلیل سرقت اطلاعات از پایگاه داده میزبانی شده در علی‌بابا، نگرانی‌ها در مورد سرکوب‌های فناوری های جدید افزایش می‌یابد.

ترکیه

تورم در ماه ژوئن به 78.62 درصد رسید و لیر در حوالی پایین‌ترین سطح دسامبر و ژوئن معامله میشود. بنابراین طبیعی است که انتظار می رود بانک مرکزی ترکیه در هفته آینده نرخ بهره را بدون تغییر در 14 درصد باقی بگذارد. این بانک مرکزی همچنان اصرار دارد که مدل جدید کارساز خواهد بود و مسائل مختلف را مقصر به هم ریختگی تورم و وضع اقتصادی موجود در ترکیه می داند.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی پرچم

بانک مرکزی آفریقای جنوبی SARB قبل از جلسه هفته آینده خود امیدوار است یک CPI دوستانه منتشر شود، اگرچه احتمالاً تأثیر کمی بر نتیجه جلسه آن روز خواهد داشت. انتظار می رود نرخ بهره 50 واحد پایه افزایش یابد و نرخ رپو به 5.25٪ برسد، اما ممکن است با 75 واحد نیز روبرو شود. تورم در ماه می به 6.5 درصد رسید و انتظار می رود در ژوئن به 7.2 درصد برسد که بالاتر از محدوده هدف 3 تا 6 درصدی است.

سوئیس

سوئیس پرچم

فرانک سوئیس در هفته پیش رو شاهد رویدادهای اقتصادی مهمی نخواهد بود و ما تنها شاهد انتشار تراز تجاری خواهیم بود.

هند

هیچ داده قابل توجهی در هفته آینده در هند وجود ندارد. سرمایه گذاران خارجی به فروش سنگین دارایی های Sensex ادامه داده اند و این موضوع بر روپیه سنگینی می کنند. USD/INR به دلیل بدتر شدن حساب جاری به دلیل قیمت های بالای انرژی و محدودیت های صادرات داخلی، نزدیک به بالاترین حد خود باقی می ماند. به نظر می رسد RBI در حال مداخله برای محدود کردن USD/IDR نزدیک به 80.00 است، اما داده های قوی ایالات متحده می تواند شاهد یک دوره دیگر از فروش INR باشد. RBI ممکن است به خوبی در حال بررسی افزایش نرخ بهره دیگری باشد که می تواند برای سهام منفی باشد.

ژاپن

ژاپن هفته سنگینی را پیش رو دارد و تمام توجهات به تصمیم سیاست بانک مرکزی ژاپن در روز پنجشنبه است. بانک مرکزی ژاپن BOJ باید نرخ ها را در -0.10٪ با سقف 0.25٪ باقی مانده برای JGB های 10 ساله حفظ کند. هر گونه تغییر در این سیاست می تواند باعث کاهش شدید دلار/ین شود. داده های PMI و تورم در روز جمعه منتشر میشود.

ژاپن پرچم

USD/JPY در هفته گذشته به صعود خود ادامه داده است و به بیش از 139.00 رسیده است. بحث هایی از توکیو بیرون می آید و نگرانی خود را در مورد افزایش نرخ USD/JPY بیان می کند. افزایش بیش از 140.00 در هفته آینده، اگر به صورت بی نظم اتفاق بیفتد، می تواند جرقه مداخله BOJ باشد.

استرالیا

دلار استرالیا تحت تأثیر جریانات بین المللی سرمایه گذاران باقی می ماند و اکنون باید با کاهش قیمت سنگ آهن و مس نیز مقابله کند که در عین حال محدودیتی برای سهام محلی دارند.

استرالیا پرچم

داده های قابل توجه اشتغال استرالیا، سخت گیری بیشتر و سریعتر بانک مرکزی RBA را در دستور کار بازارها قرار داده است. RBA در روز سه‌شنبه و سخنرانی رئیس لوز در روز چهارشنبه برای نشانه‌هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی در حال حرکت به سمت موضع جنگ‌طلبانه‌تر است، به دقت زیر نظر خواهد بود. این می تواند برای سهام منفی باشد.

نیوزلند

نیوزلند پرچم

نیوزلند آمارهای کلیدی تورم را در روز دوشنبه منتشر میکند. این داده ها دارای ریسک های صعودی هستند و می توانند احساسات بازار را به سمت افزایش بیشتر و بزرگتر نرخ توسط بانک مرکزی RBNZ سوق دهند. این می تواند برای سهام محلی منفی باشد.


رویدادهای مهم فارکس این هفته | هفته شلوغ وال استریت


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید