اخبار فارکسخبر کوتاه

گزارش شاخص NFP امروز و تاثیر آن بر بازار فارکس و طلا

شاخص NFP امروز

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (شاخص NFP) ماه اوت که قرار است امروز ساعت 16:00 بوقت ایران منتشر شود، توجه ها را به خود معطوف کرده است. این گزارش برای بازار فارکس بسیار مهم است، زیرا انتظارات در مورد اندازه کاهش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را تحت تأثیر قرار می دهد، که می تواند نوسانات دلار آمریکا (USD) را افزایش دهد.

این پیش‌بینی نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در ماه آگوست 160000 شغل ایجاد کرده است که نسبت به 114000 شغل در جولای افزایش یافته است

اکنون دلار آمریکا (USD)، انس جهانی طلا، نقره و حتی بیت کوین برای افزایش نوسانات در هنگام انتشار اطلاعات آماده هستند.

چه انتظاری از شاخص NFP امروز داریم؟

پیش‌بینی شاخص NFP نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در ماه آگوست 160000 شغل ایجاد کرده است که نسبت به 114000 شغل در جولای افزایش یافته است. انتظار می‌رود نرخ بیکاری اندکی کاهش یابد و به 4.2 درصد برسد، نسبت به 4.3 درصد در جولای. علاوه بر این، میانگین درآمد ساعتی، شاخص کلیدی تورم دستمزد، در ماه آگوست به دنبال افزایش 3.6 درصدی در ماه جولای، 3.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می شود.

اکنون دلار آمریکا (USD)، انس جهانی طلا، نقره و حتی بیت کوین برای افزایش نوسانات در هنگام انتشار اطلاعات آماده هستند.

داده‌های اشتغال در ماه اوت، بینش‌های مهمی در مورد قدرت بازار کار ایالات متحده ارائه می‌کند، که نقشی کلیدی در شکل‌دهی تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاست‌گذاری آینده 17 تا 18 سپتامبر و پس از آن خواهد داشت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ماه گذشته در سخنان افتتاحیه خود در سمپوزیوم جکسون هول اشاره کرد که “کاهش بیشتر در بازار کار” ممکن است باعث اقدامات تهاجمی تر، از جمله احتمال کاهش 50 واحدی (bps) نرخ بهره شود.

در بیانیه سیاست ماه جولای خود، فدرال رزرو لحن خود را به گونه ای تنظیم کرد که تاکید کند که “به ریسک های هر دو طرف مأموریت دوگانه خود توجه دارد” و از تمرکز قبلی خود صرفاً بر روی ریسک های تورمی تغییر مکان داد.

تحلیلگران TD Securities در پیش‌نمایش گزارش اشتغال آگوست اظهار داشتند: «پیش‌بینی می‌کنیم که حقوق و دستمزد ایالات متحده در ماه آگوست برگرددپس از نتایج ناامیدکننده در جولای، به بالای سطح 200 هزار نفر. نرخ بیکاری احتمالاً به 4.2٪ کاهش یافته است، در حالی که دستمزدها 0.3٪ افزایش ماهانه نسبت به ماه را نشان می دهد.

تاثیر شاخص NFP امروز بر یورو به دلار

دلار آمریکا (USD) نزول خود را در برابر ارزهای اصلی از سر گرفت و جفت یورو/دلار آمریکا را به سمت سطح 1.1100 سوق داد. اکنون سؤال این است که آیا گزارش آتی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) انتظارات غیرمجاز را برای فدرال رزرو تقویت می کند و باعث افزایش بیشتر EUR/USD به قیمت دلار خواهد شد dh odv.

پیش از انتشار NFP امروز، داده‌های ضعیف از شاخص مدیران خرید مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) (PMI) نگرانی‌ها را در مورد یک “فرود سخت” بالقوه برای اقتصاد ایالات متحده افزایش داده است و نشانه‌های جدیدی از تضعیف بازار کار وجود دارد.

در روز سه‌شنبه، ISM گزارش داد که شاخص تولید ایالات متحده آن در ماه آگوست کمی بهبود یافته و به 47.2 رسیده است، از 46.8 جولای اما همچنان در حال انقباض است و کمتر از 47.5 پیش‌بینی شده است. داده های روز چهارشنبه نشان داد که فرصت های شغلی ایالات متحده در ماه ژوئیه به کمترین میزان در 3.5 سال گذشته رسید و از 7.91 میلیون در ژوئن به 7.67 میلیون کاهش یافت که بسیار کمتر از 8.1 میلیون مورد انتظار بود. علاوه بر این، پردازش خودکار داده ها (ADP) روز پنجشنبه گزارش داد که اشتغال بخش خصوصی ایالات متحده تنها با 99,000 شغل در ماه اوت، پس از افزایش 111,000 نفری در جولای افزایش یافته است.

داده های ضعیف اقتصادی ایالات متحده انتظارات برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود را افزایش داده است. بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، بازارها در حال حاضر با احتمال 47 درصد کاهش نرخ 50 واحد قیمت گذاری می کنند که از 31 درصد در اوایل هفته جاری افزایش یافته است.

اگر گزارش آتی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) رشد شغلی را زیر 160000 نشان دهد، می‌تواند احتمال کاهش بیشتر نرخ را افزایش دهد و دلار آمریکا را تضعیف کند و EUR/USD را بالاتر ببرد. از سوی دیگر، گزارش قوی NFP همراه با افزایش تورم دستمزدها می‌تواند شانس کاهش شدید نرخ را کاهش دهد، که حاکی از کاهش 25 واحدی است که می‌تواند باعث بازگشت دلار آمریکا شود و EUR/USD را به سمت 1.0900 بازگرداند.

بررسی تکنیکال EUR/USD قبل از گزارش شاخص NFP

جفت ارز EUR/USD بالاتر از میانگین متحرک 21 روزه (SMA) در 1.1061 است که روز چهارشنبه آن را پس گرفت. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) رو به بالا است و به راحتی بالای 50 قرار دارد، در حال حاضر نزدیک به 58 است، که نشان می دهد خریداران ممکن است در کوتاه مدت کنترل خود را حفظ کنند.

برای اینکه خریداران بتوانند شتاب بازار را حفظ کنند، باید از بالاترین سطح 1.1202 در ماه گذشته عبور کنند و هدف بعدی در سطح روانی 1.1250 باشد. شکست بالای 18 جولای 2023 یعنی 1.1276، احساسات نزولی را به چالش می کشد. از جنبه نزولی، اگر EUR/USD به زیر SMA 21 روزه در 1.1061 سقوط کند، می تواند باعث اصلاح عمیق تر شود، با سطوح حمایت کلیدی در علامت 1.1000 و SMA 50 روزه در 1.0939.”

تاثیر شاخص NFP امروز بر انس جهانی طلا

قیمت طلا در پنجشنبه و پس از گزارش های اقتصادی امریکا حدود 0.85% رشد کرد و امروز نیز این فشار صعودی روی قیمت اونس جهانی دیده می شود. تقاضا برای پناهگاه امن در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و برخی آمارهای ضعیف‌تر از اقتصاد ایالات متحده و لحن ملایم فدرال رزرو در این هفته به این افزایش قیمت کمک کردند.

معاملات هفته اول سپتامبر تغییرات قابل توجهی در بازار به همراه داشت. دارایی های ریسکی، به ویژه شاخص NASDAQ، با زیان های سنگینی مواجه شده اند، در حالی که دلار آمریکا بهبودی آهسته اما نامطمئن را نشان داده است. در نتیجه، سود طلا محدود شده است، زیرا در حالت انتظار باقی مانده است.

علیرغم این واقعیت که داده های JOLTS Job Openings و ADP Non-Farm Employment Change پیش بینی کننده قابل اعتمادی برای گزارش آینده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) نیستند، نشانه های سرد شدن بازار کار به سختی قابل چشم پوشی است. رقم JOLTS به 7.67 میلیون رسید که پیش بینی 8.09 میلیون را از دست داد، همراه با تجدید نظر نزولی در رقم ماه قبل. به طور مشابه، ADP Non-Farm Employment Change تنها 99,000 شغل اضافه شده است که کمتر از پیش بینی 144,000 است، با یک تجدید نظر نزولی دیگر برای ماه قبل. در حالی که این ارقام توجه معامله گران و سرمایه گذاران طلا را به خود جلب کرده است، بسیاری هنوز نفس خود را برای گزارش NFP حبس کرده اند.

در طول چرخه افزایش نرخ فدرال رزرو، بازار کار ایالات متحده انعطاف پذیری را نشان داده است، همانطور که در ارقام قبلی NFP منعکس شده است. از دسامبر تا آوریل، افزایش شغل به طور مداوم از پیش بینی ها فراتر رفت. با این حال، گزارش آگوست با افزایش تنها 114000 شغل و بازنگری سالانه 800000 نفر به سمت پایین، سرمایه گذاران را به زیر سوال بردن سلامت واقعی بازار کار سوق داده است.

پیش‌بینی ارقام شاخص NFP امروز شامل نرخ بیکاری 4.2% (از 4.3%)، تغییر اشتغال غیرکشاورزی 164000 (از 114000) و افزایش متوسط ​​درآمد ساعتی 0.3% (از 0.2%) است. . اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشد، دلار آمریکا می‌تواند تقویت شود و رشد کوتاه‌مدت طلا را محدود کند. با این حال، به نظر می‌رسد جای کمی برای خطا وجود داشته باشد – داده‌های نرم‌تر می‌تواند جنون خرید طلا را برانگیزد.

طلا یک سال برجسته را پشت سر گذاشت و از زمان بازگشایی سالانه 22 درصد افزایش یافت و در حال حاضر با قیمت 2515 دلار معامله می شود. روند صعودی هیچ نشانه ای از معکوس نشان نمی دهد.

در نمودار H4، محدوده 2520 تا 2530 دلار در چند هفته گذشته به عنوان منطقه مقاومت عمل کرده و یک بلوک سفارش نزولی را تشکیل داده است. یک NFP قوی تر از حد انتظار می تواند قیمت طلا را به سمت نقدینگی سمت فروش در 2471 دلار کاهش دهد.

اگر NFP ضعیف تر از حد انتظار باشد، بعید است که 2457 دلار آزمایش شود. معامله گران باید در عوض خود را برای شکست بالای بلوک نزولی و بالاترین رکورد بالقوه جدید آماده کنند. در این صورت، XAU/USD می‌تواند تا 2560 دلار صعود کند و در بازه‌های زمانی طولانی‌تر، یک بالاترین قیمت جدید را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا