اخبار فارکسطلای جهانی

آیا منتظر رکورد قیمت طلا پس از گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی باشیم ؟

تحلیل تکنیکال طلا - XAUUSD gold

قیمت طلا در حال حاضر برای سومین روز متوالی در زیر مقاومت بحرانی 2670 دلار تثبیت شده است. در بحبوحه تنش های ژئوپلیتیکی جاری در خاورمیانه، معامله گران به دنبال اطلاعات آینده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) هستند.

با نزدیک شدن به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (شاخص NFP)، معامله گران در حال تعدیل موقعیت های خود هستند و سود خود از افزایش اخیر دلار آمریکا را برداشت می کنند، که به سود قیمت طلا است. دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح شش هفته اخیر در برابر ارزهای اصلی در روز پنجشنبه و پس از آمارهای مربوط به اشتغال قوی ایالات متحده و داده های PMI خدمات ISM، تضعیف شده است. شاخص های مثبت اقتصادی گمانه زنی ها برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر را کاهش داده است.

داده های اخیر نشان می دهد که اشتغال بخش خصوصی ADP ایالات متحده در ماه سپتامبر 143,000 شغل افزایش یافته است که نسبت به 103,000 شغل در ماه اوت افزایش یافته و از تخمین 120,000 فراتر رفته است. علاوه بر این، PMI خدمات ISM از 51.5 به 54.9 در سپتامبر افزایش یافت که از پیش بینی 51.7 فراتر رفت و بالاترین سطح از فوریه 2023 را نشان داد.

بر اساس گزارش FedWatch Tool گروه CME، در حال حاضر، بازارها با احتمال 34 درصدی تخمین می زنند که فدرال رزرو در نشست بعدی خود کاهش قابل توجه 50 واحدی نرخ بهره را اعمال کند که این میزان در هفته گذشته بیش از 60% بود. اگرچه طلای بدون بهره با فشار ناشی از کاهش انتظارات از کاهش تهاجمی فدرال رزرو مواجه است، اما تشدید تنش های ژئوپلیتیکی بین ایران و اسرائیل به نفع قیمت طلا است.

پس از حملات موشکی ایران به اسرائیل، حملات تلافی جویانه به بیروت منجر به کشته شدن 9 نفر شد و ارتش لبنان برای اولین بار در نزدیک به یک سال گذشته به این حمله پاسخ داد. خطر افزایش درگیری اسرائیل و ایران به یک جنگ منطقه ای گسترده تر، از طلا به عنوان یک پناهگاه امن حمایت می کند.

انتظار می‌رود که داده‌های NFP آتی افزایش 140000 شغلی را در سپتامبر نشان دهد که کمتر از 142000 شغل در آگوست است. پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری در سطح 4.2 درصد باقی بماند و انتظار می‌رود میانگین درآمد ساعتی سالانه 3.8 درصد افزایش یابد که مطابق با ارقام اوت است.

رشد NFP و دستمزد قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند انتظارات برای کاهش 25 واحدی نرخ در ماه نوامبر را تقویت کند و به طور بالقوه از دلار آمریکا حمایت کند. در مقابل، یک ناامیدی قابل توجه می تواند امیدها برای کاهش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو را احیا کند و دلار را تضعیف کند و احتمالاً قیمت طلا را به رکورد 2686 دلار برساند.

گزارش بازار کار ایالات متحده برای تغییرات قیمت طلا بسیار مهم خواهد بود و معامله گران همچنین به سخنرانی جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، برای بینش بیشتر در مورد سیاست ها توجه خواهند کرد.

تحلیل تکنیکال طلا

چشم انداز فنی کوتاه مدت طلا همانند گذشته صعودی است و تا زمانی که شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در محدوده صعودی باقی بماند که در حال حاضر حدود 68 است به نفع خریدارن است.

برای یک حرکت صعودی جدید، طلا باید بالاتر از مقاومت ایستا در 2670 دلار بسته شود. سطح مقاومت کلیدی بعدی، بالاترین رکورد 2686 دلار است. فراتر از آن، خریداران برای مارک روانی 2700 دلار و به دنبال آن مقاومت خط روند رو به افزایش در 2752 دلار هدف خواهند داشت.

برعکس، اگر طلا به کمتر از 2623 دلار در 24 سپتامبر سقوط کند، می تواند باعث کاهش بیشتر به سمت سطح 2600 دلار شود، جایی که میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) همسو می شود. یک وقفه زیر این می‌تواند باعث شود که فروشندگان پایین‌ترین قیمت 2585 دلاری 20 سپتامبر را آزمایش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا