اخبار فارکسطلای جهانی

قیمت طلا در منطقه قرمز و زیر سطح حمایت 2630 دلار باقی مانده است – گزارش امروز

اخبار طلا

قیمت طلای جهانی (XAU/USD) همچنان در روز چهارشنبه برای ششمین روز متوالی با فشار فروش مواجه است، اگرچه توانست بالاتر از پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای که روز قبل به آن رسیده بود باقی بماند. معامله گران در آستانه انتشار صورتجلسه FOMC موضع محتاطانه ای اتخاذ کرده اند. انتظار می‌رود این صورتجلسه، همراه با داده‌های تورم ایالات متحده که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه منتشر می‌شوند، بینشی از مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهند. این رویدادهای اقتصادی احتمالاً نقش مهمی در شکل‌دهی به روند کوتاه‌مدت دلار آمریکا (USD) و تأثیرگذاری بر دورنمای فلز گرانبهای بدون بازده دارد.

مرتبط: جلسات فدرال رزرو در سال 2024: تصمیمات و تاریخ های کلیدی

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که عملکرد گرین‌بک را در برابر سبدی از ارزها اندازه‌گیری می‌کند، نزدیک به بالاترین سطح هفت هفته‌ای که جمعه گذشته به دست آمد، قوی باقی می‌ماند. این قدرت با کاهش انتظارات برای کاهش بزرگ نرخ بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر پشتیبانی می شود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که گزارش‌های مربوط به آتش‌بس احتمالی بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل، فشار نزولی بیشتری بر طلا، یک دارایی سنتی امن، اعمال می‌کند. کاهش قیمت طلا را می‌توان به فروش فنی پس از شکست سطح حمایتی 2630 دلاری نیز نسبت داد که مرز پایین‌تر محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت اخیر را نشان می‌داد.

اخبار مرتبط با طلا

دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد چند هفته‌ای که جمعه گذشته به آن رسید، ثابت مانده، زیرا احتمال کاهش سیاست‌های تهاجمی توسط فدرال رزرو همچنان در حال کاهش است و این موضوع قیمت طلا را به زیر سطح حمایتی 2630 دلاری در روز سه‌شنبه کاهش می‌دهد.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، سرمایه گذاران اکنون با احتمال بیش از 85 درصد کاهش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست نوامبر خود، با کاهش کل 50 واحد پایه تا پایان سال قیمت گذاری می کنند. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز سه شنبه اعلام کرد که کاهش تدریجی نرخ بهره مناسب است و کاهش 50 واحدی اخیر باید به عنوان راهنمای اقدامات آتی در نظر گرفته شود.

آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو تاکید کرد که هرگونه تصمیم گیری سیاستی مبتنی بر داده ها باقی خواهد ماند و افزود که در صورت پیش بینی تورم، از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت خواهد کرد. به طور مشابه، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، اذعان کرد که سیاست پولی فعلی به کاهش تورم کمک می کند، اما خاطرنشان کرد که اقتصاد و بازار کار ایالات متحده همچنان قوی هستند و تورم اصلی همچنان بالا است.

علاوه بر این، فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، اظهار داشت که فعالیت اقتصادی با سرعت ثابتی به رشد خود ادامه می دهد، تورم به طور قابل توجهی کاهش یافته است و بازار کار از حالت گرمای بیش از حد خود سرد شده است.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالای 4 درصد ثابت می ماند و فشار بر طلای بدون بازده را برای ششمین روز متوالی در روز چهارشنبه افزایش داد.

در جبهه ژئوپلیتیک، حزب‌الله مورد حمایت ایران روز سه‌شنبه به احتمال آتش‌بس اشاره کرد، نادیده گرفتن پایان جنگ غزه به عنوان پیش‌نیاز برای توقف خصومت‌ها در مرز لبنان و اسرائیل در این میان جلب توجه می کند.

با نگاهی به آینده، سرمایه‌گذاران بر انتشار صورتجلسه FOMC در سپتامبر متمرکز شده‌اند که می‌تواند بینش بیشتری از برنامه‌های کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، همراه با داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده -شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI)- ارائه دهد (به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه).

بررسی فنی طلا

از منظر فنی، شکست اخیر به زیر سطح حمایت 2630 دلاری که مرز پایین‌تر یک محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت را مشخص می‌کند، می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور جدید برای معامله‌گران نزولی عمل کند. با این حال، نوسانگرهای نمودار روزانه، در حالی که شتاب خود را از دست می دهند، هنوز یک سوگیری کاملا منفی را تایید نکرده اند. در نتیجه، عاقلانه است که منتظر ادامه فشار فروش و حرکت پایدار به زیر سطح 2600 دلار باشیم تا پیش‌بینی کاهش بیشتر داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت XAU/USD ممکن است اصلاح خود را به سمت سطح حمایت مهم بعدی در نزدیکی منطقه 2560 دلار، با پتانسیل نزولی بیشتر به سمت منطقه 2535-2530 دلار و سطح روانی کلیدی 2500 دلار گسترش دهد.

در جهت صعودی، سطح حمایت شکسته شده حول منطقه 2630-2635 دلار اکنون به عنوان یک مقاومت فوری عمل می کند. هر افزایشی به سمت این سطح می تواند یک فرصت فروش باشد و احتمالاً توسط مقاومت افقی در 2657-2658 دلار محدود می شود. شکست بالای این منطقه ممکن است قیمت طلا را به سمت منطقه عرضه 2670 تا 2672 دلار سوق دهد. اگر حرکت صعودی ادامه داشته باشد، خریداران می‌توانند بالاترین سطح تاریخ را در منطقه 2685 تا 2686 دلاری که در ماه سپتامبر به ثبت رسیده بود دوباره آزمایش کنند. رد کردن این سطح می تواند راه را برای ادامه روند صعودی چند ماهه به خوبی باز کند و به طور بالقوه قیمت ها را فراتر از مرز 2700 دلار برساند.

سیگنال های طلای جهانی

gold signals 20241009

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا