اخبار فارکس

بانک مرکزی اروپا فراتر از انتظارات نخواهد رفت

اقتصادی اروپا

سرمایه گذاران در آستانه تصمیم سیاست بانک مرکزی اروپا (ECB) نسبتا آرام هستند، زیرا انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش دهد و به چرخه انقباض خود ادامه دهد.

بانک مرکزی اروپا احتمالاً سیگنال سرعت بیشتر سیاست انقباضی خود را می دهد و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه های جولای و سپتامبر وجود دارد که نبرد با تورم را در اولویت کاهش رشد قرار می دهد.

بانک مرکزی اروپا همچنین پیش بینی های اقتصادی را منتشر خواهد کرد، اما انتظار نمی رود که تغییری در تصمیم کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا برای رسیدگی اساسی به تورم وجود داشته باشد.

به گفته ING، انتظارات بازار برای تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ ها در حال حاضر در قیمت ها لحاظ شده است، با حداقل دو افزایش نرخ، از جمله افزایش آینده، قیمت گذاری شده است.

در مقابل، فدرال رزرو ایالات متحده، نرخ معیار خود را بدون تغییر نگه داشت و جروم پاول، رئیس، اظهار داشت که اطلاعات بیشتری در مورد اقتصاد قبل از تعیین اقدامات آتی مورد نیاز است. نمودار نقطه ای فدرال رزرو نشان دهنده دو افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری است.

بازار سهام ژاپن همچنان به بالاترین حد خود ادامه می‌دهد، در حالی که داده‌های اقتصادی چین، از جمله تولید صنعتی و خرده‌فروشی، کمتر از انتظارات بود که نشان می‌دهد بهبود اقتصادی انتظارات را برآورده نمی‌کند.

چین نرخ وام میان مدت خود را 10 واحد کاهش داد و یوان در برابر دلار به پایین ترین سطح شش ماهه خود رسید.

انتظار می‌رود که امروز داده‌های بودجه دولت مرکزی ترکیه در ماه مه منتشر شود و توجه ها دوباره به کاهش ارزش لیر و تصمیم افزایش نرخ بهره توسط حافظ گی ارکان (فرماندار تازه منصوب شده برای مبارزه با تورم) متمرکز شود.

از دیگر رویدادهای کلیدی می توان به نشست وزرای دارایی یوروگروپ، داده های تجاری منطقه یورو، تصمیم بانک مرکزی اروپا، و سخنرانی جان کانلیف، رئیس بانک مرکزی انگلستان اشاره کرد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا