نشانه‌هایی از دلارزدایی ظاهر شده است، اما دلار بالاترین ارز در مبادلات است : جی پی مورگان

دلار امریکا تجارت آفرین 2321

به گفته استراتژیست های فارکس جی پی مورگان، در حالی که نشانه هایی از دلارزدایی در حال ظهور است، انتظار می رود دلار آمریکا “جای پای” خود را برای آینده قابل پیش بینی حفظ کند. آنها خاطرنشان کردند که استفاده کلی از دلار آمریکا در محدوده تاریخی خود باقی می‌ماند و دلار از نظر میزان استفاده از ارز در صدر جدول قرار دارد. با این حال آنها همچنین اشاره کردند که در استفاده از دلار انشعاب وجود دارد.

استراتژیست ها تاکید کردند که سهم دلار از حجم ارزهای مبادله شده نزدیک به رکورد 88 درصد است. در مقابل، سهم یورو طی دهه گذشته 8 واحد درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود یعنی 31 درصد رسیده است. از سوی دیگر، یوان چین نیز شاهد افزایش سهم خود به رکورد 7 درصد بوده است.

استراتژیست ها در ادامه خاطرنشان کردند: دلارزدایی در ذخایر ارزی محسوس است، جایی که سهم دلار به عنوان درصدی از ذخایر به پایین ترین حد خود رسیده است. این کاهش به دلیل کاهش سهم صادرات است. با این حال، آنها همچنین اشاره کردند که دلارزدایی هنوز در مرحله ظهور در مورد کالاها است.

به طور خلاصه، در حالی که دلارزدایی در مناطق خاصی مانند ذخایر فارکس مشهود است، استفاده و سهم دلار در حجم ارز مبادله شده همچنان قوی است. استراتژیست ها بر این باورند که دلار در آینده قابل پیش بینی همچنان نقش مهمی در بازارهای ارز جهانی خواهد داشت.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید