دلار نیوزیلند به دلیل انتظارات افزایش نرخ بهره RBNZ افزایش یافت

NZD/USD در بحبوحه نگرانی بازار در مورد اوکراین، فدرال رزرو در حدود 0.6800 تدافعی می ماند.

دلار نیوزیلند در روز چهارشنبه با 0.3 درصد افزایش به 0.6248 دلار رسید، NZD/USD تلاش کرد از افت در جلسه قبل بهبود یابد. سودهای ارز ناشی از امید به اینکه بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) نرخ بهره را در هفته آینده افزایش دهد، انجام شد.

انتظارات بازار این است که RBNZ نرخ نقدی را 25 واحد پایه افزایش دهد و به 5.5 درصد برساند. این حرکت به دنبال مجموعه‌ای 500 واحدی از افزایش نرخ‌ها است که از اکتبر 2021 اجرا شده است.

در سه ماهه اول سال 2023، نرخ تورم سالانه نیوزلند به 6.7 درصد کاهش یافت و بالاتر از محدوده هدف بانک مرکزی 1 تا 3 درصد باقی ماند. این پس‌زمینه نگرانی‌های مداوم تورم، به پیش‌بینی افزایش نرخ بهره توسط RBNZ می‌افزاید.

معامله گران پیش از اعلام بودجه سال 2023 توسط وزیر دارایی گرانت رابرتسون در روز پنجشنبه، با احتیاط به بازار نزدیک شدند. انتظار می‌رود این بودجه بر تلاش‌ها و ابتکارات برای احیای طوفان متمرکز شود که هدف آن کاهش هزینه‌های بحران زندگی نیوزلندی‌ها است.

در همین حال، در حالی که فعالان بازار منتظر هرگونه پیشرفت در مذاکرات سقف بدهی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان بودند، شاخص دلار DXY ثابت ماند و در حدود 102.5 بود.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید