پیش بینی این هفته – شاخص نزدک، شاخص S&P 500، شاخص دلار، USD/JPY و بازده خزانه داری آمریکا

بازار فارکس در هفته پیش رو

این هفته روز دوشنبه در ایالات متحده آمریکا و کانادا و در ژاپن در روز پنجشنبه تعطیل رسمی است. بنابراین احتمالا روز دوشنبه 20 فوریه بازار فارکس تحرکات قابل توجهی نخواهد داشت. در ادامه به تحلیل تکنیکال هفتگی شاخص دلار آمریکا، USD/JPY، شاخص S&P 500، شاخص نزدک و بازده خزانه داری 2 ساله ایالات متحده میپردازیم.

شاخص دلار آمریکا

نمودار قیمت هفتگی زیر نشان می‌دهد که شاخص دلار DXY ، چند هفته پس از رد کردن قانع‌کننده سطح حمایت در 101.07، که معمولاً نشان‌دهنده تغییر جهت ادامه‌دار است، یک کندل شبیه به دوجی صعودی را ثبت کرده است.

به نقل از Dailyforex، با وجود این علائم صعودی، دلار همچنان در یک روند نزولی بلندمدت باقی می‌ماند و قیمت همچنان پایین‌تر از سطوح 3 و 6 ماه قبل خود معامله می‌شود. ممکن است سطح مقاومت در 104.93 حضور خود را احساس کند.

من دوست ندارم برخلاف روندهای بلندمدت معامله کنم، اما نشانه های فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد روند نزولی در حال حاضر معکوس می شود یا یک بازگشت صعودی عمیق تر ایجاد می کند، بنابراین معامله گران باید محتاط باشند و مراقب این موضوع باشند. هر گونه معامله در برابر دلار آمریکا احتمالا تنها زمانی باید انجام شود که شاهد اقدام نزولی قیمت در بازه زمانی روزانه باشیم.

نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا
نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا

USD/JPY

هفته گذشته جفت ارز USD/JPY یک کندل صعودی محکم ثبت کرد. دلار آمریکا قوی‌ترین ارز در هفته گذشته بود، در حالی که ین ضعیف‌ترین ارز بود که این جفت ارز را در کانون توجه قرار داد. این جنبش عمدتاً ناشی از ضعف ین بود.

اگرچه به وضوح شاهد یک روند صعودی کوتاه مدت هستیم، اما روند بلندمدتی وجود ندارد. بنابراین، نکته مهم در اینجا نوسانات ین است که می تواند فرصت های معاملاتی خوبی در روز ایجاد کند. شاید عاقلانه باشد که به دنبال برگشت های قوی از سطوح کلیدی در جهت های بلند یا کوتاه باشید و بر این اساس در کوتاه مدت آنها را مبادله کنید.

نمودار هفتگی USD/JPY
نمودار هفتگی USD/JPY

شاخص S&P 500

هفته گذشته دوباره شاهد سقوط شاخص S&P 500 بودیم که یک دوجی کوچک نزولی را در ثبت کرد که تقریباً یک کندل داخلی نیز بود. این دوباره نشان دهنده عدم تصمیم گیری جهت دار است، اگرچه الگوی نمودار در اینجا پرچمی است که معمولاً صعودی دیده می شود.

نمودار قیمت روزانه همچنان یک صلیب طلایی معتبر (یا صلیب گاوی) را نشان می دهد، که در آن MA 50 روزه از MA 200 روزه عبور می کند که از پنجشنبه هفته قبل معتبر است. چنین تلاقی از نظر تاریخی نشان دهنده آغاز یک حرکت صعودی بزرگ است، بنابراین می تواند یک سیگنال خرید بلند مدت عالی باشد.

یک ویژگی کلیدی سطح حمایت نشان داده شده در نمودار قیمت زیر است که درست بالاتر از عدد رند بسیار بزرگ در 4000 است. بسته شدن روزانه زیر 4000 می تواند به عنوان یک علامت نزولی در نظر گرفته شود، و اگر قیمت بسیار کمتر از 3900 معامله شود، بر اساس داده‌های تاریخی، پیشنهاد می‌کند که بازار صعودی به این زودی‌ها آغاز نخواهد شد.

من مطمئن نیستم که آیا شاخص در هفته آینده افزایش یا کاهش می یابد. در سمت صعودی، در هفته‌های اخیر شاهد حرکت صعودی محکم‌تری بوده‌ایم که نشان‌دهنده بازار صعودی‌تر است. با این حال، ما همچنین شاهد انتظارات نرخ بهره بالاتر و افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا هستیم که نشان‌دهنده ثابت یا سقوط بازارهای سهام در آینده است.

نمودار هفتگی شاخص S&P 500
نمودار هفتگی شاخص S&P 500

شاخص NASDAQ

هفته گذشته شاهد بودیم که شاخص NASDAQ یک نزولی را در داخل کندل چاپ کرد، زیرا قیمت دوباره نتوانست از سطح مقاومت کلیدی 12820 عبور کند.

شایان ذکر است که در حالی که شاخص نزدک با شاخص گسترده تر S&P 500 همبستگی بسیار مثبتی دارد، NASDAQ برخلاف S&P 500 صلیب طلایی نشان نمی دهد و در سطح مقاومت آشکاری حفظ می شود. این نشان می دهد که NASDAQ نسبتا ضعیف به نظر می رسد، بنابراین یک بازی صعودی باید از شاخص S&P 500 به عنوان محرک مناسب تری استفاده کند. اگر فکر می‌کنید که بازار سهام ایالات متحده در شرف سقوط است و می‌خواهید معامله شورت کنید، NASDAQ احتمالاً پس از بسته شدن روزانه زیر سطح 12200، حدس بهتری خواهد بود.

نمودار هفتگی شاخص NASDAQ 100
نمودار هفتگی شاخص NASDAQ 100

بازده 2 ساله خزانه داری آمریکا

بازده وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته افزایش یافت، به ویژه بازدهی 2 ساله، پس از آن که داده های CPI و PPI ایالات متحده نشان داد که اقتصاد گرمتر از آنچه انتظار می رفت، افزایش یافت و انتظارات برای افزایش نرخ بهره را افزایش داد.

از نظر فنی، نمودار بسیار صعودی به نظر می رسد: ما یک شمعدان نزدیک به دوجی صعودی را می بینیم، به دنبال آن یک نوار پین صعودی و سپس دو کندل صعودی را مشاهده می کنیم. بازده هفته را کاملاً نزدیک به بالاترین بسته روزانه خود در سال های گذشته با 4.729% به پایان رساند.

من در اینجا وارد معامله لانگ نمی‌شوم تا زمانی که یک بسته روزانه بالاتر از 4.729٪ داشته باشیم.

نمودار هفتگی بازده خزانه داری 2 ساله ایالات متحده
نمودار هفتگی بازده خزانه داری 2 ساله ایالات متحده

نتیجه گیری

من فکر می کنم معامله گران بلندمدت ممکن است عاقلانه باشند که در این هفته در حاشیه بنشینند. با این حال، من فرصت سرمایه گذاری بلندمدت را در شاخص S&P 500 معتبر می بینم و در صورت تداوم نوسانات بالا، فرصت های معاملاتی بالقوه روز در جفت ارز USD/JPY را معتبر می دانم. همچنین اگر شاهد بسته شدن روزانه بالای 4.729 درصد باشیم، بازدهی خزانه 2 ساله ایالات متحده یک معامله طولانی را مشاهده می کنم.


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید