اخبار فارکس

در آخرین روز معاملاتی هفته بزرگ، بانک ژاپن نرخ بهره خود را ثابت نگاه داشت

گزارش بازار جهانی فارکس امروز

سرمایه گذاران با رسیدن به آخرین روز معاملاتی یک هفته مهم برای بازارها، آخرین اطلاعیه های بانک‌های مرکزی را بررسی می کنند. در اواخر روز، کمیسیون اروپا قرار است داده‌های اولیه اعتماد مصرف‌کننده را برای ماه سپتامبر منتشر کند، در حالی که اداره آمار کانادا ارقام خرده‌فروشی ماه جولای را منتشر خواهد کرد. با نزدیک شدن به پایان هفته معاملاتی، فعالان بازار نیز اظهارات مقامات بانک مرکزی را برای بینش بیشتر به دقت زیر نظر خواهند داشت.

روز جمعه، بانک ژاپن (BoJ) اعلام کرد که طبق پیش بینی ها، نرخ بهره کوتاه مدت خود را در محدوده 0.15٪ تا 0.25٪ نگه می دارد. در بیانیه سیاست خود، BoJ پیش بینی کرد که تورم با هدف قیمتی خود در نیمه دوم دوره پیش بینی 3 ساله، تا سال مالی 2026 مطابقت خواهد داشت. در پاسخ به این تصمیم، جفت USD/JPY اندکی کاهش یافت و آخرین بار مشاهده شد که کمی بالاتر از 142.00 معامله می شود.

در همین حال، بانک خلق چین (PBOC) نرخ‌های اولیه وام (LPR) خود را بدون تغییر گذاشت و LPR یک ساله و پنج ساله را به ترتیب در 3.35 و 3.85 درصد نگه داشت. پس از صعود روز پنجشنبه، AUD/USD نسبتا ثابت مانده است و سود هفتگی خود را بالای 0.6800 تثبیت کرده است.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی انگلیس (BoE) نرخ بهره بانکی خود را همانطور که انتظار می رفت در 5 درصد نگه داشت. اوایل روز جمعه، دفتر آمار ملی بریتانیا از افزایش 1 درصدی ماهانه در خرده‌فروشی در ماه آگوست خبر داد که از پیش‌بینی 0.4 درصدی پیش‌بینی شده بود و بر اساس رشد 0.5 درصدی جولای بود. GBP/USD به حرکت صعودی خود ادامه داد و به بالاترین سطح خود از مارس 2022 رسید و در معاملات اروپا بالای 1.3300 معامله شد.

پس از بهبودی کوتاه در اوایل جلسه روز پنجشنبه آمریکا، شاخص دلار آمریکا مسیر خود را معکوس کرد و روز را در قلمرو منفی به پایان رساند. دلیل شکست دلار احساسات ریسک در بازارهای مالی است. شاخص دلار در اوایل روز جمعه نیز کاهش یافت و نزدیک به 100.50 نوسان کرد. در اواخر روز، پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا، قرار است سخنرانی کند.

EUR/USD در اواخر جلسه آمریکا در روز پنجشنبه شتاب صعودی گرفت و در محدوده معاملاتی باریک بالای 1.1150 ثابت مانده است.

طلای جهانی پس از اصلاح فنی، روز پنج شنبه رشد کرد و بالای 2580 دلار بسته شد. XAU/USD در روز جمعه به صعود خود ادامه داد و به بالاترین سطح تاریخ 2600 دلاری که در روز چهارشنبه ثبت شد نزدیک شد.

برای ذسترسی به تحلیل تکنیکال روزانه جفت ارزهای فارکس، شاخص ها، کالاها و ارزهای دیجیتال روی این لینک کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا