اخبار فارکستحلیل تکنیکال

شاخص دلار آمریکا به بالاترین رقم از ماه سپتامبر رسید

dollar-usd

شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز پنجشنبه به میزان قابل توجهی تقویت شده است. این افزایش ناشی از تقاضای دارایی امن در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، ضعیف‌تر شدن ین ژاپن (JPY) و کاهش انتظارات برای کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در نوامبر است.

پس از اینکه شیگرو ایشیبا، نخست وزیر جدید ژاپن، اعلام کرد که اقتصاد برای افزایش نرخ بهره دیگر آماده نیست ین ژاپن کاهش یافت و همچنین دلار در معاملات آسیایی رشد اولیه پیدا کرد. علاوه بر این، ناآرامی‌های جاری در لبنان، از دلار حمایت بیشتری کرده است.

تقویم اقتصادی امروز شامل مطالبات بیکاری هفتگی همراه با شاخص مدیران خرید خدمات جهانی S&P و داده‌های موسسه مدیریت تامین (ISM) در ماه سپتامبر است.

اخبار مرتبط با شاخص دلار آمریکا

به گزارش بلومبرگ، نخست وزیر جدید ژاپن، شیگرو ایشیبا، روز چهارشنبه اعلام کرد که اقتصاد برای افزایش نرخ بهره دیگر آماده نیست و باعث کاهش ین ژاپن شد. در پاسخ، آساهی نوگوچی، عضو هیئت مدیره بانک ژاپن تاکید کرد که بازارها نباید به هر اظهار نظر سیاسی واکنش نشان دهند.

اظهارات غافلگیرکننده ای از سوی اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان نیز مطرح شد، که به گاردین گفت که ممکن است بانک مرکزی اروپا به زودی و به طور تهاجمی کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده با داده های کاهش مشاغل چلنجر برای ماه سپتامبر آغاز شد که نشان می دهد 72821 شغل کاهش یافته است که نسبت به 75891 در ماه اوت کاهش یافته است. انتظار می رود در ساعت 16:00 به وقت ایران، ادعاهای بیکاری هفتگی از 218،000 به 220000 افزایش یابد.

در ساعت 17:15 به وقت ایران، پیش بینی می شود که شاخص نهایی مدیران خرید خدمات جهانی S&P (PMI) برای ماه سپتامبر در قرائت اولیه 55.4 ثابت بماند، در حالی که PMI ترکیبی احتمالا بدون تغییر در 54.4 باقی بماند. موسسه مدیریت تامین (ISM) داده‌های بخش خدمات سپتامبر خود را در ساعت 17:30 به وقت ایران منتشر می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که PMI از 51.5 ماه قبل به 51.7 برسد.

در ساعت 18:10 به وقت ایران، رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، در گفتگو با نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس در کنفرانس تحقیقاتی پاییز 2024 مؤسسه فرصت و رشد شرکت خواهد کرد.

سهام اروپا همچنان در قرمز باقی مانده است، اما از پایین ترین سطح خود حرکت کرده است، در حالی که معاملات آتی ایالات متحده زیان جزئی را نشان می دهد. ابزار CME Fedwatch به احتمال 67.4 درصدی برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در 7 نوامبر، با 32.6 درصد قیمت گذاری در یک کاهش 50 واحدی، نشان می دهد. نرخ معیار 10 ساله ایالات متحده در 3.80% معامله می شود که به بالاترین سطح سه هفته اخیر 3.81% نزدیک می شود.

بررسی فنی شاخص دلار

شاخص دلار آمریکا (DXY) در این هفته بهبود قابل توجهی را تجربه کرد و به سطح مقاومت 101.90 رسید. اگر DXY نتواند از محدوده سپتامبر بالاتر برود، ریسک رد شدن از این محدوده وجود دارد. در حالت ایده‌آل، شاخص باید این سطوح را حفظ کند و از داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آتی به‌عنوان یک کاتالیزور استفاده کند تا آن را بالاتر ببرد یا آن را به سمت محدوده پایین‌تر در ماه بازگرداند.

بهبود اخیر ممکن است به اوج خود نزدیک شود و بالاترین نرخ 101.90 سپتامبر به عنوان مقاومت اولیه عمل کند. درست بالاتر از آن، میانگین متحرک 55 روزه (SMA) در 102.09 نیز به عنوان یک مانع عمل خواهد کرد. در صورت افزایش بیشتر، 103.18 به عنوان هدف صعودی کلیدی برای این هفته شناسایی می شود.

از جنبه نزولی، اگر DXY بتواند بالای 100.62 بسته شود، این سطح می تواند از مقاومت به حمایت تبدیل شود. پایین ترین سطح 2024 روی 100.16 است که می تواند قبل از کاهش بیشتر آزمایش شود. اگر شاخص به زیر 100.00 سقوط کند، پایین ترین سطح 99.58 از 14 ژوئیه 2023 مورد توجه قرار می گیرد.

شاخص دلار امریکا تحلیل تکنیکال 22 oct 2024

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا