تحلیل تکنیکال و فاندامنتال GBP/USD – اوکراین در کانون توجه

پتانسیل صعودی محدود، با تورم بریتانیا، اوکراین در کانون توجه است
  • وضعیت خریداران GBP با خوش بینی در مذاکرات صلح بهتر شد.
  • واگرایی سیاست پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا با تمرکز بر تورم بریتانیا.
  • بازارها همچنان اخبار روسیه و اوکراین را دنبال میکنند.

تحلیل تکنیکال پوند به دلار امروز

اخبار فارکس: خوش بینی در مورد آتش بس احتمالی بین روسیه و اوکراین نفس راحتی برای ارزهای حساس به ریسک مانند پوند انگلیس ایجاد کرد. GBP/USD در هفته گذشته بازگشتی چشمگیر داشت، زیرا فدرال رزرو دقیقا مانند پیش بینی ها عمل کرد و فراتر از آنها نرفت. علیرغم افزایش محتاطانه نرخ بهره توسط بانک انگلستان (BOE)، پوند/دلار اولین افزایش هفتگی در چهار هفته اخیر را ثبت کرد. هفته آینده توجه ها به داده‌های تورم بریتانیا و داده‌های کالاهای بادوام ایالات متحده معطوف می‌شود، در حالی که تحولات ژئوپلیتیکی مربوط به اروپای شرقی نیز به دقت دنبال خواهد شد.

پوند/دلار نشانه های تازه ای از امید را دید

GBP/USD روز دوشنبه هفته گذشته شاهد شروع وحشتناک هفته بود و کاهش های قبلی خود را افزایش داد تا به پایین ترین سطح از نوامبر 2020 در 1.3000 برسد. ریزش پوند عمدتاً به افزایش دلار ایالات متحده مربوط می شد که ناشی از بازدهی خزانه داری ایالات متحده در کل بود، با بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری که سطح کلیدی 2٪ را دوباره به دست آورد.

در نهایت، خریداران استرلینگ کنترل بازار را به دست گرفتند و با یک رالی خوب بازار را رهبری کردند و این رالی تا روز پنجشنبه ادامه داشت. دلار آمریکا از شتاب پیروزی خود کاست، زیرا بازارها پیش از تصمیم مهم روز چهارشنبه فدرال رزرو به تغییر موقعیت متوسل شدند. همانطور که انتظار می رفت، قدرتمندترین بانک مرکزی جهان نرخ بهره کلیدی را 25 واحد افزایش داد و محدوده هدف را به 0.25٪ – 0.50٪ رساند. نمودار نقطه‌ای فدرال رزرو شش افزایش نرخ را در سال 2022 نشان داد.

دلار آمریکا نتوانست از یک فدرال رزرو Hawkish سودی ببرد، زیرا خوش بینی گسترده تر بازار در مورد امید به دیپلماسی در مورد بحران اوکراین بیشتر شد و جذابیت پناهگاه امن (دلار) را کم رنگ کرد. با این حال، با وجود این، روز پنجشنبه، جفت ارز GBP/USD در واکنش به افزایش محتاطانه نرخ بهره BOE، تمام سودهای الهام گرفته از فدرال رزرو را کاهش داد. بانک مرکزی بریتانیا برای سومین جلسه متوالی نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد، اگرچه در اعلام مسیر سیاست های آینده در میان عدم اطمینان اوکراین و خطرات آن برای رشد این کشور تردید داشت. با این حال، گزارش‌هایی مبنی بر پیشروی روسیه و اوکراین به سوی توافق‌نامه صلح، در طول هفته گاهی به چشم میخورد.

برای شروع معاملات فارکس این پست را بخوانید: نحوه ورود به دنیای فارکس – ثبت نام در فارکس چگونه است

همچنانکه مقامات هر دو طرف هیچ پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات را گزارش نکردند، بازارها دوباره ریسک گریز شدند اما GBP/USD نتوانست بالاتر از 1.3200 خریداری پیدا کند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که روسیه ممکن است در اواخر روز پنجشنبه به حمله شیمیایی با سلاح های شیمیایی فکر کند. معامله گران نیز محتاطانه رفتار کردند، زیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با همتای چینی خود شی جین پینگ برای گفتگو درباره اوکراین دیدار کرد. دلار آمریکا در خلال فقدان داده‌های اقتصادی مرتبط و افزایش عدم اطمینان در مورد مناقشه روسیه و اوکراین تلاش کرد تا به بازار بازگردد.

GBP/USD: هفته پیش رو

ریسک پذیری بازار در رابطه با اخبار روسیه و اوکراین همراه با واگرایی سیاست‌های پولی فدرال رزرو با بانک مرکزی اروپا، موضوع اصلی هفته آینده باقی خواهد ماند و بر GBP/USD در هفته آینده تأثیر خواهد گذاشت.

در بخش کلان، معامله گران با شروعی آرام برای یک هفته شلوغ آماده می شوند. اولین رویداد مهم احتمالاً در روز چهارشنبه منتشر می شود: داده های تورم ماهانه بریتانیا. در مواجهه با افزایش قیمت نفت ناشی از بحران اوکراین، شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا (CPI) در مقایسه با 5.5 درصد قبلی، به 6.0 درصد افزایش یافته است. انتشار بودجه سالانه بریتانیا نیز در اواسط هفته در نظر گرفته شده است.

خرده فروشی بریتانیا برای ماه فوریه روز جمعه اعلام می شود در حالی که در تقویم ایالات متحده، شاخص احساسات مصرف کنندگان میشیگان اصلاح شده (مارس) توجه برخی از بازارها را به خود جلب خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال GBP/USD - اوکراین در کانون توجه

GBP/USD: تحلیل تکنیکال

اگرچه GBP/USD توانست بالاتر از MA 200 (میانگین متحرک 200 دوره ای) هفته ای و نزدیک 1.3000  بسته شود، اما چشم انداز تحلیل تکنیکال حداقل در کوتاه مدت به یک شیب صعودی اشاره نمی کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه زیر 50 باقی می ماند و قیمت بسیار پایین تر از SMA 20 است.

در جهت نزولی، 1.3100 (سطح روانی، سطح ایستا) به عنوان اولین سطح حمایت دیده می شود. با بسته شدن روزانه زیر این سطح، این جفت می تواند 1.3000 (سطح روانی، نقطه پایان آخرین روند نزولی، MA 200 هفته ای) را آزمایش کند و پس از آن 1.2900 (سطح روانی، سطح ایستا) را هدف قرار دهد.

مقاومت ها در 1.3200 (سطح روانشناختی، سطح ایستا)، 1.3250 (فیبوناچی اصطلاحی 38.2% ، SMA 20 روزه) و 1.3300 (فیبوناچی اصطلاحی 50% ) قرار دارند.

تماشا کنید: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد ; آموزش تصویری فارکس

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال GBP/USD - اوکراین در کانون توجه

GBP/USD: نظرسنجی احساسات

بر اساس FXStreet Forecast نظرسنجی، GBP/USD فضایی برای ادامه رشد دارد. این جفت در سه بازه زمانی مورد مطالعه صعودی دیده می‌شود، اگرچه به طور متوسط، زیر سطح 1.3300 باقی مانده است. با این وجود، خرس‌ها بخش کوچکی از این نظرسنجی را نمایندگی می‌کنند و درها را برای صعود بیشتر باز می‌گذارند.

بخوانید: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

نمودار نمای کلی، تصویر متفاوتی را ترسیم می کند. میانگین متحرک کوتاه مدت به سختی جهش کرده است، اما در پایین‌ترین حد چند هفته‌ای باقی مانده است.همچنین میانگین‌ متحرکهای طولانی‌تر نیز پایین‌تر هستند. با گذشت زمان، احتمالا قدرت نزولی افزایش می‌یابد و شانس کاهش نرخ GBP/USD به زیر آستانه بحرانی 1.3000 افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال GBP/USD - اوکراین در کانون توجه

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید