بانک مرکزی روسیه به دنبال بازگشت به طلا است

XAU/USD آماده ثبت رکوردهای جدید بالای 2075 دلار است

اخبار طلا: بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که خرید طلا از بازار داخلی را از سر خواهد گرفت، تا بتواند اقداماتی را برای کمک به تضمین ثبات مالی در بحبوحه تحریم های غرب علیه این کشور به دلیل جنگ در اوکراین انجام می دهد. این موضوع برای مقابله با پیامدهای تحریم است. زیرا روبل روسیه سقوط کرده است و بازار بورس روسیه در تعطیلی بلندمدت بسر میبرد.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس; نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، روسیه در پایان ژانویه کمی پایین تر از 2300 تن طلا یا 21 درصد از کل ذخایر طلای دنیا را در اختیار داشت. کریشان گوپول، مدیر اطلاعات بازار در WGC میگوید: “هیچ نشانه ای در مورد مقیاس خریدهای آینده ارائه نشده است، اما ما به نظارت بر تحولات ادامه خواهیم داد.”

با توجه به پیشینه کمی، بانک مرکزی فدراسیون روسیه خرید طلای خود را در سال 2020 به حالت تعلیق درآورد و از آن زمان سطح کلی ذخایر طلای روسیه تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. رگولاتور بانکی روسیه در 28 فوریه اعلام کرد که قصد دارد خرید از تولیدکنندگان داخلی را از سر بگیرد.

مرتبط: پنج سناریو برای جنگ و پیامدهای آن برای سهام، دلار، طلا و نفت

از زمانی که روسیه تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند، طلا رشد چشمگیری داشته است. در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه)، قیمت طلا به 2000 دلار در هر اونس رسید، بالاترین سطح از سپتامبر 2020. همانطور که سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه های امن سرمایه گذاری هستند، ارزهای دیجیتال که تبلیغ پول دیجیتال به عنوان پناهگاه امن برای طلا را میکردند، سقوط کرده اند. در جلسات آتی، تحلیلگران و سرمایه گذاران به طور یکسان منتظرند تا ببینند آیا فلز زرد می تواند به بالاترین سطح تاریخ 2075.14 دلار در هر اونس برسد یا خیر.

مرتبط: بهترین ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین و دیگر رمزارزها

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید