تحلیل هفتگی اونس جهانی | طلا در مسیر یورو

تحلیل اونس جهانی از 29 آگوست تا 2 سپتامبر 2022

تحلیل هفتگی اونس طلا

اونس طلا هفته گذشته را با نوسان پشت سر گذاشت و در روز دوشنبه به زیر 1730 دلار یعنی پایین ترین سطح خود در نزدیک به یک ماه گذشته سقوط کرد و سپس مجدداً رشد کرد. اگرچه XAU/USD در روز پنجشنبه توانست به بیش از 1760 دلار صعود کند، اما برای رسیدن به شتاب صعودی نیروی کافی را نداشت و در آستانه آخر هفته به زیر 1740 دلار عقب نشینی کرد. با تاکید مجدد سیاستگذاران فدرال رزرو بر اهمیت آمار تورم و اشتغال در ماه اوت، طلا ممکن است در آستانه گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه، دوباره با مشکل رو به رو شود.

دنبال کنید: تحلیل تکنیکال طلا – XAU/USD

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

افزایش نرخ دلار که بدلیل اظهارنظرهای هاوکیش فدرال رزرو در هفته قبل آغاز شده بود به روز دوشنبه منتقل شد و شاخص دلار آمریکا به بالای 109.00 صعود کرد. در همین حال، تصمیم بانک خلق چین (PBoC) مبنی بر کاهش نرخ اولیه وام یک ساله (LPR) و LPR پنج ساله به ترتیب 5 واحد پایه و 15 واحد، به سرمایه گذاران بدتر شدن چشم انداز اقتصادی چین را یادآوری کرد و باعث فشار بیشتر بر شانه های طلا شد.

در روز سه‌شنبه، داده‌های منتشر شده توسط S&P Global نشان داد که فعالیت تجاری در بخش تولید ایالات متحده در اوایل آگوست با کاهش PMI ترکیبی از 47.7 در ژوئیه به 45 ادامه یافت. این خوانش بدتر از انتظار بازار بود و باعث شد قدرت دلار از بین برود.

دنبال کنید: ساعت فارکس زنده | سشن های فارکس به وقت ایران

در نیمه دوم هفته، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اعلام کرد که اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 0.6 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافته است. این قرائت بالاتر از تخمین اولیه 0.9٪- بود و از انتظار بازار برای انقباض 0.8٪ فراتر رفت. در همین حال، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز پنجشنبه گفت که او می‌خواهد پیش از تصمیم‌گیری در مورد اندازه افزایش نرخ بهره در سپتامبر، نرخ تورم بعدی را ببیند، اما افزود که افزایش 50 واحدی (bps) همچنان یک حرکت قابل‌توجه خواهد بود. پس از این اظهارنظرها، دلار برای حفظ قدرت خود تلاش کرد و XAU/USD برای سومین روز متوالی در محدوده مثبت بسته شد. علاوه بر این، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بیش از 2 درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت که باعث تقویت بیشتر طلا شد.

به نقل از Fx Street، در روز جمعه، گزارش ماهانه منتشر شده توسط BEA نشان داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که توسط شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) اندازه گیری می شود، از 6.8 درصد در ژوئن به 6.3 درصد در جولای کاهش یافته است. در ترکیب با این داده‌های تورم ملایم، اظهارنظرهای داویش از سوی رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، باعث فروش دلار شد. بوستیچ خاطرنشان کرد که پس از مشاهده آخرین ارقام تورم PCE، به سمت افزایش 50 واحدی نرخ بهره در سپتامبر تمایل داشت.

با این حال، جروم پاول، رئیس FOMC، به افزایش شدید دلار کمک کرد زیرا او موضع هاوکیش خود را تکرار کرد و گفت که بازگرداندن ثبات قیمت احتمالاً مستلزم حفظ یک سیاست محدودکننده برای “مدتی” است. در مورد تغییر سیاست سپتامبر، پاول گفت که این تصمیم بر اساس کل داده ها از جلسه داده های اقتصادی ماه ژوئیه خواهد بود. پس از فرونشستن گرد و غبار، XAU/USD به سمت جنوب چرخید و به زیر 1740 دلار سقوط کرد و تمام سودهای هفتگی خود را در این فرآیند از بین برد.

مرتبط: بهترین استراتژی اسکالپ طلا در فارکس

هفته پیش رو

در روز دوشنبه هیچ گونه اطلاعاتی با تأثیرگذاری بالا منتشر نخواهد شد و احتمالاً معاملات طلا همچنان بی سروصدا خواهد ماند. در روز سه‌شنبه، شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس برای ماه آگوست برای انگیزه‌های تازه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کاهش تورم در ماه جولای ممکن است به بهبود احساسات مصرف کننده در ماه اوت کمک کرده باشد و چنین نتیجه ای می تواند به دلار کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرد.

گزارش اقتصادی ایالات متحده در روز چهارشنبه، گزارش مشاغل جدید ADP را ارائه خواهد کرد. از آنجایی که این اولین نسخه خواهد بود، تشخیص واکنش احتمالی بازار دشوار است. در طول نشست اروپا، یورواستات داده های شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده (HICP) را برای ماه اوت منتشر خواهد کرد. بازارها انتظار دارند که HICP سالانه از 8.9 درصد در ماه جولای به 8.6 درصد در ماه آگوست کاهش یابد. افزایش بیش از حد انتظار می تواند باعث افزایش یورو شود و باعث از دست دادن تقاضای دلار شود. اگرچه XAU/USD می‌تواند در آن سناریو جذابیت بیشتری پیدا کند، اما در صورت افزایش بازدهی جهانی، صعود مداوم آن دشوار خواهد بود.

مرتبط: تحلیل طلا در فارکس – نکاتی برای معامله نماد طلا XAU

در روز پنجشنبه، PMI تولید ISM از ایالات متحده برای انگیزه جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت. کارشناسان پیش بینی می کنند که شاخص PMI تا حد زیادی بدون تغییر در 52.6 در ماه آگوست باقی بماند و انتظار دارند که شاخص قیمت های پرداخت شده از 60 در جولای به 75 برسد. در صورتی که مؤلفه تورم تأیید کند که فشارهای قیمتی در ماه اوت کاهش یافته است، طلا می تواند به سمت شمال و بالعکس حرکت کند.

در نهایت، سرمایه گذاران توجه زیادی به گزارش مشاغل آگوست اداره آمار کار ایالات متحده خواهند داشت. فدرال رزرو ایده رکود عمیق در ایالات متحده در بحبوحه شرایط سخت بازار کار را رد می کند. تصمیم نرخ بهره ماه سپتامبر به شدت به تحولات بازار کار بستگی دارد و رشد ناامیدکننده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی می‌تواند با افزایش احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر، باعث فروش عمیق دلار شود. از سوی دیگر، یک آمار دیگر بالای 500 هزار می‌تواند افزایش بیشتر نرخ را تایید کند و دلار را تقویت کند.

دنبال کنید: تقویم اقتصادی فارکس

عکس تقویم اقتصادی هفته
تقویم اقتصادی هفته

چشم انداز فنی اونس جهانی طلا

پس از تحرکات بازار در روز جمعه، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه به زیر 50 سقوط کرد که نشان دهنده یک شیب نزولی در چشم انداز فنی کوتاه مدت است. علاوه بر این، اونس جهانی طلا پس از آزمایش سطح SMA 20 در روز پنجشنبه نتوانست به بالاتر از آن صعود کند.

چشم انداز فنی اونس جهانی طلا
چشم انداز فنی اونس جهانی طلا هفتگی

از جنبه نزولی، 1720 دلار (سطح ایستا) به عنوان اولین سطح حمایت جلوتر از 1700 دلار (سطح روانی، نقطه پایانی آخرین روند نزولی) قرار می گیرد. بسته شدن روزانه پایین تر از 1700 دلار می تواند در را برای یک کاهش طولانی مدت به سمت 1680 دلار (پایین ترین سطح 21 ژوئیه) باز کند.

1760 دلار (SMA 20 روزه، SMA 50 روزه) اولین سطح مقاومت را قبل از 1780 دلار (فیبوناچی اصلاحی 23.6% آخرین روند نزولی) و 1800 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) تشکیل می دهد.

مرتبط: تحلیل تکنیکال فارکس | قیمت لحظه ای ارزهای فارکس


تحلیل هفتگی اونس جهانی | طلا در مسیر یورو


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید