تحلیل هفتگی اونس طلا | سمپوزیوم جکسون هول رویداد کلیدی هفته آینده

تحلیل هفتگی اونس طلا

طلا در هفته گذشته تمام روزهای معاملاتی را با کندل قرمز بست و روند مثبت چهارهفته ای خود را شکست. افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، به دلیل اظهارنظرهای هاوکیش فدرال رزرو و تشدید ترس از رکود جهانی، بر XAU/USD در طول هفته تاثیر گذاشت. از آنجایی که تمرکز روی اطلاعات کلیدی منتشر شده از ایالات متحده و بانک مرکزی در سمپوزیوم جکسون هول هفته آینده است، فروشندگان به دنبال حفظ کنترل خود هستند.

دنبال کنید: ساعت فارکس زنده | سشن های فارکس به وقت ایران

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

داده‌های ناامیدکننده خرده‌فروشی و تولید صنعتی چین نگرانی‌ها را نسبت به کندی اقتصاد جهانی زنده کرد و به سرمایه‌گذاران تأثیر منفی بالقوه آن را بر چشم‌انداز تقاضای طلا یادآوری کرد. با تسلط جریان‌های امن بر بازارهای مالی در ابتدای هفته، XAU/USD در روز دوشنبه بیش از 1% از دست داد و در روز سه‌شنبه وارد فاز تجمیع شد.

در روز چهارشنبه، داده های ایالات متحده نشان داد که خرده فروشی در ماه جولای بدون تغییر باقی مانده است. این قرائت نتوانست واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند. بعداً در روز، صورتجلسه FOMC در ماه ژوئیه نشان داد که برخی از شرکت کنندگان گفتند که نرخ بهره باید به یک سطح “به اندازه کافی محدود کننده” برسد و برای کنترل تورم “مدتی” در آنجا باقی بماند. از آنجایی که انتشارات فدرال رزرو نظرات سیاست گذاران در مورد آخرین داده های تورم و اشتغال را شامل نمی شد، تا حد زیادی توسط فعالان بازار نادیده گرفته شد. با این وجود، با افزایش بیش از 3 درصدی بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در اواسط هفته، طلا افت خود را به 1760 دلار افزایش داد.

به نقل از FX Street بازارها در نیمه اول روز پنجشنبه نسبتاً آرام بودند. داده های هفتگی منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده نشان داد که مطالبات اولیه بیکاری به 250000 کاهش یافته است، در حالی که انتظار بازار 265000 بود. سایر داده‌ها نشان می‌دهند که شاخص انتشار سرفصل فعالیت‌های عمومی فعلی بررسی چشم‌انداز کسب‌وکار تولیدی بانک فدرال رزرو فیلادلفیا از 12.3- در جولای به 6.2 در ماه آگوست بهبود یافته است. اما نکته ای منفی نیز در هفته کذشته بود. فروش خانه های موجود در ایالات متحده برای ششمین ماه متوالی در ماه جولای کاهش یافت و به نرخ سالانه تعدیل فصلی 4.81 میلیون رسید. اگرچه واکنش دلار به داده‌های مختلط بی‌صدا بود، اما این ارز از اظهارنظرهای هاوکیش فدرال‌رزرو نرخ گذاری شد و در برابر رقبای اصلی خود سودهای چشمگیری را به ثبت رساند.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، در اظهار نظر در مورد چشم انداز سیاست در طی مصاحبه با CNN، گفت: “بازارها درک درستی ندارند، اما مصرف کنندگان می دانند که نرخ ها بلافاصله پس از افزایش آنها کاهش نمی یابد.” در همین حال، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، گفت که طرفدار ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است و اضافه کرد که ترجیح می دهد در نشست سیاست گذاری سپتامبر 75 واحد افزایش یابد. به دنبال این اظهارنظرها، طلا به پایین ترین سطح خود از اواخر جولای نزدیک به 1750 دلار سقوط کرد.

در غیاب انتشار داده‌های با تاثیر بالا، XAU/USD در تلاش برای بازگشت به بازار بود و در نهایت بیش از 2% را به صورت هفتگی از دست داد.

دنبال کنید: تقویم اقتصادی فارکس

هفته پیش رو

S&P Global نظرسنجی های اولیه PMI تولید و خدمات را برای ماه اوت در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود که PMI سرفصل ها نسبت به سطح جولای به میزان قابل توجهی بهبود یابد. جزئیات مربوط به فشارهای قیمتی از نزدیک توسط فعالان بازار رصد خواهد شد. در صورتی که نظرسنجی ها به تورم ملایم تر اشاره کنند، حفظ قدرت دلار دشوار خواهد بود. کاهش قابل توجه در PMI سرفصل نیز می تواند بر دلار تاثیر بگذارد. همچنین داده‌های فروش خانه جدید جولای برای انگیزه جدید مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بازار مسکن آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا برای وام مسکن در وضعیت بدی قرار دارد. از این رو، یک واکنش مستقیم بازار با انتشار ناامیدکننده ای که به دلار آمریکا آسیب می رساند را می توان شاهد بود.

رویدادهای مهم اقتصادی هفته از 22 آگوست
رویدادهای مهم هفته بازار فارکس – از 22 آگوست

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) دومین تخمین خود را برای رشد سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم منتشر خواهد کرد. بازارها انتظار دارند BEA تولید ناخالص داخلی را نسبت به تخمین اولیه 0.9- به 0.8- درصد افزایش دهد.

در نیمه دوم هفته، فعالان بازار توجه زیادی به سمپوزیوم سالانه جکسون هول خواهند داشت. در روز دوم این رویداد، در روز جمعه، رئیس FOMC، جروم پاول، سخنرانی خواهد کرد. در صورتی که پاول از دیدگاه بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو در نیمه دوم سال 2023 رو به افزایش است عقب نشینی کند، دلار باید بتواند به عملکرد بهتر از رقبای خود ادامه دهد و XAU/USD را پایین بیاورد. از سوی دیگر، در صورتی که رئیس به افزایش 50 واحدی (bps) نرخ بهره در ماه سپتامبر اشاره کند، به جای افزایش 75 واحدی، ممکن است یک افزایش در بازارهای مالی ایجاد شود. در این صورت، بازده اوراق قرضه ایالات متحده می تواند به شدت کاهش یابد و در را برای بازگشت قاطع طلا باز کند.

ابزار FedWatch Group CME نشان می‌دهد که بازارها در حال حاضر با احتمال 46.5 درصد افزایش 75 واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران هنوز تصمیم خود را در مورد اندازه افزایش نرخ بعدی نگرفته اند. از این رو، بسته به لحن پاول، طلا می تواند به طور قابل توجهی در هر دو جهت واکنش نشان دهد.

دنبال کنید: تحلیل تکنیکال فارکس | قیمت لحظه ای ارزهای فارکس

چشم انداز فنی طلا

چشم انداز فنی کوتاه مدت به یک شیب نزولی اشاره می کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه به زیر 50 سقوط کرد و طلا در دو روز معاملاتی گذشته زیر SMA 20 روزه بسته شد. از جنبه نزولی، حمایت فوری در 1740 دلار (سطح ایستا) بالاتر از 1720 دلار (سطح استاتیک) و 1700 دلار (سطح روانی، نقطه پایانی آخرین روند نزولی) قرار دارد.

تحلیل فنی طلا | 21 آگوست
تحلیل فنی طلا

اندیکاتور میانگین متحرک 20 روزه به عنوان مقاومت موقت در 1770 دلار قبل از 1780 دلار همسو می شود (SMA 50 روزه، فیبوناچی اصلاحی 23.6% ). در صورتی که قیمت بالاتر از دومی افزایش یابد و شروع به استفاده از آن به عنوان پشتیبانی کند، 1800 دلار (سطح روانی) می تواند به عنوان هدف بازیابی بعدی در نظر گرفته شود.


تحلیل هفتگی اونس طلا | سمپوزیوم جکسون هول رویداد کلیدی هفته آینده


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید