تحلیل هفتگی اونس طلا، برای رشد بیشتر باید از 1،780 دلار گذشت

تحلیل هفتگی اونس طلا

پس از مرحله تثبیت بالای 1700 دلار در ابتدای هفته گذشته، طلا شتاب صعودی گرفت و به بالاترین سطح خود از اوایل جولای به بالای 1760 دلار رسید. اگرچه فلز زرد در روز جمعه شتاب صعودی خود را از دست داد، اما توانست دومین هفته متوالی را در محدوده مثبت ببندد. چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت به یک شیب صعودی اشاره دارد و XAUUSD به نظر می رسد بهبود خود را قبل از گزارش مشاغل جولای از ایالات متحده افزایش دهد.

دنبال کنید: تقویم اقتصادی فارکس

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

داده های ایالات متحده در اوایل هفته به ترس از رکود دامن زد، اما سرمایه گذاران از اتخاذ مواضع بزرگ قبل از اعلامیه های سیاست فدرال رزرو ایالات متحده خودداری کردند. شاخص کلی فعالیت تجاری در نظرسنجی چشم انداز تولید تگزاس بانک فدرال رزرو دالاس از 17.7- در ژوئن به 22.6- در ژوئیه کاهش یافت.

در روز سه شنبه، هیئت کنفرانس (CB) گزارش داد که شاخص اعتماد مصرف کننده از 98.4 در ژوئن به 95.7 کاهش یافته است. CB در نشریه خود خاطرنشان کرد: «تورم و افزایش بیشتر نرخ‌ها احتمالاً در شش ماه آینده باعث ایجاد بادهای مخالف قوی برای هزینه‌های مصرف‌کننده و رشد اقتصادی خواهد شد.»

اداره سرشماری ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که سفارشات کالاهای بادوام 1.9 درصد به صورت ماهانه در ژوئن افزایش یافته است که بسیار بهتر از انتظار بازار برای کاهش 0.4 درصدی است. در یک نکته منفی، فروش خانه معلق 8.6 درصد در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران برای کاهش 1.5 درصدی کاهش یافت.

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو پس از جلسه سیاست گذاری ماه جولای، نرخ بهره خود را 75 واحد پایه (bps) به محدوده 2.25-2.5 درصد افزایش داد. در جریان کنفرانس مطبوعاتی، رئیس FOMC، جروم پاول، گفت که هیچ راهنمایی برای نرخ ارائه نخواهند داد. پاول خاطرنشان کرد: «تفکر ما این است که می‌خواهیم تا پایان سال جاری به یک سطح کاملا محدود برسیم». این به معنای نرخ 3 تا 3.5 درصد است. این اظهارات باعث فروش دلار شد و فشار زیادی بر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده وارد کرد و باعث تقویت XAUUSD در اواسط هفته شد.

پس از رویداد فدرال رزرو، احتمال افزایش 75 واحدی نرخ بهره در ماه جولای از حدود 50 درصد در هفته قبل به 20 درصد کاهش یافت. علاوه بر این، برآورد پیشرفته دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) نشان داد که اقتصاد ایالات متحده با سرعت سالانه 0.9٪ در سه ماهه دوم منقبض شد و پیش بینی بازار برای رشد 0.5٪ با حاشیه زیادی را از دست داد. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران به کاهش انتظارات خود از فدرال رزرو ادامه دادند، بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا تقریباً 5 درصد در نیمه دوم روز از دست رفت.

انتشار ماهانه BEA در روز جمعه نشان داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که توسط شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) اندازه‌گیری می‌شود، از 6.3 درصد در ماه می به 6.8 درصد بر اساس سالانه در ژوئن افزایش یافت. شاخص قیمت اصلی PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، از 4.7 درصد در همان دوره به 4.8 درصد افزایش یافت. ارزش دلار بر اساس آمارهای تورم داغ افزایش یافت و رشد قیمت طلا را در آستانه آخر هفته محدود کرد.

دنبال کنید: ساعت فارکس

هفته پیش رو

به نقل از اف ایکس استریت، در روز دوشنبه، داده‌های PMI تولید ISM از ایالات متحده توسط فعالان بازار به دقت رصد خواهد شد. در صورتی که این اعلام این نرخ به زیر 50 برسد، دلار آمریکا احتمالاً برای یافتن تقاضا با مشکل مواجه خواهد شد. از سوی دیگر، ارزیابی خوش بینانه به خودی خود ممکن است برای سرمایه گذاران برای ارزیابی مجدد چشم انداز نرخ فدرال رزرو کافی نباشد. ISM همچنین گزارش PMI خدمات را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. PMI خدمات اس اند پی گلوبال در برآورد فوری جولای از 52.7 در ژوئن به 47 کاهش یافت که نشان دهنده انقباض در فعالیت تجاری بخش خدمات است. پس از این داده ها، دلار در برابر رقبای اصلی خود تضعیف شد و در صورت سقوط PMI خدمات ISM در قلمرو انقباض، واکنش بازار مشابهی مشاهده شد.

در نهایت، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش مشاغل جولای را در روز جمعه منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) به دنبال افزایش بهتر از پیش بینی 372،000 در ژوئن، 260000 افزایش یابد. نرخ بیکاری در 3.6 درصد ثابت باقی می ماند.

پاول هنگام اظهار نظر در مورد بازار کار گفت که این بازار بسیار قدرتمند است و گفت که رشد شغل همچنان نشان از عدم وجود رکود اقتصادی را دارد. او همچنین افزود: «به طور کلی بازار کار نشان می‌دهد که تقاضای کل همچنان پایدار است.» اگرچه بانک مرکزی ایالات متحده کاهش سرعت فعالیت‌های اقتصادی را تأیید می‌کند، اما تا زمانی که بازار کار سالم است به مبارزه با تورم متعهد است. همچنین در هفته پیشرو اعلام NFP خوش‌بینانه باعث تقویت دلار می‌شود و بالعکس.

سرمایه گذاران همچنین در طول هفته به اظهارات مقامات فدرال رزرو توجه زیادی خواهند کرد. این واقعیت که هنوز 20 درصد احتمال افزایش 75 واحدی نرخ بهره وجود دارد، نشان می‌دهد که اگر بازارها به طور کامل با افزایش 50 واحدی در سپتامبر در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری کنند، دلار فضای نزولی بیشتری خواهد داشت. در این سناریو، طلا باید بتواند حرکت صعودی خود را حفظ کند.

در صورتی که مقامات فدرال رزرو با توجه به گزارش مشاغل قوی، درهای افزایش 75 واحدی را در سپتامبر باز بگذارند، XAUUSD برای ادامه بازگشت خود با مشکل مواجه خواهد شد.

همچنین شایان ذکر است که بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نزدیک به سطح کلیدی 2.7 درصد باقی مانده است. اگر این سطح به مقاومت تبدیل شود، یک پایه دیگر با بازدهی کمتر می‌تواند به بالاتر رفتن طلا کمک کند.

تقویم هفته پیش رو طلا
رویدادهای مهم هفته پیش رو

چشم انداز فنی طلا

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه به بالای 50 صعود کرد و XAUUSD در دو روز معاملاتی گذشته بالای SMA 20 روزه بسته شد که نشان دهنده یک شیب صعودی در چشم انداز فنی کوتاه مدت است. در روند صعودی، 1780 دلار (فیبوناچی 23.6% اصلاح آخرین روند نزولی، خط روند نزولی) به عنوان مقاومت اولیه همسو می شود. در صورتی که خریداران موفق شوند آن سطح را به پشتیبانی تبدیل کنند، 1800 دلار (سطح روانشناختی SMA 50 روزه) و 1830 دلار (بازگشت 38.2 درصد فیبوناچی) می توانند به عنوان اهداف صعودی بعدی در نظر گرفته شوند.

دنبال کنید: تحلیل تکنیکال فارکس – نرخ های لحظه ای

چشم انداز فنی طلا در هفته پیش رو
چشم انداز فنی طلا در هفته پیش رو

از جنبه نزولی، 1740 دلار (SMA 20 روزه) اولین حمایت را قبل از 1700 دلار (سطح روانی) و 1680 دلار (پایین ترین سطح 21 ژوئیه، سطح ثابت از مارس 2021) تشکیل می دهد.


تحلیل هفتگی اونس طلا، برای رشد بیشتر باید از 1،780 دلار گذشت


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید