بررسی جفت ارزهای شاخص این هفته بازار فارکس

تحلیل هفتگی فارکس

USD/JPY

USD/JPY در ابتدا در طول هفته کمی افزایش یافت، اما برخی از افزایش ها را پس داد. در این مرحله، به نظر می رسد که این جفت در یک نقطه عطف اصلی قرار گرفته است، و بنابراین بهتر است این نمودار را کاملاً از نزدیک تماشا کنید. بانک مرکزی ژاپن تمایل خود را برای پایین نگه داشتن JGB 10 ساله تا 50 واحد پایه تکرار کرده است، به این معنی که در صورت شروع به افزایش نرخ ها در سراسر جهان، ممکن است مجبور به چاپ ین نامحدود شود. به همین دلیل، اگر بازار از کندل هفته قبل بالاتر برود، به احتمال زیاد روند صعودی ادامه خواهد داشت. از طرف دیگر، اگر بازار به زیر سطح 127 ین سقوط کند، یک مسیر سقوط این جفت ارز هموار خواهد شد.

USD/JPY هفتگی
USD/JPY هفتگی

BTC/USD

BTC/USD در ابتدای هفته کمی به سمت بالا رفت اما مقدار زیادی از سودهای خود را پس داد. به نظر می رسد که بازار در حال پایان یافتن است و عقب نشینی آن چندان تعجب آور نخواهد بود. میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای در حال شکستن به زیر میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای است، و همچنین شایان ذکر است که نشست فدرال رزرو در هفته آینده برگزار می شود که یک سیاست پولی فشرده را تکرار می کند. بسیار محتمل است که جروم پاول هر کاری که می تواند انجام دهد تا بازار را به سیاست «سخت تر برای مدت طولانی تر» باور کند. این به احتمال زیاد فشار نزولی بر بیت کوین وارد می کند.

BTC/USD هفتگی
BTC/USD هفتگی

GBP/USD

GBP/USD در طول هفته اندکی کاهش یافت، زیرا همچنان شاهد تردیدهای زیادی در نزدیکی سطح 1.25 هستیم. اگر بتوانیم از سطح 1.25 عبور کنیم، سطح 1.26 را به چالش خواهیم کشید. هر چیزی بالاتر از آن به احتمال زیاد این بازار را به سمت یک روند صعودی بلندمدت سوق خواهد داد. با این حال، به احتمال زیاد در کوتاه مدت شاهد پرایس اکشن جانبی خواهیم بود.

GBP/USD هفتگی
GBP/USD هفتگی

AUD/USD

به نقل از دیلی فارکس، AUD/USD در طول هفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است زیرا تورم در استرالیا همچنان بالا به نظر می رسند. بانک مرکزی استرالیا اکنون با تورمی مواجه است که ممکن است مجبور شود با آن مبارزه کند، بنابراین، معامله گران روی نگرش هاوکیش تر گمانه زنی می کنند. میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای سطح مقاومتی را ارائه کرده است، اما اگر بتوانیم از آن عبور کنیم، به نظر این احتمال وجود دارد که این بازار بالاتر رود، شاید به سطح 0.73 برسد. از سوی دیگر، اگر بخواهیم به زیر سطح 0.70 برسیم، احتمالاً می‌توانیم به سطح 0.69 برویم.

AUD/USD هفتگی
AUD/USD هفتگی

AUD/JPY

AUD/JPY نیز در این هفته افزایش یافته است و در مبارزه با قدرت ژاپن جلو افتاده است. با این حال، ما هنوز در یک کانال هستیم، بنابراین باید شاهد شکسته شدن این بازار در بالای قیمت هفته گذشته باشم تا صعودی را بتوان پیش بینی کرد و سپس شروع به جستجوی سطح 95 ین کنیم. از سوی دیگر، اگر بازار عقب نشینی کند، احتمالا خریداران زیادی در زیر آن وجود دارند که این جفت را ثابت نگه می دارند.

AUD/JPY هفتگی
AUD/JPY هفتگی

USD/CAD

USD/CAD رشد کرده است و اکنون به نظر می رسد که ما سطح 1.33 را آزمایش می کنیم. همانطور که گفته شد، ما همچنین به منطقه‌ای نزدیک می‌شویم که قبلاً حمایت شده است، بنابراین اگر قرار بود در هفته گذشته از بالای سطح عبور کنیم، فکر می‌کنم می‌توانیم شاهد حرکت به سمت سطح 1.36 باشیم. در نهایت، این بازار به قیمت نفت خام WTI وابسته است، که به نظر می‌رسد تلاش می‌کند صعودی شود، و اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است دلار کانادا کمی تقویت شود. با این حال، نفت شروع به کاهش می کند، پس احتمال دارد این جفت ارز بالاتر رود، به خصوص اگر شاخص دلار DXY قدرت نشان دهد.

USD/CAD هفتگی
USD/CAD هفتگی

EUR/USD

EUR/USD در ابتدای هفته گذشته سعی کرد افزایش یابد، اما به دلیل اینکه نتوانست تحت فشار صعودی قرار بگیرد، دوباره کاهش پیدا کرد. از طرف دیگر، ما در نهایت یک الگوی ستاره تیرانداز را تشکیل دادیم، بنابراین فکر می‌کنم که ما زیر شمعدان شکسته شده‌ایم، احتمالاً سطح 1.08 هدف قرار می‌گیرد، سپس احتمالاً سطح 1.06، که توسط میانگین متحرک نمایی 50- نیز پشتیبانی می‌شود.

در حالی که بانک مرکزی اروپا احتمالاً برای چند جلسه آینده تهاجمی باقی خواهد ماند، جالب است ببینیم جروم پاول در چهارشنبه چه می گوید، زیرا این موضوع مستقیماً روی مسیری که دلار آمریکا در چند هفته آینده می رود تأثیر می گذارد و این می تواند کمی باعث شود اصلاحی در این جفت شود.

EUR/USD هفتگی
EUR/USD هفتگی

نفت خام WTI

بازار نفت خام غرب تگزاس در ابتدا در طول هفته کاهش یافت، اما در این مرحله انعطاف پذیر به نظر می رسد. اگر قرار باشد که بازار از سطح 82.50 دلار عبور کند، ممکن است به دنبال رسیدن به میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای باشد که دقیقاً در حدود سطح 88 دلار است. چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که EMA 200 روزه دقیقاً در همان ناحیه در نمودار روزانه قرار دارد، بنابراین هدف خوبی است. با این حال، اگر قیمت پایین تر از شمعدان هفته قبل بسته شود، مانع زیادی برای بازگشت به میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای وجود نخواهد داشت.

نفت خام WTI هفتگی
نفت خام WTI هفتگی

بررسی جفت ارزهای شاخص این هفته بازار فارکس


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید