تحلیل هفتگی فارکس: بازار در مقابل دلار امریکا

تحلیل هفتگی فارکس

تفاوت بین موفقیت و شکست در معاملات فارکس / CFD به احتمال زیاد بیشتر به این بستگی دارد که کدام دارایی را برای معامله در هر هفته و در کدام جهت انتخاب می کنید، و نه به روش های دقیقی که ممکن است برای تعیین ورودی و خروجی معاملات استفاده کنید.

بنابراین، قبل از شروع هفته، بهتر است که به تصویر کلی از آنچه در بازار در حال اتفاق است نگاهی بیندازیم تا ببینیم که چگونه این تحولات تحت تأثیر عوامل کلان، عوامل تکنیکال و جو بازار قرار دارند. در حال حاضر برخی از روندهای کوتاه مدت قوی در بازار وجود دارد که ممکن است بتوان به طور سودآوری از آنها بهره برداری کرد. بنابراین تحلیل هفتگی فارکس ما را در اینجا بخوانید:

تحلیل فاندامنتال و احساسات بازار

اخبار در حال حاضر تحت سلطه خوش بینی نسبت به آمارهای تورم ایالات متحده است که پنجشنبه گذشته منتشر شد، که نشان دهنده کاهش نرخ تورم است که ماهانه 0.1٪ کاهش یافت در حالی که نرخ سالانه از 7.1٪ به 6.5٪ در سال کاهش یافت. مطابق با انتظارات، این امید را ایجاد می کند که فدرال رزرو بتواند تورم را بدون ایجاد رکود کاهش دهد – حتی اگر ایالات متحده از نظر فنی در حال حاضر با تعریف سنتی داده محور در یک رکود است. داده های روز پنج شنبه منجر به پیشرفت بسیاری از دارایی های پرریسک در پایان هفته شد.

کاهش تورم ایالات متحده باعث افزایش انتظارات برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و چرخش سریع تر به سمت ثبات نهایی نرخ می شود و این باعث پایین آمدن شاخص دلار آمریکا و تقویت برخی دارایی های پرریسک می شود، حتی اگر این کاهش به طور گسترده ای توسط بازار انتظار می رفت.

بازارهای سهام جهانی هفته را عمدتاً با افزایش به پایان رساندند، به طوری که DAX بالاترین سطح خود را در تقریباً یک سال گذشته بدست آورد، و S&P 500 نشانه هایی را نشان داد که احتمالاً طی چند هفته آینده به یک تقاطع صعودی خواهد رسید. برخی از کالاها نیز به شدت در حال افزایش هستند. بازار فارکس هفته گذشته بیشترین قدرت را در ین ژاپن داشت و دلار آمریکا ضعیف ترین ارز اصلی بود.

بر اساس داده های رسمی، نرخ ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی دوباره کاهش یافت. با این حال، گزارش‌های موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد میلیون‌ها بیمار جدید پس از لغو اقدامات “صفر کووید” چین اضافه شده اند. بیشترین رشد در موارد جدید تایید شده کروناویروس در حال حاضر در چین، ژاپن و تایوان اتفاق می افتد. یک نوع جدید Omicron وجود دارد که در ایالات متحده غالب شده است که باعث نگرانی شده است.

هفته پیش رو: 16 ژانویه تا 20 ژانویه 2023

هفته آینده در بازارها احتمالاً شاهد یک سطح مشابه یا بالاتر از نوسانات در مقایسه با هفته گذشته خواهیم بود، زیرا برخی از داده های اصلی از جمله گزارش سیاست ماهانه بانک مرکزی ژاپن برنامه ریزی شده است. تقویم اقتصادی برنامه ریزی شده، به ترتیب اهمیت، عبارتند از:

  • گزارش سیاست بانک ژاپن
  • داده های PPI ایالات متحده
  • داده های CPI کانادا
  • داده های CPI بریتانیا
  • داده های خرده فروشی ایالات متحده
  • داده های تولید ناخالص داخلی چین
  • شاخص تولید امپراتوری ایالات متحده
  • داده های بیکاری بریتانیا
  • روز دوشنبه در ایالات متحده تعطیل رسمی است.

تحلیل تکنیکال

شاخص دلار آمریکا

نمودار قیمت هفتگی زیر نشان می‌دهد که شاخص دلار آمریکا یک شمع نزولی بزرگ را بدون فتیله بالا یا پایین چاپ کرده است. این یک کندل کاملاً نزولی است.

همچنین شاهد هستیم که دلار در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد و قیمت همچنان پایین تر از سطوح 3 و 6 ماه قبل خود معامله می شود.

جهت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دلار آمریکا احتمالاً نزولی به نظر می‌رسند – اصلاً هیچ نشانه‌ی صعودی وجود ندارد. بنابراین، عاقلانه است که در هفته آینده فقط معاملات شورت دلار آمریکا انجام شود.

انتشار آمار CPI ایالات متحده نشان داد که نرخ سالانه از 7.1٪ به 6.5٪ کاهش یافته است که باعث فروش دلار آمریکا شد، باوجود اینکه دقیقاً مطابق با انتظارات بازار بود. بنابراین کاهش ارزش دلار یک دلیل بنیادی دارد که آن را حتی متقاعد کننده تر نیز می کند.

نمودار شاخص دلار امریکا DXY
نمودار شاخص دلار امریکا DXY

XAU/USD (طلا)

هفته گذشته XAU/USD یک شمع صعودی بزرگ را ثبت کرد که بالاترین سطح هفتگی از آوریل امسال را داشت. قیمت همچنین به یک سقف بلندمدت جدید رسید، بسیار بالاتر از بالاترین حد هفته گذشته بسته شد، و درست در اوج محدوده هفتگی خود بسته شد، در حالی که فتیله پایین‌تری نشان نداد – اینها همه نشانه‌های صعودی هستند.

قیمت همچنین از سطح مقاومت کلیدی قبلی در 1879.50 دلار غلبه کرد که اکنون ممکن است به حمایت خوبی تبدیل شود. هیچ سطح مقاومت کلیدی سربار وجود ندارد، بنابراین قیمت احتمالاً می تواند به راحتی به عدد دور بزرگ در 2000 دلار برسد.

تصویر فنی بدون شک صعودی است و ما همچنان شاهد حرکت بسیار بهتری در اینجا نسبت به نقره هستیم.

قیمت طلا احتمالا در هفته جاری به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. ما معتقدیم رشد جدید بازار سهام ایالات متحده فشار را برای افزایش بیشتر ارزش طلا افزایش خواهد داد.

نمودار هفتگی XAU/USD
نمودار هفتگی XAU/USD

EUR/USD

هفته گذشته جفت ارز EUR/USD با دامنه بالاتر از حد متوسط و بدون فتیله پایین تر به شدت افزایش یافت. قیمت به بالاترین سطح خود در تقریباً 10 ماه گذشته رسید، اما ممکن است روز جمعه توسط سطح مقاومت 1.0837 دلار متوقف شده باشد. با این حال، شایان ذکر است که این جفت ارز تمایل به حرکت بسیار آهسته دارد، بنابراین اصلاحات جزئی حتی در حرکت‌های روند بسیار قوی نیز غیرعادی نیستند.

  نمودار قیمت زیر نشان می‌دهد که چگونه در چند هفته صعودی گذشته، خط روند نزولی بلندمدت سابق که قیمت را پایین‌تر می‌آورد، یک شکست قوی و تکانشی ایجاد کرده است.

این جفت به وضوح روند بلندمدت صعودی را نشان می دهد و چنین روندهایی معمولاً از نظر آماری کاملاً در این جفت ارز قابل اعتماد هستند.

اگر قیمت بتواند در اواخر این هفته به بالای 1.0837 دلار برسد، این یک علامت صعودی خواهد بود و احتمالاً باعث افزایش بیشتر به حداقل 1.0900 دلار خواهد شد. در این هفته بهتر است که معاملات لانگ یورو به دلار را مد نظر داشته باشید.

نمودار هفتگی EUR/USD
نمودار هفتگی EUR/USD

USD/JPY

هفته گذشته جفت ارز USD/JPY یک کندل نزولی قابل توجه با دامنه سالم ثبت کرد و نزدیک به پایین ترین حد خود بسته شد. ما همچنان شاهد یک روند نزولی بلندمدت معتبر هستیم، به طوری که قیمت هفته را در سطحی به پایان می رساند که از می 2022 مشاهده نشده است.

به نقل از دیلی فارکس، این جفت ارز در هفته‌های اخیر در بازار فارکس کلیدی بوده است، زیرا هم به دلیل نوسانات نسبتاً بالا و هم به دلیل حرکت قیمتی در روند، و هم به دلیل اینکه هر دو ارز در معرض داده‌های جدید اقتصادی و بانک مرکزی قرار گرفته‌اند.

داده‌های CPI (تورم) ایالات متحده که در هفته گذشته منتشر شد، نشان دهنده کاهش مداوم نرخ سالانه آن از 7.1 درصد به 6.5 درصد است که مطابق با انتظارات بازار است. اگرچه انتظار این داده ها در بازار می رفت، اما باعث سقوط دلار آمریکا شد که در حال حاضر در یک روند نزولی قوی قرار دارد.

از سوی دیگر، ین ژاپن قوی‌ترین ارز اصلی در بازار فارکس بود که تا حدودی ناشی از دور شدن اخیر بانک مرکزی ژاپن از سیاست‌های پولی فوق‌العاده بد سابق خود است. بانک مرکزی ژاپن در این هفته تشکیل جلسه خواهد داد، بنابراین ممکن است آنها چیزی بگویند که روند را تسریع کند یا باعث معکوس شدن موقت آن شود.

از آنجایی که ما همچنان شاهد یک روند نزولی بلندمدت معتبر هستیم، بهتر است معاملات شورت را روی این جفت ارز مد نظر داشته باشید.

نمودار هفتگی USD/JPY
نمودار هفتگی USD/JPY

AUD/USD

هفته گذشته جفت ارز AUD/USD به شدت افزایش یافت و تقریباً نزدیک به بالاترین حد خود بسته شد. قیمت به بالاترین سطح خود از ماه آگوست رسیده است، اما ممکن است روز جمعه توسط سطح مقاومتی 0.6993 دلاری متوقف شده باشد که با عدد گرد بسیار بزرگ در 0.7000 دلار همخوانی دارد.

  نمودار قیمت زیر نشان می‌دهد که چگونه در چند هفته صعودی گذشته، خط روند نزولی بلندمدت سابق که قیمت را پایین‌تر می‌آورد، یک شکست قوی و تکانشی ایجاد کرده است.

این احتمال وجود دارد که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت باشیم، اما شکستن مقاومت نزدیک به 0.7000 دلار ممکن است سخت باشد. اگر احساسات ریسک پذیر بازار ادامه یابد، به احتمال زیاد دلار استرالیا را بالاتر خواهد برد.

نمودار هفتگی AUD/USD
نمودار هفتگی AUD/USD

خلاصه کلام

ما بهترین فرصت را در بازارهای مالی این هفته به احتمال زیاد لانگ بودن روی XAU/USD و جفت ارز EUR/USD و همچنین شورت بودن جفت ارز USD/JPY میدانیم.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید