تحلیل تکنیکال EUR/USD و رویدادهای مربوط امروز

تحلیل تکنیکال EUR/USD امروز

تحلیل تکنیکال EUR/USD – در روز 4 فروردین 1401

تحلیل تکنیکال: EUR/USD با واکنش اولیه بازار به داده‌های خوش‌بینانه Markit PMI از آلمان و منطقه یورو، که نشان داد در اوایل مارس فعالیت تجاری با سرعتی قوی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت گسترش یافت، به سمت 1.1000 افزایش یافت. امروز سرمایه گذاران منتظر داده های PMI برای نشست سران آمریکا و ناتو درباره روسیه هستند.

تحلیل تکنیکال EUR-USD فروردین 4

تداوم ضعف جفت ارز EUR/USD در زیر DMA یا میانگین متحرک جابجا شده 21 دوره ای، و یک خط مقاومت نزولی از اوایل فوریه، و همچنین خط حمایت قبلی 13 روزه، به یک RSI ضعیف می پیوندند تا فروشندگان را امیدوار نگه دارد تا سطح حمایت افقی کوتاه مدتی نزدیک به 1.0900 داشته باشند.

از طرف دیگر، 21-DMA و یک خط روند نزولی شش هفته ای، به ترتیب در حدود 1.1035 و 1.1045، بازگشت بیشتر قیمت را به چالش خواهند کشید. همچنین خط حمایت تبدیل شده به مقاومت از 7 مارس نزدیک به 1.1050 نیز مهم خواهد بود.

تقویم اقتصادی امروز – بررسی فاندامنتال

تقویم اقتصادی فارکس 4 فروردین 1401

آخرین نزول جفت ارز یورو/دلار می تواند به بازدهی قوی تر خزانه داری ایالات متحده مرتبط باشد که به نوبه خود به روحیه کاهش ریسک برای تقویت دلار آمریکا می پیوندد.

با این اوصاف، بازدهی خزانه داری 10 ساله آمریکا پس از عقب نشینی از بالاترین سطح سه ساله در روز چهارشنبه، 1.5 واحد پایه (bps) نزدیک به 2.33 درصد افزایش یافت. بازدهی قوی تر از انتظار خزانه داری ایالات متحده به نفع خریداران شاخص دلار آمریکا (DXY) است که حداکثر تا آستانه 99.00 احتمال صعود دارد..

در میان این بازی‌ها، بورس های امریکا زنجیره صعود شش روزه را شکستند. امروز آتی سهام بدون جهت مشخصی معامله میشود.

اگرچه موج ریسک گریزی ممکن است همچنان بر قیمت “یورو/دلار آمریکا” فشار بیاورد، اما تقویم اقتصادی امروز برای پیگیری روند بازار مهم خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که PMI تولیدی Markit ایالات متحده ممکن است از 57.3 بازخوانی قبلی به 56.3 کاهش یابد، در حالی که به نظر می‌رسد PMI خدمات از 56.5 به 56.0 در ماه مارس کاهش یابد. علاوه بر این، رشد سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه فوریه احتمالاً با پیش بینی -0.5٪ در مقابل 1.6٪ قبلی منفی شود.

احساسات بازار – هفتگی EUR/USD

احساسات بازار EUR/USD در 4 فروردین

تحلیل تکنیکال EUR/USD – در روز 3 فروردین 1401

جفت ارز EUR/USD بالاتر از مینگین متحرک های 50 دوره ای و 100 دوره ای در نمودار چهار ساعته قرار دارد که نشان دهنده یک شیب صعودی در کوتاه مدت است. با این حال، نشانگر شاخص قدرت نسبی (RSI) در همان نمودار هنوز این دیدگاه را تأیید نکرده است زیرا به در حدود 50 در حال حرکت است.

در سناریوی روند صعودی، 1.1040 (فیبوناچی اصلاحی 50% آخرین روند نزولی) به عنوان اولین مقاومت تکنیکال وجود دارد. در صورتی که این سطح به حمایت تبدیل شود، اهداف صعودی بعدی در 1.1080 (فیبوناچی اصلاحی 61.8% ) و 1.1100 (سطح روانی) همسو می شوند.

به نظر می رسد سطح حمایت کلیدی در 1.1000 (سطح روانشناختی، فیبوناچی 38.2% اصلاحی، میانگین متحرک ساده 50 و 100 دوره ای) تشکیل شده است. اگر یک کندل استیک چهار ساعته زیر آن سطح بسته شود، فروشندگان می توانند کنترل را در دست بگیرند و EUR/USD را به سمت 1.0940 بکشند (فیبوناچی اصلاحی 23.6٪ ).

تحلیل تکنیکال امروز فروردین 1401

تقویم اقتصادی امروز – بررسی فاندامنتال

تقویم اقتصادی امروز 3 فروردین 1401

EUR/USD در نیمه دوم روز سه شنبه مسیر خود را معکوس کرد و توانست سطح 1.1000 را پس بگیرد. در صورتی که جریان های ریسک همچنان بر بازارهای مالی تسلط داشته باشند، این جفت ارز می تواند در کوتاه مدت بازگشت خود را افزایش دهد.

بخوانید: مدیریت سرمایه در فارکس – چگونه سرمایه خود را در بازار فارکس مدیریت کنیم

در غیاب انتشار داده های کلان اقتصادی سطح بالا و تحولات تازه پیرامون جنگ روسیه و اوکراین، جریان ریسک روز سه شنبه به بازارها بازگشت. دلار برای یافتن تقاضا به عنوان پناهگاه امن با مشکل مواجه شد و یورو/دلار آمریکا کشش پیدا کرد.

معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل روز چهارشنبه در قلمرو مثبت معامله می شوند، که نشان می دهد فضای ریسک مثبت بازار احتمالاً تا پایان روز دست نخورده باقی می ماند.

بخوانید: بزرگترین بازارهای بورس دنیا در سال ۲۰۲۲

در همین حال، بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در اواسط هفته همچنان بالاتر می رود. زیرا سرمایه گذاران همچنان توقع افزایش در سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو دارند. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، اواخر روز سه شنبه، در اظهار نظری در مورد چشم انداز سیاست فدرال رزرو، گفت: «من فکر می کنم که بر اساس پیش بینی من در برخی جلسات به 50 امتیاز پایه (bps) نیاز خواهیم داشت.»

ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه مه 66 درصد است و نشان می دهد که فضای بیشتری برای افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا وجود دارد. در صورتی که سرمایه گذاران به قیمت گذاری خود برای افزایش نرخ دو برابری در این هفته ادامه دهند، دلار می تواند در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بماند.

بخوانید: فارکس چیست ؟ چگونه در بازار فارکس معامله کنیم ؟

امروز جروم پاول، رئیس FOMC سخنرانی خواهد کرد. لحن Hawkish باید به دلار کمک کندتا تقاضا پیدا کند و بالعکس لحن Dovish او میتواند دلار را در مقابل یورو تضعیف کند. علاوه بر این، کمیسیون اروپا داده های اولیه اعتماد مصرف کننده را برای ماه مارس منتشر خواهد کرد که انتظار می رود از 8.8- به 12.9- کاهش یابد.

احساسات بازار – هفتگی EUR/USD

احساسات هفتگی EUR/USD

تحلیل تکنیکال EUR/USD – در روز 2 فروردین 1401

تحلیل تکنیکال: EUR/USD زیر میانگین متحرک 100 دوره ای در نمودار چهار ساعته معامله می شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی پایین تر از سطح 30 قرار دارد، که نشان می دهد این جفت ارز قبل از رسیدن به ناحیه فروش بیش از حد، جای بیشتری در جهت نزولی دارد.

تحلیل تکنیکال EUR/USD امروز 2 فروردین

نرخ 1.0940 (فیبوناچی اصلاحی 23.6% آخرین روند نزولی) به عنوان هدف نزولی بعدی قرار دارد. در صورت تبدیل این سطح به سطح مقاومت، کاهش بیشتر EUR/USD به سمت 1.0900 (سطح روانی) و 1.0840 (سطح ایستا) قابل مشاهده است.

در جهت صعودی، به نظر می رسد مقاومت قوی در 1.1000 (سطح روانشناختی، فیبوناچی اصلاحی 38.2% ، میانگین متحرک ساده 50 دوره ای) جلوتر از 1.1020 (SMA 100) و 1.1040 (فیبوناچی اصلاحی 50% ) تشکیل شده است.

تقویم اقتصادی امروز – بررسی فاندامنتال

تقویم اقتصادی امروز - 2 فروردین

EUR/USD پس از بسته شدن اولین روز هفته در محدوده منفی، در اوایل سه‌شنبه به زیر 1.1000 سقوط کرد. چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت نشان می دهد که این جفت به احتمال زیاد به افزایش افت خود ادامه خواهد داد. این رویکرد امروز تحلیل تکنیکال EUR/USD است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) روز دوشنبه اذعان کرد که سیاست‌های پولی آنها در آینده قابل پیش‌بینی با فدرال رزرو هماهنگ نخواهد بود. او در یک کنفرانس مالی به نقل از رویترز گفت: «دو اقتصاد اروپا و امریکا حتی قبل از جنگ در اوکراین در موقعیت متفاوتی در چرخه اقتصادی قرار داشت. به دلایل جغرافیایی، اروپا بسیار بیشتر از ایالات متحده در معرض جنگ است.» لاگارد قرار است دوباره در ساعت 13:15 به وقت گرینویچ روز سه شنبه سخنرانی کند.

از سوی دیگر، اظهارات Hawkish مقامات فدرال رزرو باعث افزایش بازدهی USD شد و به دلار اجازه داد تا به قدرت خود در برابر همتایان خود ادامه دهد. شاخص دلار آمریکا در این هفته 0.7 درصد افزایش یافته است و بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در قوی ترین سطح خود از ماه می 2019 بالای 2.3 درصد است.

در همین حال، جو محتاطانه بازار در بحبوحه عدم پیشرفت در مذاکرات روسیه و اوکراین، وزن بیشتری را بر دوش EUR (یورو)، وارد می کند.

بنا بر گزارش ها، پس از نشست روز دوشنبه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر تحریم یا عدم تحریم نفت روسیه اختلاف نظر داشتند. در اواخر هفته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در بروکسل خواهد بود تا با 30 عضو ناتو، اتحادیه اروپا و G7 درباره تحریم‌های اضافی علیه روسیه گفتگو کند.

تقویم اقتصادی در روز سه‌شنبه هیچ گونه رویداد و داده‌ای با تاثیر بالا را نخواهد داشت. چشم انداز فاندامنتال به نفع دلار در برابر یورو در کوتاه مدت به دلیل واگرایی سیاست بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو و در معرض قرار گرفتن اقتصاد اروپا در درگیری روسیه و اوکراین است.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید