تحلیل بنیادی یورو: نوسان EUR/USD در سطح 1.1000

نمودار قیمت روزانه یورو/دلار - 25 مارس 2022
  • EUR/USD – شکست تایید شده در سطح 1.1000 باعث ایجاد یک روند تا 1.0800 می شود.
  • داده های تورم این هفته ممکن است فشار زیادی بر بانک مرکزی اروپا وارد کند.

افزایش لفاظی های Hawkish فدرال رزرو، و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، همچنان فشاری نزولی بر EUR/USD وارد میکند ولی این جفت ارز هنوز به سطح 1.1000 چسبیده است. نوسانات کوچک صعودی با حمله فروشندگان مواجه می شود، در حالی که هر نزولی به زیر 1.1000 باعث می شود خریداران دوباره ظاهر شوند تا این جفت را ثابت نگه دارند. این که آیا نیروهای بزرگتری برای حفظ یورو/دلار آمریکا وجود دارد، به زودی مشخص خواهد شد.

بخوانید: نحوه ورود به دنیای فارکس – ثبت نام در فارکس چگونه است

به دلیل افزایش اختلاف بازدهی بین USTS و Bunds، احتمالا حرکت‌های نزولی شتاب می‌گیرد و پایین‌ترین سطح دو سال اخیر یعنی 1.0800را در معرض خطر قرار می‌دهد. انتظار می رود فدرال رزرو امسال به طور کامل نرخ بهره را 150 واحد دیگر افزایش دهد و شروع به کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری خود کند، در حالی که اگر چشم انداز رشد آنها اجازه دهد، بانک مرکزی اروپا ممکن است در پایان سال 2022 نرخ ها را تا حدی بالاتر برساند. تفاوت بازدهی بین UST 10 ساله و Bund در حال حاضر +190 واحد پایه به نفع دلار آمریکا است.

تحلیل فاندامنتال یورو مارچ

آخرین داده‌های تورمی منطقه یورو هفته آینده منتشر می‌شود و انتظار می‌رود فشارهای قیمتی همچنان در سراسر اروپا افزایش یابد. با توجه به اینکه بانک مرکزی اروپا در حال حاضر به دلیل ترس از ایجاد اختلال در رشد اقتصادی ، قادر به تشدید سیاست های پولی نیست، این به اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا واگذار می شود که سعی کنند ارزش یورو را بالاتر ببرند. اگر تورم بیشتر شود، بعید است که اینکار اثر میان مدت یا بلندمدت داشته باشد. انتظار می رود تورم کل آلمان در هفته آینده از 5.1 درصد در فوریه به 6.1 درصد افزایش یابد، سطحی که آخرین بار در اوایل دهه 1990 مشاهده شده است.

نمودار قیمت روزانه یورو/دلار – 25 مارس 2022

نمودار قیمت روزانه یورو/دلار - 25 مارس 2022

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 62.12 درصد معامله‌گران دارای پوزیشن لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به شورت 1.64 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 1.95 درصد بیشتر از دیروز و 18.00 درصد بیشتر از هفته گذشته است، در حالی که این تعداد نت-شورت معامله گران 1.89 درصد کمتر از دیروز و 0.71 درصد کمتر از هفته گذشته است.

بخوانید: اصطلاحات فارکس – مهمترین اصطلاحات فارکس که هر معامله گری باید بداند

علارقم این واقعیت که معامله‌گران دارای نت لانگ هستند ولی تحلیل فاندامنتال نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

بخوانید: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید