پیش بینی هفتگی فارکس | کدام جفت ارزها را معامله کنیم

پیش بینی فارکس - تحلیل هفتگی فارکسپیش بینی فارکس در هفته پیش رو

هفته گذشته شاهد یک تغییر بسیار قوی در بازار فارکس بودیم، به طوری که دلار آمریکا به شدت فروریخت و بازارهای سهام به شدت افزایش یافتند، زیرا داده های تورم ایالات متحده در نهایت شروع به کاهش معنی داری کردند.

تفاوت بین موفقیت و شکست در معاملات فارکس / CFD به احتمال زیاد بیشتر به این بستگی دارد که کدام دارایی را برای معامله در هر هفته و در کدام جهت انتخاب می کنید، و نه به روش های دقیقی که ممکن است برای تعیین ورودی و خروجی تجارت استفاده کنید.

بنابراین، قبل از شروع هفته، بهتر است که به تصویر کلی از آنچه در بازار در حال اتفاق است نگاهی بیندازیم تا ببینیم که چگونه این تحولات تحت تأثیر عوامل کلان، عوامل فنی و جو بازار قرار دارند. در حال حاضر برخی از روندهای کوتاه مدت قوی در بازار وجود دارد که ممکن است بتوان به طور سودآوری از آنها بهره برداری کرد. بنابراین تحلیل هفتگی فارکس ما را در اینجا بخوانید:

تحلیل فاندامنتال و احساسات بازار

بهترین معاملات هفته گذشته احتمالاً معاملات کوتاه مدت CAD و NZD بودند. اما این هفته کدام بازارها را برای خرید و فروش انتخاب کنیم؟

اخبار فارکس در حال حاضر تحت تأثیر کاهش شدیدتر از حد انتظار هفته گذشته در داده های تورم ایالات متحده است که شاهد کاهش CPI سالانه از 8.2٪ به 7.7٪ بود، در حالی که به طور گسترده انتظار می رفت که تنها 8.0٪ یا 7.9٪ کاهش یابد. این داده‌های اقتصادی کلیدی است که بازارها در ماه‌های اخیر دنبال کرده‌اند، زیرا تورم به‌طور تاریخی بانک‌های مرکزی را مجبور به افزایش شدید نرخ‌ها کرده است، که دلار آمریکا را بسیار بالاتر و بازارهای سهام را به شدت پایین می‌آورد. تحلیلگران منتظر پایان این حرکت بوده‌اند، که منطقاً زمانی رخ می‌دهد که تورم در اقتصادهای بزرگ شروع به کاهش کند و نشان دهد که به نظر می‌رسد سیاست‌های پولی سخت‌تر تحمیل‌شده توسط بانک‌های مرکزی کارساز است. این به نوبه خود این امید را ایجاد می کند که بانک های مرکزی می توانند به کاهش انقباضات بپردازند، به خصوص فدرال رزرو در ایالات متحده، که تاثیر بیشتری را در بازارهای سهام و بازار فارکس ایجاد می کند.

این پیشرفت باعث حرکت قدرتمندی در بازار فارکس در چند روز گذشته شد، به طوری که دلار آمریکا به شدت بفروش رفت و سایر ارزها در برابر آن سود چشمگیری داشتند. برای مثال، جفت ارز USD/JPY بیش از 5 درصد کاهش یافت، در حالی که جفت ارز EUR/USD تنها کسری کمتر از 4 درصد افزایش یافت. سهام و کالاها نیز با افزایش بیش از 6.5 درصدی شاخص S&P 500 در طول هفته، رشد چشمگیری داشتند. با این حال، برخی از موسسات سیگنال می‌دهند که این افزایش‌ها بیش از حد سرخوشانه هستند، بنابراین ممکن است برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا نکنند و از نظر تکنیکال، به شدت مخالف روند هستند.

در دیگر اخبار مهم از ایالات متحده، در حالی که به نظر می رسد حزب جمهوری خواه به احتمال زیاد کنترل مجلس نمایندگان را با شمارش آرای هفته گذشته بازپس بگیرد، مشخص شده است که آنها نتوانسته اند کنترل مجلس سنا را در دست بگیرند. این یک تقویت کننده برای موفقیت احتمالی دستور کار رئیس جمهور بایدن برای باقیمانده دوره او است.

بریتانیا داده های تولید ناخالص داخلی را منتشر کرد که نشان دهنده کاهش بدتر از حد انتظار ماه به ماه 0.6٪ بود (کاهش تنها 0.4٪ پیش بینی می شد). با این حال، این تأثیر چندانی بر پوند انگلیس که به اندازه یورو عملکرد قوی دارد، نداشته است. این آخر هفته شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه دولت بریتانیا قصد دارد 35 میلیارد پوند کاهش هزینه های عمومی و 20 میلیارد پوند افزایش مالیات را اعلام کند. بسیار محتمل است که بریتانیا تا آغاز سال 2023 دچار رکود فنی شود.

آخرین اطلاعات مهم منتشر شده در هفته گذشته، احساسات مصرف کننده اولیه UoM ایالات متحده بود که کمتر از حد انتظار بود.

بازار فارکس در هفته گذشته بیشترین قدرت را در ین ژاپن مشاهده کرد، که این امر باعث تسکین نهایی بانک مرکزی ژاپن شد که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در تلاش برای مبارزه با ضعف بیش از حد ین بود. ضعیف ترین ارز به وضوح دلار آمریکا بود.

نرخ ابتلا به ویروس کرونا در جهان هفته گذشته کاهش یافت و روندی که از 4 ماه پیش آغاز شد ادامه یافت. تعداد خام از پایان موج اول در تابستان 2021 تا این حد پایین نبوده است. تنها رشد قابل توجه موارد جدید تأیید شده کروناویروس در حال حاضر در چین و ژاپن اتفاق می افتد.

هفته پیش رو: 14 نوامبر تا 18 نوامبر 2022

بازارها در هفته آینده احتمالا شاهد سطح پایین تری از نوسانات خواهند بود، زیرا اگرچه چندین انتشار داده های اصلی برنامه ریزی شده است، اما تاثیر هیچ یک از آنها احتمالاً به تاثیر داده های تورم هفته گذشته ایالات متحده نزدیک نخواهد رسید. به نقل از دیلی فارکس، رویدادهای مهم تقویم اقتصادی فارکس در هفته آینده عبارت است از:

  • داده های CPI (تورم) بریتانیا
  • داده های CPI (تورم) کانادا
  • داده های PPI ایالات متحده
  • داده های خرده فروشی ایالات متحده
  • صورتجلسه سیاست پولی استرالیا
  • داده های بیکاری بریتانیا
  • شاخص تولید فیلی فدرال آمریکا
  • شاخص تولید ایالات متحده Empire State
  • شاخص قیمت دستمزد استرالیا
  • جلسات گزارش سیاست پولی بریتانیا
  • داده های بیکاری استرالیا

تحلیل تکنیکال

شاخص دلار آمریکا DXY

نمودار قیمت هفتگی زیر نشان می دهد که شاخص دلار آمریکا یک کندل نزولی بسیار قوی را ثبت کرده است که درست روی پایین ترین حد خود بسته شده است. اندازه سقوط هفتگی بزرگترین کاهشی بود که در چندین سال گذشته در دلار آمریکا مشاهده شده است. قیمت به راحتی از دو سطح حمایت قبلی عبور کرد که اکنون در صورت رسیدن به آن به عنوان مقاومت عمل می کنند.

روند صعودی بلندمدت دلار آمریکا با مشکل جدی مواجه است و ممکن است به پایان رسیده باشد زیرا در نهایت شاهد کاهش شدید اعداد تورمی هستیم که نشان می دهد فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره تحت فشار زیادی قرار نخواهد گرفت. این امر منطقاً ارزش کمتری را برای دلار آمریکا به همراه خواهد داشت، اما ارزش سهام، کالاها و سایر دارایی‌های پرریسک را افزایش می‌دهد.

ممکن است قبل از کاهش بیشتر قیمت، شاهد یک اصلاح صعودی کوتاه مدت در دلار باشیم، زیرا جفت ارزهای اصلی دلار آمریکا به منطقه ای رسیده اند که احتمالاً حمایت قوی از دلار آمریکا خواهند کرد، و در مقابل این وضعیت غیرعادی، دلار آمریکا را خریداری می کند. به نظر می رسد که حرکت کوتاه مدت قوی و اساساً بسیار خطرناک باشد.

بهترین معاملات در هفته آینده احتمالاً دوری از دلار آمریکا خواهد بود.

DXY - 1w
نمودار هفتگی شاخص دلار امریکا

USD/JPY

هفته گذشته جفت ارز USD/JPY یک کندل نزولی فوق‌العاده بزرگ را ثبت کرد که پس از عبور آسان از چندین سطح حمایت قبلی، بسیار نزدیک به پایین‌ترین حد خود بسته شد. این جفت ارز برخلاف میل بانک ژاپن که اخیراً برای پایین آوردن قیمت مداخله کرده بود، بیش از حد افزایش یافته بود. همه این عوامل به کاهش غیرعادی شدید قیمت که اخیراً شاهد آن بودیم کمک کردند.

حرکت نزولی بسیار قوی در اینجا وجود دارد، بنابراین کاملاً محتمل به نظر می رسد که قیمت در هفته آینده به نزدیکترین سطح حمایت در 137.04 ین برسد.

نمودار هفتگی USD/JPY
نمودار هفتگی USD/JPY

EUR/USD

هفته گذشته جفت ارز EUR/USD یک کندل صعودی فوق‌العاده بزرگ را ثبت کرد که نزدیک به بالاترین محدوده هفتگی بسته شد.

روند بلندمدت شدیدا صعودی دلار آمریکا اکنون به احتمال زیاد به پایان رسیده است و یورو در کوتاه مدت قدرت بالایی را نشان می دهد.

اگرچه قیمت نسبت به مدت‌ها قبل از هفته گذشته در بلندمدت اخیر در حال افزایش بود، اما تورم پایین‌تر از حد انتظار دلار آمریکا باعث سقوط شدید دلار شد که به شدت در این جفت ارز احساس شد.

اگرچه به نظر می رسد در اینجا حرکت صعودی کوتاه مدت بسیار قوی وجود دارد، گاوها باید به خاطر داشته باشند که این جفت ارز دوست دارد اصلاحاتی را حتی در روندهای قوی انجام دهد و قیمت در هفته گذشته در سطح مقاومتی قوی به پایان رسید. 1.0355 دلار، بنابراین احتمال افزایش بیشتر قیمت در کوتاه مدت وجود ندارد.

نمودار هفتگی EUR/USD
نمودار هفتگی EUR/USD

طلا (XAU/USD)

هفته گذشته شاهد افزایش شدید نرخ XAU/USD بودیم و یک شمعدان صعودی بزرگ را ثبت کرد که درست در اوج خود بسته شد. این امر ناشی از سقوط غیرمعمول قوی دلار آمریکا بود که به دلیل آمار تورم در ایالات متحده بود.

علیرغم شهرت طلا به عنوان یک دارایی امن، طلا از لحاظ تاریخی همبستگی مثبتی با بازار سهام ایالات متحده دارد، بنابراین جای تعجب نیست که طلا همزمان با سهام سودآور باشد.

ما شاهد حرکت صعودی کوتاه مدت در اینجا هستیم، و چیزی که قیمت طلا را به ویژه برای معامله گران در روزهای آینده جالب می کند این است که برخلاف اکثر جفت های اصلی فارکس، قیمت قبل از رسیدن به منطقه ای با مقاومت کلیدی راه دیگری برای افزایش دارد.

این احتمال وجود دارد که قیمت در روزهای آینده به افزایش خود ادامه دهد و حداقل به نزدیکترین سطح مقاومت در 1809 دلار برسد.

نمودار هفتگی XAU/USD
نمودار هفتگی XAU/USD

نتیجه گیری

ما بهترین فرصت‌ها را در بازارهای مالی این هفته به احتمال زیاد انجام معاملات شورت روی USD/JPY با هدف 137.04 ین و لانگ XAU/USD با هدف 1809 دلار می‌دانیم.

برای معامله تحلیل هفتگی فارکس آماده هستید؟ ما بهترین بروکرهای معاملات فارکس در این صنعت را برای شما فهرست کرده ایم.


پیش بینی هفتگی فارکس | کدام جفت ارزها را معامله کنیم


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید