تحلیل جفت ارز EUR/USD در 14 مارس 2022

تحلیل جفت ارز EUR/USD در 14 مارس

در معاملات 7 تا 11 مارس، جفت ارز اصلی بازار فارکس EUR/USD ، نوسانات زیادی را تجربه کرد. با این حال، خرس ها حرف آخر را در مورد EUR/USD می زنند. همه اینها را در نمودارهای یورو/دلار خواهیم دید، اما در حال حاضر، اجازه دهید به رویدادهای مهم گذشته بازگردیم، رویدادهای مشابهی را که در این هفته انتظار می‌رود بررسی کنیم و همچنین به طور خلاصه به موضوع سیاست پولی بپردازیم.

رویداد اصلی پنج روز گذشته نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) بود. حداقل با توجه به نشانه آن، این رویداد مورد انتظارترین رویداد در بین معامله گران بود.  بانک مرکزی اروپا  با اظهارنظرهای «Hawkish» درخشید. عامل تاثیرگذار دوم در بازار عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین است که زنجیره تأمین از قبل مختل شده از طریق ویروس کرونا را پیچیده تر کرد.

اگر به جلسه هفته گذشته بانک مرکزی اروپا بازگردیم، می توان با خیال راحت آن را به مقوله به اصطلاح “گذر” نسبت داد. چنین جلساتی شامل جلساتی است که تغییرات ملموس و واقعی در سیاست پولی را به همراه ندارد و خوراک جدیدی برای فکر در اختیار فعالان بازار قرار نمی دهد. بله، ما شنیدیم و می دانستیم که بانک مرکزی اروپا به تدریج برنامه quantitative easing (QE) خود را کاهش خواهد داد، اما این برای غلبه بر تورم بیش از حد بالا در منطقه یورو کافی نیست.

مرتبط: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

تنها راه مبارزه با تورمی که سر به فلک کشیده است، افزایش نرخ بهره است و بانک مرکزی اروپا در مورد این موثرترین گزینه عجله ای ندارد و انتظار دارد که خود تورم در نهایت به سطح هدف تنظیم شده 2 درصدی کاهش یابد. در این راستا، تفاوت قابل توجهی در سیاست پولی بین بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو وجود دارد.

بخش های تحلیلی بانک های بزرگ انتظار دارند که فدرال رزرو است نرخ بازپرداخت را از 4 تا 6 برابر در سال جاری افزایش دهد. پس بیایید ببینیم عصر چهارشنبه چه اتفاقی خواهد افتاد. چهارشنبه نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو جمع بندی می شود و تصمیم گیری در مورد نرخ بهره گرفته می شود و کمی بعد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد. بازار انتظار دارد که در جلسه آتی فدرال رزرو تصمیمی برای افزایش ۲۵ واحد پایه نرخ بهره گرفته شود و جروم پاول اقدامات بعدی خود را در این راستا نشان دهد. تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و به دنبال آن اظهارنظر رئیس آن، مهمترین و مورد انتظارترین رویداد این هفته خواهد بود.

حالا بیایید با بررسی معاملات هفته قبل روی نمودار کندل استیک ببینیم که معاملات EUR/USD چگونه به پایان رسید.

نمودار هفتگی EUR/USD

تحلیل جفت ارز EUR/USD در 14 مارس

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، این جفت ارز نوسانات زیادی را در طی هفته تجربه کرد. همانطور که سایه‌های نسبتاً بلند بالایی در آخرین شمع ها نمایش می‌دهند. در عین حال، دو روز مانده به پایان معاملات هفتگی، گاوهای یورو برتری غیرقابل انکاری نسبت به حریفان خود داشتند، اما در دو روز گذشته بود که توانستند آن را از دست بدهند و هفته با برتری جزئی خرس ها به پایان رسید. همچنین شایان ذکر است که سایه بالایی شمع کمی بلندتر از سایه زیر آن است که به نفع معامله گران نزولی نیز می باشد.

مرتبط: آموزش تصویری و رایگان تحلیل تکنیکال

با این حال، اعتقاد بر این است که رویدادهای مرتبط با نشست فدرال رزرو به بازار کمک می کند تا در مورد جهت بیشتر یورو / دلار تصمیم بگیرد. و با توجه به احتمال بالای افزایش نرخ و متعاقب آن سیگنال‌های “Hawkish” رئیس فدرال رزرو، به راحتی می توان حدس زد که بیشترین انتظار برای EUR/USD ادامه سناریوی نزولی خواهد بود.

نمودار روزانه

نمودار روزانه تحلیل جفت ارز EUR/USD

اینجاست که به وضوح مشاهده می شود که پس از رشد سریع و تا حد زیادی غیرمنتظره این جفت ارز، که در رزو 9 مارس نشان داده شد، همه چیز در دو روز بعدی به حالت عادی بازگشت. خرس های یورو این قدرت را پیدا کردند که دوباره کنترل معاملات را در دست بگیرند و قیمت را نه تنها زیر خط قرمز Tenken اندیکاتور ایچیموکو، بلکه دوباره به زیر سطح مقاومت به ظاهر شکسته شده در  1.0958 برگرداند.

با چنین تصویر تکنیکالی، با توجه به افزایش بیش از حد احتمالی در نرخ بهره فدرال رزرو، کاملا طبیعی است که توصیه معاملاتی اصلی “فروش” یا شورت در نظر گرفته شود، که بهتر است پس از بازگشت اصلاحی جزئی و کوتاه مدت یورو/دلار آمریکا به سمت بالا در نظر گرفته شود.  به نظر شخصی من، از نظر فنی، بهتر است پس از اینکه جفت به منطقه قیمت 1.0975-1.1000 رسید، برای فروش EUR/USD آماده شوید. در مقاله فردای یورو/دلار که بازه های زمانی کمتری در نظر گرفته می شود، سعی می کنیم نقاط ورود به بازار را با جزئیات بیشتر و دقیق تر مشخص کنیم.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده اصلی آن است و ممکن است منعکس کننده نظرات تجارت آفرین نباشد. 

منبع

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید