چگونه تکنولوژی و خلاقیت، به کارآفرینان کمک می کند تا یک استارت آپ موفق را ایجاد کنند

چگونه تکنولوژی و خلاقیت، به کارآفرینان کمک می کند تا یک استارت آپ موفق را ایجاد کنند

ظهور انقلاب دیجیتالی اواخر دهه 1950، آغازگر عرصه جدیدی از تکنولوژی های مدرن بود، چیزی که در نتیجۀ تغییرات و خلاقیت های مداوم بوجود آمد. جهان شاهد بود که این شگفتی تازه یافت شده، چه تعداد فرصت های جدید برای آن به ارمغان آورد، و بنابراین، فرآیند بهره برداری و توسعه تکنولوژی های جدید به منظور دستیابی به قدرت بیشتر و کمک به توسعه بخش های متفاوت صنعتی و غیره، آغاز شد.

قدرت و وسعت تکنولوژی زمانی بیشتر مشاهده شد، که وارد عرصه تجارت شد و در دسترس مالکان و صاحبان کسب و کارهای مختلف قرار گرفت، و آنها شاهد رشد و امکاناتی بودند که تکنولوژی برای کسب و کارشان به ارمغان آورده بود. خیلی زود، امتیاز داشتن تکنولوژی بیشتر در مقایسه با دیگر رقبا، به اصل موفقیت کسب و کار در بازار، در شکل ها و اندازه های مختلف بدل شد. بعد از آن، توسعه و پیشرفت تکنولوژی، به یکی از عوامل اصلی و عمده در گسترش و موفقیت خیلی از سرمایه گذاری های تجاری تبدیل شد.

امروزه، استارتاپ های زیادی وجود دارند که با استفاده از تکنولوژی های جدید و مبتکرانه ظهور کرده و با استفاده از همین تکنولوژی ها نیز خود را وقف پیشرفت و رشد بیشتر کرده اند. با تحقیقات گسترده در بازار، خیلی از کارآفرینان می توانند به دقت به گرایش  کنونی جامعه اشاره کنند، چیزی که می تواند به توسعه تکنولوژی هم برای مشتری و هم برای کسب و کارها کمک کند.

ایجاد یک کسب و کار از ابتدا، می تواند یک کار خسته کننده و دلهره آور باشد، چرا که خطرات زیادی داشته و ضمانت کمی نیز برای موفقیت وجود دارد. حدود 25 درصد از استارتاپ ها، در اولین سال های کسب و کار خود ناموفق شده اند، و این شکست به دلایل مختلف بوده، از جمله نداشتن تجربه و یا مهارت های حسابداری نامناسب. بنابراین، تجربه صنایع متقدم و همینطور دانش، می تواند به کارآفرینان کمک کند تا کسب و کار خود را با برنامه ریزی مناسب و طراحی کافی، ایجاد کنند.

جهان مدرن به واسطه ایده های خلاقانه و تکنولوژی های جدید شناخته می شود، امّا خلاقیت به تنهایی نمی تواند موفقیت را تسهیل کند. افراد خلاق به شروع قدرتمندی نیاز دارند که بتوانند ایده های خود را بیشتر کرده و راه های بهتر و جدیدتری را کشف کنند. به طور مشابه، استارتاپ ها نیز به بودجه اولیه نیاز دارند، چیزی که بتوانند تا زمان درآمد زایی از کار خود، از آن استفاده کرده و در واقع کسب و کار خود را با آن راه اندازی کنند.

سرمایه گذاران به دنبال تجارت آفرینان پویا هستند و می خواهند که صرفاً در بهترین محصول سرمایه گذاری کنند. داشتن یک ایده عالی و توانایی متقاعد کردن، می تواند به استارتاپ ها کمک کند تا به سرمایه گذاران برسند؛ یعنی به کسانی که برای توسعه اهداف تجاری کمک میکنند.

با وجود تعداد زیاد استارتاپ های فناوری و تکنولوژی در حال ظهور، سرمایه گذاران و شرکت های مشارکتی تنها می توانند بودجه های خیلی زیاد را اداره کنند، درست همانطور که کسب و کار خودشان را مدیریت می کنند. برای تسهیل این نوع کمک های پولی برای سرمایه گذارهای تجاری نوپا، شکل های متفاوتی از بودجه در دسترس است، به خصوص برای این هدف. کارآفرینان می توانند بودجه استارتاپ های خود را از طریق منابع متفاوتی تأمین کنند، برای مثال سرمایه گذاران angel یا فرشته، که افراد معروف و ثروتمندی هستند که بودجه مناسب برای استارتاپ های تجاری را فراهم می کنند؛ یا crowdfunding یا تأمین کنندگان جمعی مالی، که از طریق مشارکت تعداد زیادی از مردم در یک پلتفرم منفرد، معمولاً اینترنت، برای هر نوع سرمایه گذاری پول جمع آوری می کنند.

استارتاپ های فناوری و تکنولوژی می توانند با کمک اینترنت یا شبکه جهانی وب نیز به مشتریان بالقوه خود برسند. حضور آنلاین می تواند تأثیر زیادی در رسیدن به بنگاه های کارآفرینی داشته باشد و به تسریع رشد آنها نیز کمک کند. تکنولوژی به دلیل ترجیحات متغیر مصرف کننده، به طور مداوم با تغییر زمان، تکامل می یابد، و در این بین، استارتاپ ها به آهستگی به یک نمونه عالی از نمایش و ترویج دقیق آن بدل می شوند.

در حال حاضر استارتاپ ها به بهترین روش برای پیشرفت بیشتر تکنولوژی تبدیل شده اند، چرا که با نوآوری های مداوم و برنامه ریزی های خیلی دقیق، اداره می شوند. ساختن یک استارتاپ، به جانفشانی های خیلی زیاد و کار سخت نیاز دارد، چرا که ایجاد یک سرمایه گذاری جدید از ابتدا، تا زمان تکمیل، می تواند خسته کننده باشد. به استارتاپ ها این شانس داده شده است که سرزمین های ناشناخته را کشف کرده و چیزی ایجاد کنند که می تواند در آینده هر فرد از اهمیت زیادی قائل باشد.

هر روزه صدها استارتاپ تکنولوژی و فناوری ظاهر می شود که یا به دلیل جاه طلبی های شخصی است، و یا شیفتگی واقعی به کشف سرمایه گذاری های جدید با کمک تکنولوژی های مدرن. تجارت دیگر بیش از این صرفاً خرید و فروش کالاها یا سرویس های خوب نیست، بلکه چگونگی استفاده از تکنولوژی برای کمک و گسترش این سرویس هاست. مردم امروز می توانند از طریق اینترنت به هر سرویسی که دوست دارند دسترسی داشته باشند، خیلی از کسب و کارهایی که به عنوان استارتاپ شروع کرده اند، بعد از بدست آوردن مشتری، آن هم بیشتر از طریق حضور آنلاین، به موفقیت رسیده اند.

با وجود پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی در زمام امور، کارآفرینان مدرن دیگر نگران موفقیت کم یا شکست خوردن نیستند، چرا که بیشتر آنها نیاز به ساعت یا زمان را درک کرده اند؛ یعنی تکنولوژی و دانش مربوط به آن، به این ترتیب آنها همانطور که ماژول کاری بهتری ایجاد می کنند، می توانند مهارت هایشان را نیز بیشتر کنند.

در خلال این سال ها، تعداد استارتاپ ها، یا بنگاه های کارآفرینی که ظهور کرده اند، بیشتر شده است. علی رغم وجود ریسک، خیلی از آنها در شرایطی نامطلوب خبره شده اند و اغلب از طریق نوآوری در تکنولوژی های مدرن، رشد کرده اند. بنابراین می توان با خیال راحت فرض کرد که استارتاپ ها اینجا هستند که بمانند و می توانند به فرآیند مداوم خلاقیت و توسعه در تکنولوژی کمک کنند.

 


چگونه تکنولوژی و خلاقیت، به کارآفرینان کمک می کند تا یک استارت آپ موفق را ایجاد کنند


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید