راز موفقیت چیست ؟ تجارت و زندگی

راز موفقیت چیست ؟ تجارت و زندگی

این سئوالی است که ممکن است برای خیلی ها پیش بیاید «راز موفقیت چیست ؟». برای پاسخ باید به شما بگوییم که یک خبر خوب برای شما داریم و یک خبر بد. خبر خوب این است که رازهایی برای موفقیت وجود دارد که با انجام آنها می توانید به اهداف مالی و غیر مالی خود برسید. خبر بد این است که تقریبا همه افراد این رازها را می دانند ولی کمتر کسی حاضر به پیمودن این راهها است.

حالا می خواهیم با شما رازهای موفقیت را در میان بگذاریم و امیدواریم که شما از جمله افرادی باشید که حاضر به انجام آنها باشید.

راز موفقیت چیست ؟

1 – از محل امن خود خارج شوید. من به شما اطمینان خاطر می دهم که هیچ اتفاق جدیدی در محل امن شما رخ نخواهد داد. گاهی شنیده می شود که افراد می گویند : من نگران امنیت خود هستم. پاسخ من به آنها این است که امنیت فقط برای مرده ها وجود دارد.

2 – هرگز تسلیم نشوید. یکی از مهمترین رازهای موفقیت این است که تسلیم ناملایمتی ها نشوید. اگر می بینید که طرح تان خوب پیش نمی رود به این معنی نیست که به هدفتان نخواهید رسید، بلکه به این معنی است که برای رسیدن به هدف نیازمند امتحان مسیرهای تازه ای هستید. اگر آسان بود همه می توانستند این کار را انجام دهند و آن زمان شما هیچ شانسی برای موفقیت نداشتید.

3 – زمانیکه می خواهید رها کنید، از همیشه به هدف نزدیک تر هستید. یک ضرب المثل چینی می گوید که من فقط عاشق هستم و مطمئنم که مسیرم درست است. از این ضرب المثل برای زمانیکه می خواهید رها کنید استفاده کنید و باور کنید که راه درستی را انتخاب کرده اید.

4 – در مورد چیزهایی که نگرانتان می کنند باید بگویم که نه تنها بدترین اتفاقاتی که ممکن است رخ دهند را بپذیرید بلکه این نقاط را معیارهایی برای سنجش بدترین اتفاقات در نظر بگیرید. خیلی کم اتفاق می افتد که بدترین اتفاقات به بدی آنچیزی باشد که شما درباره اش قبلا فکر کردید. شما هرگز از بین نخواهید رفت و همیشه می توانید ادامه دهید.

5 – تمام تمرکز خود را برروی هدف خود بگذارید. مهم نیست که چقدر شرایط سخت است، اگر به خیلی دور نگاه نکنید، می توانید از پس آن بر بیایید. تمرکز خود را در زمان حال بگذارید. شما می توانید هر روز از پس یک مشکل بربیایید.

6 – همیشه به سمت جلو حرکت کنید. هرگز از سرمایه گذاری دست برندارید. هرگز از بهتر کردن خود غافل نشوید. هرگز از انجام کاری جدید منصرف نشوید. درست لحظه ای که رشد شرکت خود را متوقف کنید ، شروع به مردن می کند. هدف خود را هر لحظه  و هر روز به آرامی بزرگتر کنید. پیشرفت های کوچک روزانه، سرانجام نتیجه عظیمی خواهند داشت.

7 – سریع تصمیم بگیرید. این گفته را برای موفقیت فراموش نکنید که : شروع و انجام یک برنامه خوب امروز، بهتر از شروع برنامه عالی فرداست.

8 – همه چیز را اندازه گیری کنید. اگر می خواهید بدانید که راز موفقیت چیست این نکته را باید در ذهن داشته باشید. هر چیزی که اندازه گیری و رصد شود، بهبود پیدا می کند.

9 – هرچیزی که مدیریت نشود از بین می رود. هر زمانکه می بینید چیزی در حال خراب شدن است ، اگر بهتر به آن نگاه کنید متوجه می شوید که مدتها بوده به آن توجهی نکرده اید. مشکلات با مدیریت شناسایی و نابود می شوند.

10 – حواستان به رقبا باشید و کارهایی که انجام می دهند را بررسی کنید. وقتیکه به رقبایتان نگاه می کنید متوجه می شوید که همه چیز آنگونه که از دور زیبا به نظر می رسد نیست. حتی اگر به کره زمین از دور نگاه کنید جایی آرام و ساکت به نظر می رسد.

11 – هرگز به کسی اجازه ندهید شما را به عقب براند. در جامعه ، در زمین بازی یا در هر جای دیگر شما به اندازه بقیه افراد حق دارید. یکی از رازهای موفقیت پیدا کردن راه به سمت جلو است.

12 – هرگز از زندگی توقع نداشته باشید که عادلانه رفتار کند. زندگی عادلانه نیست و شما باید خودتان حقتان را از آن بگیرید. پس وقت خود را با این موضوع که چرا دنیا عادلانه نیست تلف کنید و آن را بعنوان یک حقیقت بپذیرید.

13 – مشکلات خود را خودتان حل کنید. پس از آنکه راه حلی پیدا کردید، متوجه می شوید که مزیتی رقابتی نسبت به دیگران دارید. مدیر عامل شرکت سونی آقای ماسورا ایبوکا می گوید که : اگر دنباله روی دیگران باشید، هرگز در تجارت ، تکنولوژی یا هر چیزی دیگر پیشرفت نمی کنید.

14 – خودتان را خیلی جدی نگیرید. راحت باشید و فراموش نکنید که حداقل نصف کارهایی که انجام دادید به خاطر شانستان بوده است. هیچکدام از ما آنقدر که فکر می کنیم کنترل همه چیز را در اختیار نداریم.

15 – همیشه دلیلی برای لبخند وجود دارد. آن را پیدا کنید. بدانید ما برای مدت زیادی اینجا نیستیم، پس از هر لحظه آن لذت ببرید و خود را مشغول اخبار و افزار منفی نکنید.

شاید حالا جواب به این سئوال که راز موفقیت چیست ساده باشد، اما آیا شما از جمله افراد نادری خواهید بود که این رازها را به ذهن بسپارد و آنها را انجام دهد. رازهای موفقیت آنقدر ساده هستند که اغلب افراد از انجام آنها غفلت می کنند.

مرتبط : 21 روش برای کسب ثروت و موفقیت

مرتبط : تفاوت بین ثروتمندان جهان و افراد متوسط


راز موفقیت چیست ؟ تجارت و زندگی


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید