چگونه مثبت باشیم – با این 8 روش مثبت فکر کنید

چگونه مثبت باشیم - با این 8 روش مثبت فکر کنید

احتمالاً این حقیقت را بارها و بارها شنیده اید که مثبت بودن و مثبت فکر کردن به چه اندازه مهم است و در میزان موفقیت شما تأثیر دارد. اما در دنیای امروزی چگونه مثبت باشیم؟

اگر به اخبار گوش دهید، اولین چیزی که میشنوید، خبری منفی در یک جای دنیاست. به محل کار خود که میروید همیشه یک همکار منفی آنجا هست که از رئیس پیش شما شکایت کند. وقتیکه به مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری گوش میدهید تنها کاری که باید انجام دهید این است که سر خود را به علامت تأسف از رهبران کشور خود تکان دهید.

این لیست همینطور ادامه و ادامه دارد. نکته اینجاست که بیشتر چیزی که در اطراف ما وجود دارد منفی است و این به جایی که در آن کاری میکنید و کشوری که در آن زندگی میکنید ندارد. با این وجود شما نباید به آنچیزی که در بیرون و اطراف شما اتفاق می افتد اجازه دهید تا تداخلی در آنچه در درون شما اتفاق می افتد بوجود آورد.

هر روز و هر لحظه مثبت بودن امری است که در درون شما اتفاق می افتد و این امر ناشی از تلاشی خود خواسته برای مثبت بودن حتی زمانیکه احساس خوبی ندارید میباشد. این نکته را در نظر داشته باشید که مثبت بودن، موفقیت و یا دستیابی شما به اهداف بزرگتان را گارانتی نمیکند، اما منفی بودن شکست و دست نیافتن به اهداف را برای شما به همراه خواهد آورد. بنابراین برای اینکه به خود کمک کنید سعی کنید خود را کمتر در معرض اتفاقات و اخبار منفی قرار دهید و در صورت قرار گرفتن در این شرایط از روشهای زیر برای مثبت ماندن استفاده کنید.

در اینجا به این سئوال پاسخ میدهیم که چگونه مثبت باشیم ؟

1- مثبت بودن را انتخاب کنید

همه زندگی از انتخاب های ما ساخته شده است. به منظور اینکه به شدت موفق شوید مثبت بمانید و پتانسیل کامل خود را استفاده کنید و اولین قدم برای این کار گرفتن تصمیمی قاطع است. شما میتوانید به افراد بدبین و شکاک گوش دهید و به این نتیجه برسید که موفقیت امری غیرممکن است و یا اینکه میتوانید با ایمان و رویکرد مثبت خود همه چیز را ممکن دریابید.

2- با خود همانند یک قهرمان صحبت کنید

به جای اینکه به خود گوش دهید، با خود صحبت کنید. به جای اینکه به شکایات، شک ها، و ترس های خود گوش کنید با خود مثبت صحبت کنید و ذهن خود را با کلمات روحیه بخش و امیدوارکننده ای که شما را به سمت جلو هدایت میکند تغذیه کنید.

مرتبط : ۳ عادت که می بایست برای موفقیت دور انداخته شوند

3- با مکنده های انرژی محکم برخورد کنید

ارتباط همه چیز است. این را به یک اصل در زندگی خود تبدیل کنید که افراد منفی را هرگز تحمل نمیکنید. یک علامت روی ذهن بگذارید و بنویسید “ورود افراد منفی ممنوع”. گاندی در جایی میگوید “من به هیچ کسی اجازه نمیدهم که با پاهای کثیفش برروی ذهن من راه برود”

4- با اهدافتان زندگی کنید

هیچ چیزی به شما برای احساس زنده بودن و انگیزه داشتن به اندازه هدف داشتن و با هدف زندگی کردن کمک نمیکند. همیشه در نظر داشته باشید که چرا کاری را انجام میدهید. ما هرگز مسیرمان را به خاطر کارهایی که انجام میدهیم فراموش نمیکنیم. ما به خاطر فراموش کردن دلیل کارهایمان است که مسیرمان را فراموش میکنیم.

مرتبط: کتاب های مورد علاقه ثروتمندان – کتاب هایی که زندگی ثروتمندان را تغییر داد

5- باور خود را درباره شکست تغییر دهید

در خود این توانایی را ایجاد کنید که معنی شکست را دوباره تعریف نمائید. یاد بگیرید که چگونه از هر عقب ماندگی درسی بگیرید. دفعه بعدی که شکستی را تجربه کردید به خاطر داشته باشید که شما شکست نخورده اید بلکه در حال پیشرفت و بزرگتر شدن هستید.

6- لبخند بزنید و بیشتر بخندید

خیلی کار آسانی است، امّا اغلب ما قدرت آن را فراموش میکنیم. فقط لبخند بزنید و بیشتر بخندید زیرا آنها ضد افسردگی هستند.

7- از دنیای درون خود محافظت کنید

این نکته بسیار مهمی است که باید همیشه به خاطر داشته باشید، بدون در نظر گرفتن اینکه چه اتفاقات منفی ای در اطراف شما می افتد و یا اینکه در چه موقعیتی قرار دارید به آنها اجازه ندهید که میزان خوشنودی و مثبتی شما را به شما دیکته کنند. به خاطر داشته باشید که شرایط بیرون و اتفاقاتی که در اطرافتان میفتد هیچگونه قدرتی بر روی شما ندارند. شما دنیای خود را از داخل خود میسازید.

8- خونسرد باشید

آیا باز هم میپرسید که چگونه مثبت باشیم؟ میزان قابل توجهی از تفکرات منفی که باعث عقب نگه داشتن افراد میشود ناشی از نداشتن صبر و بردباری است. بزرگی، نیازمند صبر و استقامت بی اندازه پشت درهای بسته است. چیزی به عنوان موفقیت یک شبه وجود ندارد. چیزهای با ارزش نیاز به صرف زمان برای ساخته شدن دارند.


چگونه مثبت باشیم – با این 8 روش مثبت فکر کنید


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید