ارتباطات مانند ارز با ارزش می باشند

ارتباطات

چند بار شاهد این مسأله بوده اید که، وارد یک گردهمایی شده اید، افراد زیادی را ملاقات کرده اید، و سپس آنجا را ترک کرده و هرگز دوباره با آنها هم صحبت نشده اید؟ یا بعبارتی ارتباطلات را حفظ نکرده اید!

اغلب اوقات این اتفاق افتاده است، درست است؟ و علت این نبوده که شما از آنها خوشتان نیامده باشد و یا دیگر تمایلی به دیدنشان نداشته اید، بلکه شما آنقدر پرمشغله هستید که به سختی صبحانه ای که امروز صبح خورده اید را به یاد می آورید، چه برسد به تماس مجدد با افرادی که تنها در یک رویداد شبکه ای اخیر ملاقاتشان نموده باشید.

مرتبط: مزایای بازار فارکس – چرا باید در بازار فارکس معامله کنیم؟

این مسأله مایه تأسف است، زیرا که این مخاطبین جدید منبع بالقوه ای برای رونق کسب و کار آتی شما می باشند، در صورتی که شما به خود زحمت شروع به گسترش رابطه با آنها را بدهید.

با توصیه های برخی متخصصان ارتباط شبکه ای گمراه نشوید، تعداد مخاطبین ایجاد شده مهم نیست. مهم افرادی هستند که ارتباطات خود را با آنها ادامه می دهید. من به این گفته های قدیمی باور ندارم که “ارتباطات زیاد خیلی مهم است” یا “اطلاعات درباره همه چیز بسیار مهم است”. من معتقدم چیزی یا کسی که شما از آن مطلع هستید مهم نیست، بلکه مهم میزان شناخت شما از آنها می باشد. به بیانی دیگر میتوان گفت که این عمق ارتباط و یا دانش است که ارزشمند است نه عرض آنها.

تفاوت زیادی بین داشتن “مخاطب” و داشتن “ارتباط” وجود دارد. با افرادی که به تازگی ملاقات نموده اید ده بار تماس بگیرید. به آنها بگویید که در حال جمع بندی یک برنامه ی بازاریابی برای سال پیش رو می باشید و هر کمکی از جانب آنها را در شکل توصیه یا ارجاع افراد ارج می نهید.

بنابراین چطور پیش رفتید؟ حدس می زنم خیلی خوب نبوده است.

اکنون با ده نفر که می شناسید تماس گرفته و همان چیز را به آنها بگویید. قطعا که نتایج بهتری از این راه به دست می آید. چرا؟ زیرا اکنون شما با این افراد در ارتباط هستید، و بسته به میزان محکم بودن این ارتباط، بیشتر آنها از کمک به شما خوشحال خواهند شد. پس سئوال این است: چگونه می توانید ارتباطات با افراد را تا جایی عمق بخشید که مشتاق کمک به شما در آینده باشند؟ چهار گام سریع در اینجا وجود دارد که شما را در جهت حرکت در مسیر درست هدایت می کنند.

مرتبط: بهترین ابزار تحلیل تکنیکال بیت کوین و دیگر رمزارزها

1- شخصا با آنها تماس بگیرید

می دانم که این ایده شاید احمقانه به نظر برسد که شما خودتان شخصاً با همه تماس بگیرید، اما حقیقتاً با آنها صحبت نمایید. زمانی را برای ملاقات با تک تک آنها تعیین کنید. جهت فروش به آنها تلاش نکنید. این ملاقات را به منظور عمیق نموندن ارتباط و شروع یک ارتباط حرفه ای تعیین نمایید.

2- از دوستان گذشته خود استفاده نمایید

شخصاً با تمام افرادی که در گذشته به شما کمک نموده یا افرادی را به کسب و کار شما ارجاع داده اند تماس حاصل نمایید. با آنها احوالپرسی کنید. جهت اطلاع از فعالیت های کنونی آنها تلاش کنید. در نتیجه با برخی روش ها قادر به کمک به آنها خواهید بود.

3- در طول سال تماس خود را قطع نکنید

یک فهرست از تماس ها با 50 فرد که در طول سال مایل به در تماس بودن با آنها هستید را جمع آوری نمایید. هر کسی را که در 12 ماه گذشته افرادی را به کسب و کار شما ارجاع داده است، و همینطور سایر افراد بالقوه ای که اخیراً با آنها تماس داشته اید را در این لیست بگنجانید. برای تعطیلات بعد به آنها کارت بفرستید، از طریق رسانه های اجتماعی با آنها تماس بگیرید و به هر روش مورد علاقه ی آنها تماس خود را حفظ کنید.

4- ارتباطلات خود را حفظ نمایید

دو هفته بعد از ارسال کارتها به آنها، تماس گرفته و جویای اوضاع شوید. اگر آنها از مشتریان گذشته یا افرادی باشند که قبلاً با آنها صحبت کرده اید، اکنون زمان مناسبی برای درخواست جهت ارجاع افراد می باشد. اگر جزو افراد بالقوه باشند، شاید بتوانید قرار ملاقاتی تعیین نموده و ضمن خوردن قهوه درباره ی امکان اینکه برنامه های آنها شامل استفاده از خدمات شما باشد اطلاعاتی کسب کنید.

ارتباطات بخشی از سازه های توسعه ی سرمایه ی اجتماعی شما هستند. شما می بایستی به سرمایه گذاری در ارتباطات  در صورت انتظار برای برداشت نتیجه ادامه دهید. ارتباطات حقیقتاً جزو یکی از ارزهای قرن 21 به شمار می روند.


ارتباطات مانند ارز با ارزش می باشند


تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید