سه راهکار برای موفقیت در هر کاری

راهکار برای موفقیت

راهکار برای موفقیت :‌به نظر شما قدرتمندترین نیرو در دنیا چیست ؟ و اگر شما با این نیرو به دنیا آمده باشید و خود آن را در اختیار داشتید چه کار میکردید ؟ در واقع این نیرو به صورت رایگان در وجود شما نهادینه است و شما با آن متولد شده اید. ولی گاهی قدر آن دانسته نمیشود.

این قدرت چیست ؟ بگذارید راهنمایی کنم. وزنش کمتر 1.5 کیلوگرم است و از ابرکامپیوتری قدرتمندتر است. بله درست است نیرومندترین چیز در دنیا مغز شما است و اگر بهتر بگوئیم نیروی تفکر است. آیا تا حالا فکر کرده اید که شما با این نیرو تا امروز چه چیزهایی را تغییر داده اید.شما چیزهای متفاوتی از مدل مو گرفته تا رفتار و سرنوشت خود را با این نیرو دستخوش تغییر میکنید.

اما اگر فکر خود را تغییر ندهید محکوم خواهید بود که تا آخر عمر خود یک کار را مدام و مدام انجام دهید. شما با وجود اینکه از جنبه های فیزیکی و بیرونی تغییر داشته اید اما از درون تغییری نکرده اید. هیچ چیزی در دنیا قدرت رقابت با تفکر تغییر کرده را ندارد.

خانم اپرا وینفری میگوید “شما باید به زندگی خود توجه کنید و به زمزمه های خود گوش دهید. زندگی مدام در گوش شما زمزمه میکند. زندگی از زمانیکه از خواب بیدار میشوید در تمام تجربیات شما در حال صحبت کردن با شماست. گاهی در مورد خود زندگی با شما صحبت میکند و گاهی در مورد شرایط موجود.

زمزمه میکند و اگر شما به این زمزمه گوش ندهید صدای آن بلندتر میشود. اگر زمانیکه صدای آن بلندتر شده است شما گوش ندهید شروع به ضربه زدن به سر شما میکند همانند شن ریزه ای که بر روی سر شما تک تک میریزد. وقتیکه شروع به ضربه زدن به سر شما میکند به معنی این است که مشکلی وجود دارد و اگر شما به این مشکل توجه نکنید این شن ریزه ها تبدیل به آجر میشوند و این آجرها برروی سر شما فرود می آیند و در این زمان یعنی بحرانی وجود دارد. شما میتوانید هنوز هم به آجرهایی که بر سر شما فرود می آیند توجه نکنید تا آن را به یک فاجعه در زندگی خود تبدیل کنید تا تمام آجرهای خانه شما فرو ریزد.”

شما مجبور نیستید که چنین فردی باشید.

یک طرز فکر جدید به شما رویکردی تازه در مورد زندگی میدهد. شما با طرز فکری جدید از زاویه ای متفاوت به شرایط نگاه میکنید. شما متوجه میشوید که تمام مشکلاتی که وجود داشته اند و یا وجود دارند از طرز فکز شما ایجاد شده است و همچنین متوجه میشوید که اگر زندگی مشکلی را به شما تحمیل کرده باعث قدرتمندتر شدن شما شده است. مشکلات شما میتوانند به رقبای شما مربوط باشند. به موقعیتهایی که از طریق رقبا ممکن است برای شما پیدا شود نگاه کنید. سئوال نکنید که زندگی با شما چه کار کرده است، بپرسید زندگی برای شما چه کار کرده است؟ با تغییر رویکرد شما قدرت بی نظیری برای مقابله با رقبا خواهید داشت. مشکلی وجود ندارد که شما نتوانید از پس آن بر بیایید. این سه مورد را برای موفقیت در زندگی دنبال کنید تا همیشه پیروز باشید :

1 –راهکار برای موفقیت :  انتقادهای درونی خود را سرو سامان دهید

در یکی از سخنرانی های تد تاک آقای مل رابینز اشاره میکند که دانشمندان تخمین میزنند که احتمال اینکه شما بدنیا بیایید تقریبا 1 به 400 تریلیون میباشد. آیا میدانید معنی آن چیست ؟

این به معنی این است که شما برای موفقیت مهندسی شده اید و برای رسیدن به سطح بالایی از عزت نفس طراحی شده اید. شما متفاوت هستید. هرگز فردی کاملا شبیه شما در تمام تاریخ بشری و برروی زمین نبوده است. شما دارای استعداد و توانایی های منحصر بفردی هستید که وقتیکه از آنها استفاده کنید میتوانید تمام آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

در واقع تجربیات شما ثابت میکند که شما یک معجزه هستید. تفکر منفی را دور بریزید و برروی این تمرکز کنید که شما یکی هستید که دیگر تکرار نخواهد شد.

2 – راهکار برای موفقیت : استاندارهای خود را بالا و بالاتر ببرید

چه تفاوتی بین کاری که شما “باید” انجام دهید و کاری که شما “محکوم” به انجام آن هستید وجود دارد؟ آقای جیم ران میگوید که ” کارهایی که به آسانی انجام میشوند به همان آسانی هم انجام نمیشوند”. به زبانی دیگر میتوان گفت که کارهایی که شما باید انجام دهید همان کارهایی است که میتوانید به راحتی انجام ندهید و اغلب هم انجام نمی دهید. برای مثال شما باید غذای سالم تری بخورید ولی نمیخورید. باید هر روز ورزش کنید که نمیکنید. باید با همسرتان با احترام برخورد کنید که گاهی مقاومت میکنید.

اما شما وقتیکه خود را محکوم به انجام کاری میدانید و زندگی خود را در گروی آن میبینید میتوانید زندگیتان را تغییر دهید. اگر خوردن غذایی سالم تر به معنی مرگ و زندگی برای شما باشد به احتمال خیلی زیاد شما غذایی سالم تر میخورد. همینگونه در مورد ورزش کردن و رفتار با همسر. اگر زندگی شما به آن بستگی داشته باشد شما تغییرات اساسی را میدهید.

زمانیکه شما استانداردهای خود را بالا میبرید “باید” به “محکومیت” تبدیل میشود. شما درحال تغییر در کیفیت زندگی خود هستید. اگر در شرایطی هستید که آنچیزی که میخواهید را بدست نمی آورید دلیلش این است که استانداردهای زندگی خود را بالا نبرده اید.

تونی رابینز میگوید ” بیشتر افراد اگر نگاه به نوع زندگی ای که در حال انجامش هستند کنند متوجه میشوند که اساس و استاندارد زندگی آنها شبیه زندگی ای ست که آنها 10، 20 و یا 30 سال پیش داشته اند. در واقع خیلی از ما در زمان کودکی در مورد اعتقادات ، توانایی ها و فردی که در آینده میخواهیم شویم تصمیم میگیریم. تصمیمی که ما در کودکی میگیریم مانند سقف شیشه ای میشود که ما در در آن محدوده کنترل میکند. اما آیا شما هنوز همان کودک هستید و یا اینکه آیا شما همان فرد سال گذشته هستید؟ نه شما نیستید. پس حرکت کنید و استاندارهای خود را بالا ببرید.

3 – راهکار برای موفقیت : خستگی ناپذیر در خلوت خود تمرین کنید

رابینز میگوید : “افراد برای چیزی که سال ها در خلوت خود آن را تمرین کرده اند در معرض دید عموم پاداش میگیرند. اگر میخواهید که روزی همانند یک میلیونر فکر کنید باید تکلیف های روزانه خود را خیلی کامل و استادانه انجام دهید. بدون تمرین روزانه و غوطه ور شدن در چیزی که به دنبالش هستید هرگز به استادی در آن نخواهید رسید. آموزش و تمرین باید قسمتی از برنامه و نظم روزانه تان باشد.

چه چیزی را بدون وقفه تمرین میکنید؟ چه چیزی را خستگی ناپذیر دنبال میکنید؟ نگذارید چیزی مانع شما باشد. باید به خود فشار بیاورید. نمیتوانید عقب نشینی کنید و نباید هرگز دست بکشید. باید جوری فکر کنید که انگار به آن هدف که دنبالش هستید رسیده اید. مثلا اگر میلیونر بودید چه فکرهایی با خود میکردید؟


سه راهکار برای موفقیت در هر کاری


تجارت آفرین فارکس

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید